eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowychRe: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
  • Data: 2018-12-02 21:26:51
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-02 o 20:19, Shrek pisze:

    > Przez analogię - jeśli nawet drogi gruntowe są gorsze od asfaltu, to od
    > czego są suwy.

    Samochodu nie przekształcisz za pomocą guzika na desce rozdzielczej z
    sedana na SUVa. Przerzutki są w praktycznie każdym rowerze.

    > Jeszcze raz - kostka nie jest odpowiednim materiałem na
    > ścieżki i już.

    Nie wiedziałem o tym, ale skoro tak twierdzisz i link jaki pokazałeś też
    tak twierdzi... Być może za bardzo tolerancyjny jestem więc muszę zacząć
    wybrzydzać by nie odstawać od reszty towarzystwa :-D

    > Jak jedziesz do pracy rowerem to nie chcesz się zmachać i
    > cieknąć

    Jakoś nie wyobrażam sobie by na rowerze dałoby się bez zmachania
    jeździć. W poprzedniej mojej robocie dwóch z kolegów dojeżdżało do
    roboty rowerami po asfalcie. Jeden zaczynał pracę od prysznica, a drugi
    śmierdział tak, że biuro trzeba było wietrzyć.

    14,18.3875613,125m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46fda4e
    06332dba5:0xb90cfd23e37a104d!8m2!3d54.5712627!4d18.3
    846217

    > Z kostki?

    No właśnie tak. Nie pamiętałem z czego jest DDR, po którym często śmigam
    bo nie zwracałem nigdy na to żadnej uwagi. Zasuwa się po tym świetnie
    więc nie wiedziałem iż trzeba marudzić.

    > Pisałem, że napewno jakiś przykład znajdziesz.

    Przypadek, ze akurat jechałem nadać paczkę tędy właśnie a ponieważ
    miałem świeżo w głowie naszą dyskusję, to bacznie, bez ścisłego związku
    z dyskusją, podzieliłem się wrażeniami.

    > Naprawia się albo i nie. Jak kawałek rozprują to naprawią (zwykle
    > słabo), jak cała ścieżka pofalowana to czeka do remontu. Wtedy kładą
    > asfalt (jak już się doczeka). Ciekawostka u nas jest jest jedna co była
    > z kostki ale ją rozkopali bo kładli światłowód. Odbudowali z... płyt
    > chodnikowych i ma się jak narazie całkiem dobrze i zaskakująco dobrze
    > się po niej jeździ - prawie jak po asfalcie.

    Zaraz. To ty również nie dostrzegasz 40% wzrostu oporów toczenia???
    Płyty chodnikowe raczej nie powinny się różnić od kostki w tym względzie.

    > Przypuszczam że wątpię. Po prostu porównujesz nowe ściezki ze strymi
    > jezdniami. Nowe jezdnie też są w dobrym stanie. Przynajmniej u nas.

    U nas raczej jednie są stare lub krótkotrwale nowe. Ścieżki rowerowe
    przy nich wydają się być wiecznymi. Np. jedyna arteria trójmiejska,
    która w Gdyni nazywa się ulicą Morską ma czasem koleiny i tarka są
    takie, że lewym pasem trzeba ciągnąć. Remontów Morskiej włączenie ze
    zdzieraniem jezdni aż do piachu doświadczyłem kilku w swoim żywocie.
    Starcza to na niedługo. Jeżdżę na trasie Gdańsk-Gdynia codziennie.
    Częściowo po obwodnicy. Naprawa zawieszenia w aucie średnio 2x w roku.
    Zmieniłem auto - to samo. Tuleje lecą jak opętane. Właśnie znów jadę do
    serwisu - w ciągu 360 dni będzie to już 3ci raz i niniejszym ustanawiam
    rekord. Kurwicy dostać można.

    > Nie - tak jak napisałem - skoro projektant nie wiedział

    Nie sądzę by takowy był zaangażowany. Raczej projektantem był Zenek ze
    spółdzielni.

    > że kostka jest
    > kiepskim materiałem na ścieżki

    Muszę Cię zmartwić - właśnie kostkę tam położyli na 90%. Pewności nie
    mam bo na takie duperele nie zwracałem uwagi do niedawna.

    > to i nie wiedział, że zakręty powinny byc
    > łukami. Albo wiedział i miał to w dupie,

    Raczej to drugie. Nie rozumiem czemu tak bardzo ekscytujesz się tym, że
    tymczasowo poprawili rowerzystom komfort dojazdu do skrzyżowania mając
    na uwadze, że lada chwila i tak spychacze przyjadą i zrobią całość jak
    się należy. Choć w kostce zrobiono to - o czym nie wiedziałem jako
    rowerzysta, że to zło ;-)

    > Mylisz się. Takie rzeczy robi się wdług projktu podpisanego przez
    > projektanta i sprawdzającego (obaj z uprawnieniami).

    Ciekaw jestem zatem na jakie zasadzie powstał mostek nad kanałem tutaj:

    https://www.google.pl/maps/place/84-240+Reda/@54.590
    6808,18.3668052,17.7z/data=!4m5!3m4!1s0x46fdba85ecc9
    15f9:0xe76791f1e8c7eadb!8m2!3d54.6053867!4d18.347183
    6

    Był taki okres, że nowa ulica Kosynierów kończyła się przed kanałem.
    Nówka asfalt, chodniki, namalowane pasy, DDR i ... bagno na końcu.
    Morskiej aż do ronda nie było. Trzciny wokół. Mnóstwo ludzi używało tego
    skrótu idąc pieszo / jadąc rowerami do Redy. Najpierw była przerzucona
    tam szeroka belka - strach dupę ściskał jadąc rowerem by się nie
    zachwiać. Potem powstał mostek. A po paru latach, gdy odkupiono ziemię
    od urzędników miejskich, którzy wiedzieli, że przez te bagna droga
    powstanie więc kupili tę ziemię, powstała normalna jezdnia. Kto zatem
    położył ten mostek?

    > No krytykuje - a co szkodzi zrobić łuk? Przecież budowali ją nawet
    > tymczasowo od nowa.

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. Widocznie uznano iż Zenek
    będzie tańszy od profesjonalnej firmy i na chwilę to poprawi rowerzystom
    życie zanim wdroży się docelowe rozwiązanie.

    Osobiście zamiast być wkurwionym na cały świat, to byłbym zadowolony
    gdyby z choćby z rządka płytek chodnikowych to tymczasowe rozwiązanie
    ułożyli.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek