eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-12 11:57:59
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 10.05.2024 o 14:01, Piotr Gałka pisze:
    > W dniu 2024-05-10 o 12:22, io pisze:
    >
    >> Ale przestań, spalanie węgla przez 1 człowieka nie jest problemem tego
    >> świata.
    >
    > Problemem świata są uśrednione decyzje wszystkich ludzi.
    > Odpowiedzialność pojedynczego polega na tym, aby jego decyzje były
    > takie, aby uśrednione były możliwie jak najlepsze dla świata.

    Jaki % zużycia człowieka stanowi komórka?

    >
    >> Zresztą, jako elektronik możesz sobie zorganizować by ten prąd
    >> pozyskiwać ze słońca.
    >
    > Chyba za mało tego prądu, aby zorganizowanie go sobie ze słońca na pewno
    > było mniej obciążające dla planety (wyprodukowanie paneli też wiąże się
    > z jakimiś emisjami).

    Dlatego nie ma sensu w ogóle rozważać tego dla samego smartfona, ale już
    dla zasilania całego domu jak najbardziej ma sens.

    >
    >>> Mi z definicji dali taki co jest bateria. Nic z nim nie trzeba robić,
    >>> poz 'mieniem przy sobie' aby samochód odpalił.
    >>> No i jak przy odpalaniu coś tam piszczy i mruga znaczy, że warto by
    >>> zmienić baterię bo kiedyś nie zapali a uruchomienie z niedziałającym
    >>> immobilizerem to jakiś horror - jest jeden przycisk na wysuniętym
    >>> przez szparę w desce paseczku i chyba (czytałem opis 3 lata temu)
    >>> klikając trzeba tam jakiś kod wbić, którego oczywiście się nie pamięta.
    >>
    >> Ale do tego transponder w kluczyku wystarczy. Trudniej bez zasilania
    >> zrobić 'bezkluczyk', że się zbliżasz do samochodu i go otwiera. Poza
    >> tym urządzenia wymagające większej energii można ładować.
    >
    > Zmierzasz dyskusją w kierunku jakbyśmy projektowali ten system, a tu
    > jest sytuacja zastana.

    Nie, mam po prostu kluczyk i bezkluczyk. Producent oczywiście mógłby
    oferować różne systemy dostępu do samochodu. Np jeden kluczyk czy
    bezkluczyk do wszystkich swoich samochodów. Ale wiadomo, że ma w 4
    kompatybilność z resztą świata.

    > 6 lat temu wybierając VW miałem ze 40 decyzji konfiguracyjnych do
    > podjęcia a potem wziąłem Golfa Sportsvana z placu, bo bez czekania i
    > dostałem 12tys rabatu (tych z placu chcą się pozbywać) co z ceny 112
    > robiło 100 i jeszcze dodali drugi komplet opon w gratisie i wszystkie
    > serwisy przez 3 lata były w tej cenie. Gdybym nie wziął tego z placu to
    > w życiu bym nie miał takiej konfiguracji (miałem się zmieścić w 100) z
    > np. siedzeniem kierowcy z masowaniem pleców.
    > Przy tamtych 40 decyzjach być może mógłbym ustalać jaki ma być
    > immobilizer itp, choć też pewnie nie.
    > 3 lata temu wybierając Mazdę miałem tylko kilka decyzji. I jak chciałem
    > mieć wyświetlacz head to w pakiecie dokładali dodatkowy alarm (coś ponad
    > standard) z immobilizerem. Wziąłem co brali. Tylko sprzedawca wciskał
    > mi, że tam jest w środku bateryjka 12V a ja z kształtu widziałem, że
    > CR2032 to mu na miejscu otworzyłem pilota od tego immobilizera (otwiera
    > się paznokciem bez narzędzi).

    MZ zwykły kluczyk, np w Seicento, nie ma żadnej baterii tylko
    samodzielny transponder. A Ty piszesz o jakimś pilocie z alarmem to to
    już jest znacznie więcej.

    >
    >> No ale czemu się tym przejmować? Jakie ktoś chce urządzenie takie
    >> dostaje.
    >
    > Kiedyś dawno zdecydowaliśmy, że nasze czytniki robimy dla zasilania
    > 10..28V. Bo są czasem instalacje z zasilaczami 24V.
    > Kiedyś się sparzyliśmy na scalaku RS232 z pompami pojemnościowymi
    > umieszczonym w czytniku - skutecznie zakłócał odczyt karty redukując
    > zasię z 50mm do 3mm (licząc od anteny, a antena 3mm za frontem obudowy).
    > Kiedyś się sparzyliśmy na grzejącym się 7805 wyłączającym umieszczony w
    > pobliżu PTC.
    > Dlatego mimo zasilania z 28V do 3V3 schodzę liniowo ale staram się
    > oszczędzać prąd jak się tylko da (np. LEDy, którym wystarczy 1mA), aby
    > nie nagrzewać zasilaczy i PTC.
    > Nadawanie RS485 115200 pobiera według datasheet ponad 50mA (rezystory
    > terminalowe i przełączanie stanów). Z 28V to 1.4W. Dotychczas czytnik
    > wysyłał 1 trwającą 1ms ramkę raz na 4s więc średnio to zero, zero nic.
    > Teraz ma wysyłać najlepiej co 50ms ramkę trwającą pona 2ms (my
    > szyfrujemy w trybie CTR (jak message ma 1 bajt to zaszyfrowane też ma 1
    > bajt) a w OSDP aby wysłać 1 bajt zaszyfrowany trzeba wysłać cały blok 16
    > bajtów).

    A Ty to oceniłeś kryptologicznie?

    > Nie chcemy 'konserwować' dwu standardów. Jak byśmy przeszli na ten co
    > teraz od nas wymagają to zrobimy upgrade i wszystkie nasze instalacje
    > przejdą na ten system (w tym te działające na 24V).
    > Jak najbardziej jest powód aby się problemem przejmować (a przy moim
    > charakterze wściekać na durnotę ludzi).

    Kompatybilne musi być z czymś, jw.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: