  • Data: 2009-12-31 10:28:14
    Temat: Re: Dla kolekcjonerów
    Od: wiwany <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Gru, 08:38, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Jakie korzyści odniesie "społeczeństwo" ze znalezienia mojego numeru
    > telefonu w książce papierowej lub elektronicznej? Proszę o konkretny
    > przykład.
    >
    > Przemek

    Pytanie źle postawione.
    Skala zjawiska na moje oko jest taka, że powiedzmy 40% abonentów nie
    ma nic przeciw temu by byli w OBN i OSA, i przez lata w ich
    poprzednikach byli. Ale wspomniane przeze mnie lenistwo, czy niechęć
    do wypełniania czegokolwiek i przesyłania gdziekolwiek skutkuje
    brakiem informacji o tych 40 % abonentów.
    Co więc mam tłumaczyć w kwestii społecznej "korzystniejności"
    sytuacji, w której te 40 % abonentów z automatu w OBN i OSA jest ?
    Pomyśl choćby w kontekście mijających Świąt ( złożenie życzeń ) i
    tego, jak teraz abonenci zmieniają operatorów, niekoniecznie z
    zachowaniem numeru.
    Lub inaczej- skoro prawo uznaje potrzebę istnienia OBN i OSA, to
    niezamierzony brak 40 % bazy jest społecznie mniej korzystny niż w
    sytuacji postulowanej tutaj nie tylko przeze mnie.

    Twoje pytanie dotyczy skali mikro i z całym szacunkiem - NIE WIEM jaką
    korzyść odniesie ktokolwiek ze znalezienia Twojego numeru. Ale w
    sytuacji, gdy nie przeszkadza Ci to, że w OSA byś był, ale akcesu nie
    zgłosiłeś, więc Cie nie ma. Być może Ziuta, po 5 latach Cie szuka. I
    zapłaci nie mało za połączenie ze 118 913 i się nie dowie.