-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Irokez" <n...@e...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
Date: Wed, 5 May 2010 07:53:28 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 20
Message-ID: <hrs7k6$kas$1@news.onet.pl>
References: <hrs5ep$jsv$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: pl216.walbrzych.sdi.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1273078214 20828 217.99.254.216 (5 May 2010 16:50:14 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 May 2010 16:50:14 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:587938
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hrs5ep$jsv$1@node1.news.atman.pl...
> Witam, kiedyś pytałem dlaczego w jednych częściach świata mamy 230V, a w
> innych 110V. Również dlaczego w tych samych jest 50Hz, a tych drugich 60Hz
> w sieci. I zawsze choć to raczej ciekawostka dla większości, mnie
> odpowiedzi na te pytania interesowały.
>
> A nie od dzisiaj już, się zastanawiam dlaczego akumulatory (w samochodach)
> mają akurat 12V, w ciężarowych 24V, a w mniejszych samolotach np. 28V?
> Dlaczego akurat nie większe albo mniejsze napięcia, ma to uzasadnienie w
> ekonomii?
Cela ma 2V, więc automagicznie możesz mieć akurat wielokrotnośc tego
napięcia.
a dlaczego akurat są napięcia 6V, 12V, 24V nie wiem :)
Pewnie ktoś uzgodnił tak samo jak 220V w gniazdku
--
Irokez
Następne wpisy z tego wątku
- 05.05.10 20:20 MiSTER
- 05.05.10 20:22 Adam Dybkowski
- 05.05.10 22:33 J.F.
- 06.05.10 12:22 Dariusz K. Ładziak
- 06.05.10 12:37 Dariusz K. Ładziak
- 06.05.10 12:47 Jarosław Sokołowski
- 06.05.10 13:35 Tornad
- 06.05.10 14:16 waldek
- 06.05.10 14:26 shg
- 06.05.10 15:34 J.F.
- 06.05.10 15:50 RoMan Mandziejewicz
- 06.05.10 23:33 M
- 07.05.10 07:23 William Bonawentura
- 07.05.10 10:14 J.F.
- 07.05.10 11:17 Marcin Gala
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=