eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-15 13:13:39
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    io pisze:

    > Pisałeś, do jeżdżenia 'wokół komina', nawet bez ogrzewania. No to Twizy.

    Pisałem o dojeżdżaniu do pracy. Samochodem.

    > A co twoje auto nie ma 4 kółek? Ma? No to taki quad. Czy o co chodzi?

    Nie, nie o to. Wóz drabiniasty też ma cztery qłka.

    > Mi radzisz? Ja nie nazywam mniejszych samochodów skuterami.
    > To się nazywa microcar, spolszczone mikrosamochód.
    > No zainteresuj się.

    W Polsce takim "microcarem" był "Mikrus". Napęd miał na *jedno* tylne
    koło, bo zrobiony z motocykla czy tam skutera. Przemyślany lepiej
    (jak na nasze warunki) od Twizy, bo miał szyby w oknach i nie wiało,
    nie trzeba było snopkiem zasłaniać.

    Nazewnictwem radzę się zbytnio nie przejmować. Ja całe zycie słuchałem
    longplejów. Gdy już przestałem, to się dowiedziałem, ze to były winyle.
    We Włoszech na te wszystkie piaggio mówili, że skutery. Teraz można je
    nazywać "mikrosamochodami", jeśli ktoś lubi uwspółcześniać historię.

    > Hulajnogi elektryczne mają?

    Mają. I podobno kradną. Skąd to pytanie?

    --
    Jarek