  • 1. Data: 2011-06-05 22:04:35
    Temat: Gdzie znajde GO dla 17-55 IS Canon
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    na camera musuem coraz mniej info o GO
    kiedys mozna bylo zobaczyc glebie ostrosci i spedyfikacje obiektywu
    teraz nikt sie tam nie kwapi by wrzucic cokolwiek

    potrzebujesz szerszych info jak ostrzy 17-55 is 2.8 canona ef-s
    gdzie szukac?

  • 2. Data: 2011-06-05 22:42:34
    Temat: Re: Gdzie znajde GO dla 17-55 IS Canon
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-06-06 00:04:35 +0200, "Kris_Poland" <n...@w...pl> said:

    > potrzebujesz szerszych info jak ostrzy 17-55 is 2.8 canona ef-s
    > gdzie szukac?

    Ale to czego właściwie szukasz? Jak ostrzy, czy jak wygląda nieostrość,
    czy jaka jest GO? (to ostatnie to na wszelki wypadek napisałem)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-06-06 05:33:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Jun., 00:04, "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > teraz nikt sie tam nie kwapi by wrzucic cokolwiek
    >
    > potrzebujesz szerszych info jak ostrzy 17-55 is 2.8 canona ef-s

    tutaj :

    http://taat.pl/narzedzia/foto/kgo/

    jesli bedziesz ogladal zdjecia w skali 100% to przyjmuj krazek
    rozproszenia =0,0010

    o ile razy pomniejszysz skale powiekszenia ( liniowo ) , o tyle
    mozesze powiekszyc krazek rozproszenia ( np dla skali 50% (1:2)
    mozesz przyjac 0,0020 mm) .
    Jak widzisz GO nie jest czyms stalym dla danego obiektywu.

  • 4. Data: 2011-06-06 09:14:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Kris_Poland napisał(a):
> [...]
    > teraz nikt sie tam nie kwapi by wrzucic cokolwiek
    >
    > potrzebujesz szerszych info jak ostrzy 17-55 is 2.8 canona ef-s

    Jeśli rzeczywiście chodzi Ci o wartości GO to polecam:
    http://www.dofmaster.com/

    Jeśli natomiast pytasz o możliwości rozmycia tła i jakość bokehu, to spróbuj tutaj:
    http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_17_55_28_is_
    usm

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 5. Data: 2011-06-06 14:06:32
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    >Użytkownik "XX YY" napisał w wiadomości grup
    8g2000vbb.googlegroups.com...
    >tutaj :

    >http://taat.pl/narzedzia/foto/kgo/

    >jesli bedziesz ogladal zdjecia w skali 100% to przyjmuj krazek
    >rozproszenia =0,0010

    tak nie za bardzo o to mi chodzilo
    choc tez kiedys mialem programik ktory wsio wyliczal po podaniu parametrow
    bardziej mnie ineresuje wykres obiektywu sporzadzony przez producenta lub testera

  • 6. Data: 2011-06-06 14:34:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > bardziej mnie ineresuje wykres obiektywu sporzadzony przez producenta lub testera

    przeciez wyraznie piszesz ze chcialbys zobaczyc GO
    w podanym linku masz kalkulator jak ja wyliczyc w zaleznosci od
    roznych matryc.

    Producent nie bardzo wie z jaka dokladnie matryca bedziesz stosowal
    obiektyw wiec dokladnie tego nie zrobi - to tylko byloby takie
    przyblizenie.

    nie ma czegos takiego jak wykres obiektywu.
    masz na mysli rysunek obiektywu , jego przekroj czy cos jeszcze
    innego?
    a moze wykres jakiejs funkcji , ale jakiej o co Ci chodzi ?

  • 7. Data: 2011-06-06 14:35:35
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości grup

    >Jeśli natomiast pytasz o możliwości rozmycia tła i jakość bokehu, to spróbuj tutaj:
    >http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_17_55_28_is
    _usm

    blisko ale to nie to
    bardziej mnie interesuje specyfikacja producenta

  • 8. Data: 2011-06-06 14:36:12
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    wieczorkiem podrzuce link

  • 9. Data: 2011-06-06 14:40:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    _usm

    > blisko ale to nie to
    > bardziej mnie interesuje specyfikacja producenta

    przeciez specyfikacje producenta masz na jego stronie internetowej
    wejdz w canon.com albo .en . albo .de i znajdzisz.
    optyczni tez ja przywoluja.

  • 10. Data: 2011-06-06 20:55:04
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    niestety nie moge znalesc tego co kiedys widzialem
    praktycznie chodzilo mi o tabele w ktorej byly przeslony, posrednie
    ogniskowe
    i glebia ostrosci z przodu i z tylu wzgledem punktu
    coz moze jeszcze poszukam to znajde

    http://www.canon.com/camera-museum/tech/report/f_ind
    ex.html