eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
    feeder3.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
    Date: Sat, 7 Sep 2024 10:05:08 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 53
    Message-ID: <vbh504$19rrp$1@dont-email.me>
    References: <vb9h0b$1e5$2@news.chmurka.net> <vbcc7f$bphs$1@dont-email.me>
    <vbgre8$17o9m$1@news.icm.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 07 Sep 2024 11:05:08 +0200 (CEST)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="dc388e77f278b516f0d35fd4b38a1f91";
    logging-data="1372025";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/vPw+vTYY1cDIO+U1LC42S2F42G+8k/Tg="
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:AsG2u4ysyEYKFDcE7OgNQF86vcQ=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <vbgre8$17o9m$1@news.icm.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2724241
    [ ukryj nagłówki ]

    On 07/09/2024 07:22, Cyklista wrote:
    > W dniu 05.09.2024 o 15:37, ddddddddddd pisze:
    >> On 04/09/2024 12:40, _Master_ wrote:
    >>> Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
    >>> - Podstawową przyczyną są błędy fabryczne, jeśli chodzi o produkcję,
    >>> które polegają na tym, że urządzenia mają wady konstrukcyjne, które
    >>> mogą się objawiać podczas ładowania.
    >>
    >>
    >> ja tam się nie znam, ale w przedszkolu uczą, że 18650 ładuje się do
    >> max 4.2V. Tymczasem chińskie BMS'y ładują przynajmniej do 4.3V na ogniwo.
    >
    > Do 4.2 to nie jest max a zalecenie jak ma wytrzymać pełną ilość cykli.
    > Nawet lądowanie do 4.5 nic nie zrobi chociaż wraz ze starzeniem się
    > baterii będzie się bardziej grzała.

    a co jeśli zostawimy takie ładowanie na noc czy na kilka dni? jak
    bateria zdrowa bo nowa, to pewnie nic...

    >
    >> Nie wiem jaki to ma wpływ na wybuchowość (pewnie mniej wytrzymają)
    >> Pozatym blaszki z ogniw są przyspawane  do bms'a i od wstrząsów się
    >> odłączają -blaszki pękają (nie mam pojęcia bo nie sprawdzałem, ale być
    >> może wtedy taka bateria dostaje więcej niż 4.3V).
    >
    > To jest prawdopodobnie najczęstszy powód pożarów, albo awaria bms i nie
    > odcina ładowania na końcu albo taka pęknięta blaszka.

    takich blaszek w pełni pękniętych w mojej hulajnodze znalazłem min dwie,
    a dwie kolejne były na skraju wyczerpania. Hulajnoga nadal jeździła,
    może nawet użytkownik nie zauważyłby, że ma mniejszą moc. Te od których
    zaczyna się pożar mogą po prostu mieć takich blaszek pękniętych więcej
    (może użytkownik stwierdza 'mam mało mocy/mały zasięg, więc podłączę na
    dłużej do ładowania..)


    Dobry bms powinien
    > wtedy wyłączyć całkowicie możliwość ładowania,

    do hulajnogi raczej dobrych bms się nie produkuje, szczególnie do taniej
    masówki



    kiepski traci kontrolę
    > nad jedna sekcją i ona może się dowolnie przeładować albo przez tą
    > przerwę w pękniętej blaszce zadziałać jak spawarka i rozpocząć pożar.

    to może tak działać - pęknięcie dawało bardzo niewielką przerwę

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: