  • 21. Data: 2011-06-08 05:10:45
    Temat: Re: Dlaczego Aparaty produkuje sie czarne?
    Od: Henio <p...@h...eu>

    Kolorowe również lustra Canona serii 1000:

    "Będzie też dostępny w srebrnej wersji kolorystycznej.":
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=7402

    "Producenci lustrzanek najczęściej oferują je w tradycyjnym, czarnym
    kolorze. Canon postanowił wyłamać się ze schematu i zaproponował
    czerwonego EOS-a 1100D. Aparat został wyprodukowany w limitowanej
    liczbie egzemplarzy i niestety jest dostępny jedynie w Australii.":
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=12939&skad=news

  • 22. Data: 2011-06-08 07:48:16
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-06-06 16:34, Kris_Poland wrote:
    > dlaczego producenci lustrzanek tworza czarne puchy i obiektywy?
    > no niech ktos mi to sensownie uzasadni
    > nie dosc ze sie nagrzewa w sloncu to ciezko znalesc w trawie jak sie zgubi czarny
    dekielek :)

    Bo dla uniwersalności, praktyczności i dobrego wyglądu trzeba było
    wybrać jeden kolor. I wybrano czarny.

    Poza tym pierwsze w miarę współczesne aparaty powstawały w czasach,
    kiedy ludzie cieszyli się, że udało się zrobić lekkie tworzywo z ropy i
    nie eksperymentowali jeszcze z farbowaniem. Dlatego aparaty były
    czarno-metaliczne. I tak już zostało.

    Poza tym kilka razy w historii ktoś próbował się wybić. Jest biały
    Pentax, jest szary Canon. Wyglądają absolutnie fatalnie.

    pozdrawiam,
    PK

  • 23. Data: 2011-06-08 07:53:21
    Od: niddhogg <b...@g...com>

    > Ale mowa jest o aparatach fotograficznych.

    niektorzy mysla ze to aparat robi zdjecia. mi sie zawsze zdawalo ze
    fotograf.

    http://www.flickr.com/search/?q=fed+5&f=hp
    http://www.flickr.com/search/?w=all&q=smena&m=text
    http://www.flickr.com/search/?w=all&q=lubitel&m=text

  • 24. Data: 2011-06-08 15:30:26
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Kosu" <6...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Poza tym kilka razy w historii ktoś próbował się wybić. Jest biały Pentax,
    > jest szary Canon. Wyglądają absolutnie fatalnie.

    Uściślając - opcji kolorystycznych pentaxa k-x czy k-r jest 96. Co do
    białego - zgoda. Uczciwie jednak przyznaję, że ciężko byłoby znaleźć wśród
    tych 96-ciu taką, która spodobałaby mi się bardziej niż czarna.
    Całkiem fajnie wyglądała kadyszka z limitowanej serii grandprix:
    http://www.flickr.com/photos/stefan-shihai23/2780325
    899/
    Choć to w zasadzie tylko niewielki tuning.

    Pentax miał także k-m w limitowanej serii z kryształkami Swarowskiego:
    http://www.efoto.lt/files/images/8573/Pentax_K-m_Swa
    rovski_dark.jpg <- jak
    dla mnie okropieństwo.

    Ale gdyby ktoś mnie obdarował takim, nie obraziłbym się bynajmniej:
    http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/class
    ics/pentaxlx/Pentax_LX_Gold/index2.htm

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 25. Data: 2011-06-09 13:45:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "niddhogg" d...@d...goo
    glegroups.com

    > niektorzy mysla ze to aparat robi zdjecia. mi sie zawsze zdawalo ze fotograf.

    A kogo teraz masz na swej myśli? IMO każdy człowiek wie o tym, że fotografie
    robi (wykonuje? pstryka?) człowiek. Owszem -- są aparaty pstrykające niejako
    samodzielnie, ale to są wyjątki i te aparaty też są programowane przez człowieka.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2011-06-09 21:37:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yogi(n)" 4def9595$0$2444$6...@n...neostrada.pl

    > Ale gdyby ktoś mnie obdarował takim, nie obraziłbym się bynajmniej:
    > http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/class
    ics/pentaxlx/Pentax_LX_Gold/index2.htm

    To złoto i skóra snejkowa?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2011-06-10 05:38:04
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    ics/pentaxlx/Pentax_LX_Gold/index2.htm

    > To złoto i skóra snejkowa?

    24-karatowe złoto. Wyprodukowano w 1981r w sumie 300szt. Podejrzewam, że
    wszystkie trafiły do gablot snobistycznych kolekcjonerów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2011-06-10 07:41:16
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 10 Cze, 07:38, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:
    ssics/pentaxlx/Pent...
    > 24-karatowe z oto. Wyprodukowano w 1981r w sumie 300szt. Podejrzewam, e
    > wszystkie trafi y do gablot snobistycznych kolekcjoner w.
    >

    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)
    Nic nie warte,taki maly ekranik z tylu;))
    StaM

  • 29. Data: 2011-06-10 12:38:15
    Od: niddhogg <b...@g...com>

> [...]
    > samodzielnie, ale to są wyjątki i te aparaty też są programowane przez człowieka.

    uwage bofha sugerujaca ze pentaxy nie sa aparatami zrozumialem jako
    przejaw skrajnego sprzeciarstwa by nie powiedziec - snobizmu.
    pzdr dla wielbicieli starych manualnych kliszakow nie dajacych zadnych
    mozliwosci zrobienia zdjecia ;)

  • 30. Data: 2011-06-10 21:34:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" issajq$qf8$...@n...onet.pl

    ics/pentaxlx/Pentax_LX_Gold/index2.htm

    > 24-karatowe złoto. Wyprodukowano w 1981r w sumie 300szt. Podejrzewam, że wszystkie
    trafiły do gablot snobistycznych kolekcjonerów.

    Więc nikt z tych aparatów nie korzystał podczas wikendowych wypadach za miasto? ;)

    Złoto czy złocenie?

    A to, co przypomina swym wyglądem skórę jest skórą w istocie?
    Jeśli tak -- jaką?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'