eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-16 23:25:32
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.05.2024 o 07:54, Cavallino pisze:

    > Nie kłam.
    > Było napisane nie o prądzie za darmo, tylko o mieszkaniu w bloku bez
    > dostępu do gniazdka.
    > Różnica jest zasadnicza.

    > A skąd się bierze lpg w samochodach?
    > Jedziesz, zakładasz i masz.
    >
    > No i w hybrydzie z lpg jest jeszcze jeden problem, wyje, nie jedzie i
    > jest droższa niż bev w zakupie.

    Nie wiem czy droższa ale o toyotach hybrydach na LPG w W-wie na
    taxi to nie tylko słyszałem ale miałem okazję jeździć i powiem
    że byłem mile zaskoczony osiągami.
    jak usłyszałem że to wyrabia się w mieście w 5l LPG/100km
    a na trasie przy 120k/h nie więcej niż 7l i to z klimą w upał...
    Niech się chowają te super duper elektryki z szybkimi ładowarkami.
    Taksiarz na 42l zbiorniku robi po 700km i jeszcze mu zostaje.
    jak opowiadał że na max testował to w lato zrobił blisko 830km
    na zbiorniku po mieście.
    Oczywiście bez szaleństwa bo hybryda też inaczej pali jak
    ma się ciężkie buty ale jak się dusi grosz i auto robi po
    120-170 tyś km rocznie... to już jest na czym oszczędzać.

    I na kolejną hybryde w 4 lata da się uzbierać :)
    Nie bez powodu toyoty prius jeżdżą na taxi tak jak kiedyś stare
    beczki...

    --
    pzdr, j.r.