eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowychRe: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
  • Data: 2018-12-04 10:10:42
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pu5cee$lua$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 04.12.2018 o 08:27, p...@g...com pisze:
    >> --Kostka ma do 40% wieksze opory (link był)
    >> max 30% i pewnie tylko w laboratoryjnych warunkach :-)

    >Dawałem linka - GDDKiA twierdzi, że do 40%. Tak czy inaczej różnica
    >zasadnicza.

    GD to w ogole bada ? Ona jest od drog samochodowych, nie rowerowych
    :-)

    >> Projektanci projektują ścieżki rowerowe na zlecenie zarządów dróg
    >> według rozporządzenia ministra transportu (Dz.U. Nr 43 poz. 430 z
    >> 1999r) gdzie do stosowania są dwa rodzaje konstrukcji ścieżki
    >> rowerowej:
    >
    >> a) 3cm asfaltu lanego lub piaskowego i 10 cm podbudowy z kruszywa
    >> b) 8cm kostka betonowa i 5 cm piasku drobnoziarnistego

    >To są minimalne wymagania.

    A moze panstwowy zarzad drog zamowic lepsza, czy to bedzie
    nieuzasadniona rozrzutnosc ?

    No dobra, DDR to chyba w zakresie zarzadow miejskich, gminnych i
    powiatowych ..

    > Ścieżki robione według punktu B rozpływały się po kilku latach o ile
    > wczesniej nie przejejechała po nich choćby ciężarówka od konserwacji
    > zieleni. Zakładanie, że ścieżka nie przenosi obciążeń jest po prostu
    > hupraoptymistyczne i szybko weryfikowane w praktyce. Dlatego w
    > praktyce robi(ło) się to tak:

    >http://ostrowiecki.eu/wp-content/uploads/2016/03/Ry
    s.-4-Przekr%C3%B3j-konstrukcyjny-chodnika-i-%C5%9Bci
    e%C5%BCki-rowerowej.jpg
    >http://bip.pzdkrotoszyn.pl/userfiles/file/przetargi
    /.2015/15/rys_4.jpg

    >Ścieżka bez podbudowy jest do dupy z założenia, z podbudową już tak
    >łatwo rozbieralna nie jest (a w zasadzie jest rozbieralna, tylko już
    >tak łatwo się nie składa - w sumie podobnie jak asfalt;)

    a z czego ta podbudowa ?
    Bo jesli "z kruszywa łamanego" , to:
    -czym to sie rozni od "piasek" ?
    -dlaczego sie "nie sklada" ? Nasypac, ubic, i zrobione, przydatny
    wibrator bedzie ...

    >> ps jezdze crossem i trekiem i o ile na treku mam kostke w glebokim
    >> powazaniu (szerokie schwalbe marathon) to na crossie i waskich
    >> kendach quick juz czulem drgania przesiadka na schwalbe allmotion i
    >> problem zniknal

    >Ja mam rozmiar 2,25, tyle że nabite na 4 atm. Jak po kostce kręce
    >około 22km/h to po asfalcie z tym samym wysiłekiem jakieś 28.

    A roznice w oporach da sie z tego jakosc oszacowac ?
    40%, 30, 20 ... poza tym im wolniej tym bezpieczniej, i piesi mniej
    przeszkadzaja :-P

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: