-
Data: 2024-05-12 11:57:59
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 10.05.2024 o 14:01, Piotr Gałka pisze:
> W dniu 2024-05-10 o 12:22, io pisze:
>
>> Ale przestań, spalanie węgla przez 1 człowieka nie jest problemem tego
>> świata.
>
> Problemem świata są uśrednione decyzje wszystkich ludzi.
> Odpowiedzialność pojedynczego polega na tym, aby jego decyzje były
> takie, aby uśrednione były możliwie jak najlepsze dla świata.
Jaki % zużycia człowieka stanowi komórka?
>
>> Zresztą, jako elektronik możesz sobie zorganizować by ten prąd
>> pozyskiwać ze słońca.
>
> Chyba za mało tego prądu, aby zorganizowanie go sobie ze słońca na pewno
> było mniej obciążające dla planety (wyprodukowanie paneli też wiąże się
> z jakimiś emisjami).
Dlatego nie ma sensu w ogóle rozważać tego dla samego smartfona, ale już
dla zasilania całego domu jak najbardziej ma sens.
>
>>> Mi z definicji dali taki co jest bateria. Nic z nim nie trzeba robić,
>>> poz 'mieniem przy sobie' aby samochód odpalił.
>>> No i jak przy odpalaniu coś tam piszczy i mruga znaczy, że warto by
>>> zmienić baterię bo kiedyś nie zapali a uruchomienie z niedziałającym
>>> immobilizerem to jakiś horror - jest jeden przycisk na wysuniętym
>>> przez szparę w desce paseczku i chyba (czytałem opis 3 lata temu)
>>> klikając trzeba tam jakiś kod wbić, którego oczywiście się nie pamięta.
>>
>> Ale do tego transponder w kluczyku wystarczy. Trudniej bez zasilania
>> zrobić 'bezkluczyk', że się zbliżasz do samochodu i go otwiera. Poza
>> tym urządzenia wymagające większej energii można ładować.
>
> Zmierzasz dyskusją w kierunku jakbyśmy projektowali ten system, a tu
> jest sytuacja zastana.
Nie, mam po prostu kluczyk i bezkluczyk. Producent oczywiście mógłby
oferować różne systemy dostępu do samochodu. Np jeden kluczyk czy
bezkluczyk do wszystkich swoich samochodów. Ale wiadomo, że ma w 4
kompatybilność z resztą świata.
> 6 lat temu wybierając VW miałem ze 40 decyzji konfiguracyjnych do
> podjęcia a potem wziąłem Golfa Sportsvana z placu, bo bez czekania i
> dostałem 12tys rabatu (tych z placu chcą się pozbywać) co z ceny 112
> robiło 100 i jeszcze dodali drugi komplet opon w gratisie i wszystkie
> serwisy przez 3 lata były w tej cenie. Gdybym nie wziął tego z placu to
> w życiu bym nie miał takiej konfiguracji (miałem się zmieścić w 100) z
> np. siedzeniem kierowcy z masowaniem pleców.
> Przy tamtych 40 decyzjach być może mógłbym ustalać jaki ma być
> immobilizer itp, choć też pewnie nie.
> 3 lata temu wybierając Mazdę miałem tylko kilka decyzji. I jak chciałem
> mieć wyświetlacz head to w pakiecie dokładali dodatkowy alarm (coś ponad
> standard) z immobilizerem. Wziąłem co brali. Tylko sprzedawca wciskał
> mi, że tam jest w środku bateryjka 12V a ja z kształtu widziałem, że
> CR2032 to mu na miejscu otworzyłem pilota od tego immobilizera (otwiera
> się paznokciem bez narzędzi).
MZ zwykły kluczyk, np w Seicento, nie ma żadnej baterii tylko
samodzielny transponder. A Ty piszesz o jakimś pilocie z alarmem to to
już jest znacznie więcej.
>
>> No ale czemu się tym przejmować? Jakie ktoś chce urządzenie takie
>> dostaje.
>
> Kiedyś dawno zdecydowaliśmy, że nasze czytniki robimy dla zasilania
> 10..28V. Bo są czasem instalacje z zasilaczami 24V.
> Kiedyś się sparzyliśmy na scalaku RS232 z pompami pojemnościowymi
> umieszczonym w czytniku - skutecznie zakłócał odczyt karty redukując
> zasię z 50mm do 3mm (licząc od anteny, a antena 3mm za frontem obudowy).
> Kiedyś się sparzyliśmy na grzejącym się 7805 wyłączającym umieszczony w
> pobliżu PTC.
> Dlatego mimo zasilania z 28V do 3V3 schodzę liniowo ale staram się
> oszczędzać prąd jak się tylko da (np. LEDy, którym wystarczy 1mA), aby
> nie nagrzewać zasilaczy i PTC.
> Nadawanie RS485 115200 pobiera według datasheet ponad 50mA (rezystory
> terminalowe i przełączanie stanów). Z 28V to 1.4W. Dotychczas czytnik
> wysyłał 1 trwającą 1ms ramkę raz na 4s więc średnio to zero, zero nic.
> Teraz ma wysyłać najlepiej co 50ms ramkę trwającą pona 2ms (my
> szyfrujemy w trybie CTR (jak message ma 1 bajt to zaszyfrowane też ma 1
> bajt) a w OSDP aby wysłać 1 bajt zaszyfrowany trzeba wysłać cały blok 16
> bajtów).
A Ty to oceniłeś kryptologicznie?
> Nie chcemy 'konserwować' dwu standardów. Jak byśmy przeszli na ten co
> teraz od nas wymagają to zrobimy upgrade i wszystkie nasze instalacje
> przejdą na ten system (w tym te działające na 24V).
> Jak najbardziej jest powód aby się problemem przejmować (a przy moim
> charakterze wściekać na durnotę ludzi).
Kompatybilne musi być z czymś, jw.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.24 11:03 Cavallino
- 13.05.24 15:38 Piotr Gałka
- 14.05.24 14:11 io
- 14.05.24 17:01 Piotr Gałka
- 14.05.24 18:39 ptoki
- 14.05.24 18:52 ptoki
- 14.05.24 23:44 io
- 14.05.24 23:58 io
- 15.05.24 07:45 Cavallino
- 15.05.24 08:03 Marek
- 15.05.24 08:25 Marek
- 15.05.24 08:30 ptoki
- 15.05.24 08:39 ptoki
- 15.05.24 08:45 Cavallino
- 15.05.24 09:48 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=