eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-15 18:32:38
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    io pisze:

    > No taka podkategoria samochodu.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikrosamoch%C3%B3d
    >
    > "Mikrosamochód, kwadrycykl (ang. microcar, quadricycle) - określenie
    > używane w odniesieniu do małego samochodu, ...którego masa własna nie
    > przekracza zwykle 550 kg."

    Mój waży więcej niz 550 kg. Czyli jednak nie Twizy. I nie kwadrycykl.

    > Oj przestań pieprzyć
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Quad

    Pozdrowienia od Henryka Batuty.

    > Skutery Piaggio nazywało się skuterami, mikrosamochody Piaggio
    > mikrosamochodami.

    Nie, nie nazywało. Wtedy, w latach siedemdziesiątych, na włoskich
    ulicach można było obejrzeć wszystkie ogniwa ewolucji tych pojazdów.
    Od najwcześniejszych trójkołowców z tylna paką i przodem będącym
    normalnym skuterem, na którym siedziało się okrakiem jak na bujanym
    koniku. Potem takie same, ale z siodełkiem jak w traktorze. Dalej
    te, co miały jakiś daszek. W końcu z zamknięta kabiną, ale wciąż
    z kieronica motocyklową w środku. Gdzieś nie wiadomo skąd nagle
    zjawiała się okrągła kierownica. A także czwarte koło. Niekoniecznie
    "dwuśladowo", jak to w samochodach. Czasem dwa przednie blisko siebie,
    jak w traktorku "Dzik". Albo w tych motocyklach z trzema kółkami,
    co to teraz jeżdżą.

    > No wszyscy rozumieją, że skuter to nie samochód. Poza Tobą?

    Nie, wielu ludzi, również poza mną, rozumie dobrze, że nie ma
    ostrej granicy. Mikrosamochodów na trzech kółkach też było wiele.
    Właściwie to nie ma żadnej granicy. We Włoszech zawsze były to
    skurety, a w Niemczech czy we Francji inaczej. Tak jak we Włoszech
    wieje bora, a w Chorwacji bura. A tak poza tym, to czy nazwa
    "skuter" jest obraźliwa, czy jak?

    > Zwykłe hulajnogi. Twierdzisz, że nie mogą wrócić małe pojazdy
    > a hulajnogi w nowym wydaniu jakoś wróciły. Dlaczego?

    Zdechła mi świnka morska. Smutno patrzeć na puste terrarium.
    W sklepie zoologicznym pytali, czy zamiast świnki morskiej
    nie chciałbym zwykłej, bo morskie im się skończyły.

    --
    Jarek