-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek
rowerowych
Date: Sun, 2 Dec 2018 21:26:51 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 126
Message-ID: <pu1f6i$cr2$1@node1.news.atman.pl>
References: <ptphih$2n3$1@node2.news.atman.pl>
<5c010b78$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5c0128d2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<5c016dea$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
<ptsdt2$c5o$1@node1.news.atman.pl> <ptsfgn$f42$1@node1.news.atman.pl>
<ptt8qs$d64$1@node2.news.atman.pl> <ptuenm$d4m$1@node1.news.atman.pl>
<ptuh96$j8q$3@node1.news.atman.pl> <pu0k4v$hnv$1@node1.news.atman.pl>
<pu0ma6$a8p$5@node1.news.atman.pl> <pu0ous$mh2$1@node1.news.atman.pl>
<pu0pvr$a8p$10@node1.news.atman.pl> <pu18th$6ki$1@node1.news.atman.pl>
<pu1b89$a8p$20@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1543782418 13154 89.70.94.204 (2 Dec 2018 20:26:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 2 Dec 2018 20:26:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.2
In-Reply-To: <pu1b89$a8p$20@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645225
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-02 o 20:19, Shrek pisze:
>> Kurde, a nawet jeśli.. to od czego są przerzutki?
>
> Przez analogię - jeśli nawet drogi gruntowe są gorsze od asfaltu, to od
> czego są suwy.
Samochodu nie przekształcisz za pomocą guzika na desce rozdzielczej z
sedana na SUVa. Przerzutki są w praktycznie każdym rowerze.
> Jeszcze raz - kostka nie jest odpowiednim materiałem na
> ścieżki i już.
Nie wiedziałem o tym, ale skoro tak twierdzisz i link jaki pokazałeś też
tak twierdzi... Być może za bardzo tolerancyjny jestem więc muszę zacząć
wybrzydzać by nie odstawać od reszty towarzystwa :-D
> Jak jedziesz do pracy rowerem to nie chcesz się zmachać i
> cieknąć
Jakoś nie wyobrażam sobie by na rowerze dałoby się bez zmachania
jeździć. W poprzedniej mojej robocie dwóch z kolegów dojeżdżało do
roboty rowerami po asfalcie. Jeden zaczynał pracę od prysznica, a drugi
śmierdział tak, że biuro trzeba było wietrzyć.
>> https://www.google.pl/maps/place/Castorama/@54.57194
14,18.3875613,125m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46fda4e
06332dba5:0xb90cfd23e37a104d!8m2!3d54.5712627!4d18.3
846217
>
>
> Z kostki?
No właśnie tak. Nie pamiętałem z czego jest DDR, po którym często śmigam
bo nie zwracałem nigdy na to żadnej uwagi. Zasuwa się po tym świetnie
więc nie wiedziałem iż trzeba marudzić.
> Pisałem, że napewno jakiś przykład znajdziesz.
Przypadek, ze akurat jechałem nadać paczkę tędy właśnie a ponieważ
miałem świeżo w głowie naszą dyskusję, to bacznie, bez ścisłego związku
z dyskusją, podzieliłem się wrażeniami.
> Naprawia się albo i nie. Jak kawałek rozprują to naprawią (zwykle
> słabo), jak cała ścieżka pofalowana to czeka do remontu. Wtedy kładą
> asfalt (jak już się doczeka). Ciekawostka u nas jest jest jedna co była
> z kostki ale ją rozkopali bo kładli światłowód. Odbudowali z... płyt
> chodnikowych i ma się jak narazie całkiem dobrze i zaskakująco dobrze
> się po niej jeździ - prawie jak po asfalcie.
Zaraz. To ty również nie dostrzegasz 40% wzrostu oporów toczenia???
Płyty chodnikowe raczej nie powinny się różnić od kostki w tym względzie.
> Przypuszczam że wątpię. Po prostu porównujesz nowe ściezki ze strymi
> jezdniami. Nowe jezdnie też są w dobrym stanie. Przynajmniej u nas.
U nas raczej jednie są stare lub krótkotrwale nowe. Ścieżki rowerowe
przy nich wydają się być wiecznymi. Np. jedyna arteria trójmiejska,
która w Gdyni nazywa się ulicą Morską ma czasem koleiny i tarka są
takie, że lewym pasem trzeba ciągnąć. Remontów Morskiej włączenie ze
zdzieraniem jezdni aż do piachu doświadczyłem kilku w swoim żywocie.
