  • 11. Data: 2011-05-01 16:14:48
    Temat: Re: Dla kogo są MUX'y...?
    Od: noy <j...@k...mati.com.pl>

    Dlatego że nie każdy chce być robiony na comiesięczny abonament np taki
    Polsat ma 3 mln abonentów z tego większość płaci 10 zł miesięcznie za
    darmowe programy których nie dało się odebrać na zwykłej antenie i 2 mln x
    10 zł jest 20 baniek za nic co miesiąc. Poza tym wejdź proszę na wyniki
    oglądalności kanałów i zobaczysz ze 85% ludzi ogląda TVP1,2 Polsat i TVN
    Nawet moi rodzice płacąc 160 zł za cyfrę i tak jak ich odwiedzam to zawsze
    TVN lub TVP leci.

    Zaważacie że muxy są tez szansą na nowych graczy na rynku. Bo póki co
    skutecznie blokuję się konkurencję

    Jak będzie co najmniej 30 kanałów jak u naszych sąsiadów to wiele osób
    oleje płatny dostęp do TV. Tym bardziej że nawet posiadając full wypas
    pakiet i tak czasami nie ma co oglądać. Mnie ostatnio wiatr obrócił satke
    i już 2 tydzień nie ma czasu wejść na dach trochę brakuje mi kilka
    programów np TOP GEAR ale jakoś nic się nie dzieję i wiem że mogę te
    programy obejrzeć FTA w wersji oryginalnej lub ewentualnie w sieci.

  • 12. Data: 2011-05-01 19:35:40
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > ja sie pytam o koszty. ILE kosztuje utrzymywanie sici naziemncyh
    > nadajników.

    prawie nic w porównaniu z przychodami reklamowymi...
    A tak w ogole to zrozum że jest wiele miejsc i osób które nigdy nie będą
    mogły mieć satlelity czy kablówki.

  • 13. Data: 2011-05-01 19:42:19
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik <m...@-...p.lodz.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > - nie ma kablówki (może by chciała ale brak operatora w ich zasięgu)
    > - platformy sat. nie chce mieć bo wystarczy im tylko to co z "urzędu"
    > dostaną bez opłat
    > (abonamentu nie licząc)
    > Czy ta grupa jest na tyle spora, że dla niej trzeba utrzymywać ciągle
    > naziemna tv?
    > Czy nie prościej pod względem infrastruktury by było dać TVP jako FTA
    > przez
    > sat i już? Z pkt. widzenia odbiorcy lepiej mieć "talerz" i dostęp do
    > szerszej
    > oferty programowej niz antene dvb i kilka kanałów...

    nie wszedzie da się odbierac satelite.
    prawa autorskie na Europe sa drozsze niz na Polske wiec FTA przez satelite
    sie nie uda a na wspolny CA dla Polsatu, N-ki i TVP nie byloby szans
    poza tym satelite w czasie burzy moze sie nie dac odebrac, można go
    zakłócić, może nawet paść od jakiejś burzy magnetycznej na sloncu - to
    bardzo malo bezpieczne rozwiazanie dla nadawcy, kwestia 2,3,4 odbiornika,
    odbioru na dzialce, na laptopie etc, dyskusje o tym zreszta byly od lat
    mozna poszukac w archiwach roznych forow argumenty. W Polsce dla ludzi
    bedzie przemawial glownie argument finansowy - po co placic kablowce czy
    platformie sat co miesiąc jak można mieć TV za darmo? Oczywiscie ze z
    mniejszą liczbą programów ale jak ktos sie naogladal full pakietow to wie
    jaki czesto chlam sie puszcza i wie ze w TV malo ciekawych porzadnych rzeczy
    a sieczke rozrywkowa podstawowych kanalow mozna miec gratis.

  • 14. Data: 2011-05-02 06:45:41
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A to nie jest tak, że operator powinien w podstawowym
    > pakiecie dostarczać to, co jest do odebrania "z powietrza"
    > (naziemnie)?

    Nie, nie jest tak :-)

  • 15. Data: 2011-05-02 08:19:28
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 30 Apr 2011 16:17:58 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >A to nie jest tak, że operator powinien w podstawowym pakiecie
    >dostarczać to, co jest do odebrania "z powietrza" (naziemnie)?

    wiec, jakby nie bylo naziemnej (z powietrza), to nie beda musieli nic
    dostarczac.

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2011-05-02 08:22:06
    Od: a...@p...p

    On Sun, 01 May 2011 00:35:59 +0200, jerzu
    <t...@p...onet.pl> wrote:

    >A jak na tym terenie Polsatu czy TVN odebrać się nie da? Chyba są w
    >tym kraju takie miejsca.

    u moich rodzicow w kablowce UPC nie ma TV4, TVN...a naziemnie sa
    odbieralne...ale za to jest TVP Polonia a naziemnie nie ma!. Wiec
    robia jak chca.

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2011-05-02 09:20:22
    Temat: Re: Dla kogo sš MUX'y...?
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > u moich rodzicow w kablowce UPC nie ma TV4, TVN...a
    > naziemnie sa
    > odbieralne...ale za to jest TVP Polonia a naziemnie nie
    > ma!. Wiec
    > robia jak chca.

    Nie jak chcą, tylko tak, żeby klient zainteresowany TVN
    kupił wyższy pakiet ;-).
    A TV4 w UPC jest w pakiecie socjalnym, no, chyba że w
    różnych lokalizacjach jest różna oferta najniższego
    pakietu...

  • 18. Data: 2011-05-02 10:47:36
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 2 May 2011 11:20:22 +0200, "Robert_J" <d...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >kupił wyższy pakiet ;-).
    >A TV4 w UPC jest w pakiecie socjalnym, no, chyba że w
    >różnych lokalizacjach jest różna oferta najniższego

    wlasnie tak jest: w najnizszym pakiecie nie ma TV4 i TVN. Natomiast u
    ciotki we Wroclawiu w UPC jest i TVN 4, TVN i jeszcze jakies 2
    dodatkowe.

    Kiedys probowalismy sie dowiedziec "why" to powiedziano, ze taka jest
    oferta dla S.... a inna jest dla W..... - chociaz tyle samo sie placi!

    Dlatego napisalem, ze robia co chca.

    --
    ThinkXtra

  • 19. Data: 2011-05-02 14:16:13
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Robert_J napisał:
    > Nie, nie jest tak :-)

    A to szkoda :-)
    Ale być może sporo zależy od zarządcy nieruchomości (wspólnoty,
    spółdzielni etc.). Kiedy mieszkałem w bloku, zlikwidowano AZART i
    zastąpiono kablówką, w której wszystkie polskie programy dostępne "z
    powietrza" były z założenia w pakiecie podstawowym za kilka zł/mies. I
    na dodatek jeszcze TVP Polonia z dźwiękiem monofonicznym.

  • 20. Data: 2011-05-02 18:44:08
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > prawie nic w porównaniu z przychodami reklamowymi...
    > A tak w ogole to zrozum że jest wiele miejsc i osób które nigdy nie będą
    > mogły mieć satlelity czy kablówki.

    G..... prawda. Za TVP123...7 płaci naród. PŁasisz za budowę nadajników,
    za firmę która zajmie sie nadawaniem, dopiero na końcu za ofertę
    programową narodowego nadawcy. Za to ostatnie raczej płacić będziemy, w
    ten czy inny sposób. JEdnak pytanie wątkotwórcy jest bardzo trafne.
    Skoro mamy jakieś "pincet" kanałów sat na których nic sie nie dzieje-
    znaczy gęby gadają w obcych językach plus reklamy i dupy nocą- to jest
    to tanie. tanie na tyle ze reklama pokrywa koszty. TAk wiec po stronie
    nadawcy - na jedno wyjdzie sat czy dvb.

    Po stronie odbiorcy - nowy tv to ponad 1000zł. antena sat+ dekoder? 150?
    200? Ile kosztuje zestaw do odbioru DVBw starym tv? tyle samo czy nieco
    mniej? TAk czy siak trzeba wydać, wiec moze troszkę wiecej, ale za to
    wybór kanałów ograniczony tylko portfelem.

    Pytanie zadałeś bardzo trafne i na czasie- odpowiedzi nie na temat.
    niemniej jednak ja czekam na prawdziwą TV w internecie, gdzie kanały
    będą kosztowały 100 razy drożej niż teraz, ale za to kupie ich 5, a nie 700.

    Pozdrawiam
    ToMasz