  • Data: 2024-05-09 01:07:42
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    In pl.misc.elektronika io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Wystarczy żeby pleść bzdury.

    Wystarczy, ale bez dachu też można :)

    > Po co mają robić słupki jak nie mają klientów na nie?

    No widzisz. I co, ja mam zbawiać świat?

    > Jakiś, co jechał swoim smrodem przede mną zostawiając za sobą chmurę dymu.

    Zapewne. I po to jest przegląd, żeby nie zostawiał chmury dymu. A że
    działa to tak samo, jak wszystko inne w tym kraju, to osobna sprawa.

    > Wymieniaj co dostosowałeś.

    Proszę bardzo:

    - nagrywająca kamera z podglądem na przód i na tył, skonfigurowana pode
    mnie i pod mój telefon

    - drugi ekran i dwie kamery z podglądem na bok (to bus, tam mam martwą
    strefę) i też na tył, ale skierowana w dół, nienagrywająca, do parkowania,
    przełączane automatycznie (wrzucając wsteczny) lub ręcznie (przełącznik
    3-pozycyjny: automatycznie, bok, tył)

    - dwa radiotelefony (CB i VHF + UHF), dwie anteny na dachu do nich
    (zamontowane na stałe), sam radiotelefon VHF + UHF z poprawioną modulacją:
    https://youtu.be/Is-Efg0IhV8

    - osobna skrzynka zasilająca, ładowana z samochodu i dająca m.in.
    zasilanie trybu parkingowego wspomnianej kamery (nagrywa na parkingu, jak
    się coś dzieje): https://youtu.be/GT1qN-epqdE

    - grzybek wentylacyjny wraz z wentylatorem (zasilany ze wspomnianej
    skrzynki)

    - regulowane oświetlenie paki (zasilane jak wyżej)

    - całkowicie osłonięta paka

    - wyłącznik zapłonu z pilota -- dla bezpieczeństwa, bo mam na działce taką
    bramę, że żeby ją zamknąć, muszę zamknąć się na chwilę na działce, i nie
    chcę za każdym razem gasić samochodu, więc jest ryzyko kradzieży:
    https://youtu.be/f4xVl6E6TgU

    - ładowarka indukcyjna wbudowana na stałe w deskę rozdzielczą

    - w toku (nie wiem czy skończę, bo mam inne priorytety) odbiornik
    Bluetooth dla upośledzonego radia wraz z osobnym procesorem dźwięku:
    https://youtu.be/w-cFTAuS8CQ

    - w planach: tempomat. Jest drive by wire, więc dałoby się wyrzeźbić, ale
    nie chcę rzeźbić w tym (dosyć krytycznym jednak dla bezpieczeństwa)
    obszarze, więc albo kupię gotowy moduł / zobaczę, czy i jak da się
    włączyć, albo po prostu będę o tym pamiętał przy zmianie samochodu

    > A Ty z tych co wszystko dostosowują?

    Raczej tak, choć patrząc wstecz (na modyfikacje motocykla zrobione w
    okolicach 2013 r.) i tak się z tym uspokoiłem. W motocyklu mam więcej
    mojej elektroniki niż oryginalnej. W zasadzie wszystko z tego jest zbędne
    (jakby nie było, to motocykl miałby to fabrycznie), to jest dodane tylko
    dla wygody (i częściowo dla bezpieczeństwa).

    > Masz normalne środki transportu. Jakiś wybór.

    No tak. I dostosowuję swój normalny środek transportu pod siebie.

    > Żadnego SAMa nie będziesz składał, więc nic nie wynika z posiadania na
    > własność samochodu. Gdyby chociaż ten samochód był jakiś nietypowy,
    > Tigra, Twizy, Wind albo RS. A to zwykły dupowóz raczej. Prawda?

    Bus, używam teraz jako podstawowego samochodu. Osobówka u mnie nie miała
    racji bytu.

    > Nie widzę powodu by chodzić w masce z twojego powodu.

    No to nie chodź i wdychaj, co ci poradzę.

    > Musisz mieć zakaz i kagańce byś mi nie smrodził.

    I spotka się to z oporem społecznym, bo takich "mnie" są miliony.

    > Że wiesz lepiej.

    A widzisz. A dziś tankowałem. Nie od zera. Były trzy kreski, max jest 9.
    Nie pamiętam ile litrów, ale ok. 400 zł, więc wychodzi ok. 60 litrów.

    Specjalnie dla ciebie zmierzyłem czas.

    Od włożenia pistoletu do odbicia minęło ok. 2,5 minuty. Nie ma takiej
    możliwości, żebyś swojego elektryka naładował w 2,5 minuty.

    > Ja? Na twój smród mogę narzekać bo mnie dotyka. Nie będę żadnej maski
    > nosił, sobie wprowadź rurę wydechową do kabiny.

    No to narzekaj. Poddaję się.

    > No właśnie, bez twojej maski i innych takich zabawek :-)

    Koniecznie powiedz co na to psychoterapeuta :)

    --
    Przychodzi baba do lekarza:
    - Panie doktorze, dziękuję za wspaniałe leczenie.