Starcza to na niedługo. Jeżdżę na trasie Gdańsk-Gdynia codziennie.
Częściowo po obwodnicy. Naprawa zawieszenia w aucie średnio 2x w roku.
Zmieniłem auto - to samo. Tuleje lecą jak opętane. Właśnie znów jadę do
serwisu - w ciągu 360 dni będzie to już 3ci raz i niniejszym ustanawiam
rekord. Kurwicy dostać można.
>
>>> Nie muszą tylko zwykle są. Przynajmniej u nas.
>>
>> Pewnie jakiś przetarg wygrała firma, która cyrkla się nie dorobiła :-)
>
> Nie - tak jak napisałem - skoro projektant nie wiedział
Nie sądzę by takowy był zaangażowany. Raczej projektantem był Zenek ze
spółdzielni.
> że kostka jest
> kiepskim materiałem na ścieżki
Muszę Cię zmartwić - właśnie kostkę tam położyli na 90%. Pewności nie
mam bo na takie duperele nie zwracałem uwagi do niedawna.
> to i nie wiedział, że zakręty powinny byc
> łukami. Albo wiedział i miał to w dupie,
Raczej to drugie. Nie rozumiem czemu tak bardzo ekscytujesz się tym, że
tymczasowo poprawili rowerzystom komfort dojazdu do skrzyżowania mając
na uwadze, że lada chwila i tak spychacze przyjadą i zrobią całość jak
się należy. Choć w kostce zrobiono to - o czym nie wiedziałem jako
rowerzysta, że to zło ;-)
> Mylisz się. Takie rzeczy robi się wdług projktu podpisanego przez
> projektanta i sprawdzającego (obaj z uprawnieniami).
Ciekaw jestem zatem na jakie zasadzie powstał mostek nad kanałem tutaj:
https://www.google.pl/maps/place/84-240+Reda/@54.590
6808,18.3668052,17.7z/data=!4m5!3m4!1s0x46fdba85ecc9
15f9:0xe76791f1e8c7eadb!8m2!3d54.6053867!4d18.347183
6
Był taki okres, że nowa ulica Kosynierów kończyła się przed kanałem.
Nówka asfalt, chodniki, namalowane pasy, DDR i ... bagno na końcu.
Morskiej aż do ronda nie było. Trzciny wokół. Mnóstwo ludzi używało tego
skrótu idąc pieszo / jadąc rowerami do Redy. Najpierw była przerzucona
tam szeroka belka - strach dupę ściskał jadąc rowerem by się nie
zachwiać. Potem powstał mostek. A po paru latach, gdy odkupiono ziemię
od urzędników miejskich, którzy wiedzieli, że przez te bagna droga
powstanie więc kupili tę ziemię, powstała normalna jezdnia. Kto zatem
położył ten mostek?
>> Krytykujesz reagowanie tymczasowymi, koślawymi rozwiązaniami w
>> oczekiwaniu na zaplanowaną w niedługim czasie inwestycję?
>
> No krytykuje - a co szkodzi zrobić łuk? Przecież budowali ją nawet
> tymczasowo od nowa.
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. Widocznie uznano iż Zenek
będzie tańszy od profesjonalnej firmy i na chwilę to poprawi rowerzystom
życie zanim wdroży się docelowe rozwiązanie.
Osobiście zamiast być wkurwionym na cały świat, to byłbym zadowolony
gdyby z choćby z rządka płytek chodnikowych to tymczasowe rozwiązanie
ułożyli.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 02.12.18 21:37 Marek S
- 02.12.18 21:42 Shrek
- 02.12.18 21:43 Marek S
- 02.12.18 21:52 Shrek
- 02.12.18 22:04 Marek S
- 02.12.18 22:07 Shrek
- 02.12.18 22:09 Marek S
- 02.12.18 22:16 Marek S
- 03.12.18 05:42 MadMan
- 03.12.18 05:39 MadMan
- 03.12.18 09:03 Olko
- 03.12.18 09:43 Mateusz Viste
- 03.12.18 11:21 kk
- 03.12.18 14:10 Shrek
- 03.12.18 18:19 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=