  • 71. Data: 2018-12-02 22:16:02
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-02 o 22:07, Shrek pisze:

    > Czyli już się nie zmienisz.

    Hmmm... ciekawe pytanie. Jednym zdaniem nie da się odpowiedzieć.
    Generalnie raczej nie choć powstają nowe sytuacje jak wspomniane DDRy
    plus mnóstwo innych rozwiązań drogowych, gdzie trzeba od zera się
    dostosowywać. Po drugie, kursy, jazda po torze, poślizgi, teoria
    zmieniają moją perspektywę w jakimś stopniu i to każdorazowo jeśli o
    detale chodzi. Jazda ścigaczem również wypracowała we mnie dużą dozę
    nieufności do kierowców i umiejętność przewidywania czarnych scenariuszy
    - a to się nie zmienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 72. Data: 2018-12-03 05:39:21
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2018 21:03:00 +0100, Olko napisał(a):

    > Jest konieczność korzystania z drogi dla rowerów,
    > która jest z lewej strony.

    Można prosić o podstawę prawną?
    Ja korzystam z takiej:

    Art. 33.
    1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub
    pasa ruchu dla rowerów, jeśli *są one wyznaczone dla kierunku*, w którym
    się porusza lub zamierza skręcić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 73. Data: 2018-12-03 05:42:13
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 2 Dec 2018 21:37:58 +0100, Marek S napisał(a):

    > No to Ci wyjaśnię dlaczego dla mnie było jednak za zimno. Otóż w rowerze
    > mam SPD i w związku z tym specjalne obuwie. Posiada ono metalową siatkę
    > wentylacyjną na czubkach. Przy +4-rech stopniach stopy mi marzły nna
    > kość więc musiałbym kupić zimowe buty SPD - czyli wydać kolejne ok
    > 500-700zł.

    Wystarczą ochraniacze za max stówkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 74. Data: 2018-12-03 09:03:56
    Od: "Olko" <r...@d...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub
    > pasa ruchu dla rowerów, jeśli *są one wyznaczone dla kierunku*, w którym

    Ja też korzystam z tej samej - art. 33 PoRD.

    Jeśli droga dla rowerów nie ma wyznaczonego kierunku poruszania się,
    czyli jest dwukierunkowa,
    to jest obowiązek korzystania z niej i nie ma znaczenia po której stronie
    ona jest.

  • 75. Data: 2018-12-03 09:43:15
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 03 Dec 2018 05:42:13 +0100, MadMan wrote:

    > Wystarczą ochraniacze za max stówkę.

    To przecież ewidentne wymówki lenia... "nie jeżdżę rowerem bo to za
    drogo". Szkoda dyskutować :)

    Onegdaj jeździłem do roboty rowerem przez całe miasto, 30 minut (8 km),
    zima czy nie zima. Na rower nigdy nie jest za zimno. Jedyne co może
    faktycznie przeszkadzać to mocny wiatr. No i daremne ścieżki, ale te
    można po prostu ignorować.

    Mateusz

  • 76. Data: 2018-12-03 11:21:19
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-02 11:14, Shrek wrote:

> [...]
    > odbudować to i tak trzeba rozebrać trochę z boku, a potem jeszcze dalej
    > i aż do krawęznika. Teoretycznie podbudowa nie jest potrzebna bo DDR czy
    > chodnik nie przenosi obciażeń użytkowych... dopuki ktoś na niej nie
    > zaparkuje, nie przejdzie ciężarówka czy koparka robotników czy gostek w
    > leksusie. W praktyce kładzenie kostki na pisaku powinno być zakazane. W
    > poprzek to już jakiś czas temu opanowali technologię przewiertów
    > sterowanych. Wykonawca ma zrobić dobrze a jak nie umie to niech się nie
    > zabiera. A jak nie umie i się zabrał to ma OC.

    Zrozumiałem, że porównujemy z innymi materiałami niż kostka czy płytka,
    bo wielkiej różnicy między tymi dwoma nie widzę, na obu rowerem czy
    hulajnogą trzęsie o co można mieć słuszne pretensje na DDR. A czy na
    chodniku można mieć pretensje ... wydaje mi się, że nie, więc nie wiem o
    co Ci chodzi. Jak o naprawy czy w ogóle kładzenie no to można mieć, ale
    to nie wina kostki przeciez.

  • 77. Data: 2018-12-03 14:10:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 11:21, kk pisze:

    > Zrozumiałem, że porównujemy z innymi materiałami niż kostka czy płytka,
    > bo wielkiej różnicy między tymi dwoma nie widzę,

    Wberew pozorom jest bardzo duża.

    > A czy na
    > chodniku można mieć pretensje ... wydaje mi się, że nie, więc nie wiem o
    > co Ci chodzi. Jak o naprawy czy w ogóle kładzenie no to można mieć, ale
    > to nie wina kostki przeciez.

    Problem w tym, że kostka wcale nie jest rozbieralna. Jest rozbieralna
    warstwa wierzchnia, pod ktorą jest już nierozbieralna podbudowa. A jak
    położysz na piachu to wodoa to wypłucze i samochody rozjadą (tak zdażają
    się na ścieżkach). Kostka nie ma żadnych zalet.

    Shrek

  • 78. Data: 2018-12-03 18:19:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-02 o 21:37, Marek S pisze:

> [...]
    > wentylacyjną na czubkach.  Przy +4-rech stopniach stopy mi marzły nna
    > kość więc musiałbym kupić zimowe buty SPD - czyli wydać kolejne ok
    > 500-700zł.
    >
    > Po drugie strój kolarski to również kilka stówek a trzeba mieć dwa w
    > takiej sytuacji.
    >
    > Po trzecie, jazda po deszczu czy śniegu to dla mnie koszmar niezależnie
    > od tego, co mam na sobie.
    >
    > Reasumując: zero przyjemności z takiego poruszania się w "trudnych"
    > warunkach plus koszty z tym związane skutecznie mnie zniechęciły.

    Zaiste, niezła konfiguracja na dojazd do pracy :]

    Jak idę po gazetę to dla mnie za drogo. Bo muszę lakierki pucować, futro
    czyścić, zamawiać ochronę i dzwonić po limuzynę. Zwyczajnie iść w dresie
    nie wypada, bo to zero przyjemności z takiego pójscia po gazetę :]
    No i gazet nie kupuję :/

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 79. Data: 2018-12-03 18:25:09
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-03 14:10, Shrek wrote:

> [...]
    > położysz na piachu to wodoa to wypłucze i samochody rozjadą (tak zdażają
    > się na ścieżkach). Kostka nie ma żadnych zalet.

    W porównaniu z czym?

  • 80. Data: 2018-12-03 18:40:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2018 o 18:25, kk pisze:

    > W porównaniu z czym?

    A jak myślisz szerloku? Z czego się teraz robi ściezki. Tak - z asfaltu.

    Shrek