  • 1. Data: 2011-04-26 21:23:14
    Temat: MUX3 w Łodzi juz działa
    Od: Alias Awatar <b...@a...eml>

    Witam
    Własnie odnotowałem uruchomienie MUX3 w Łodzi
    Mozna ogladać
    TVP1, TVP2, TVP INFO (REG.), TVP Kultura, TVP Historia

    Pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2011-04-26 21:57:01
    Temat: Re: MUX3 w Łodzi juz działa
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-26 23:23, Alias Awatar pisze:
> [...]
    > Własnie odnotowałem uruchomienie MUX3 w Łodzi
    > Mozna ogladać
    > TVP1, TVP2, TVP INFO (REG.), TVP Kultura, TVP Historia

    O qrwa ale szok normalnie technologiczny, ja odbieram z Niemiec i czech
    DVB-T juz od wielu lat i sie nie chwale .

    W wiosce zalozyli TV normalnie szok w trampkach.

  • 3. Data: 2011-04-27 04:41:12
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    Zakarm wrote:

    > O qrwa ale szok normalnie technologiczny, ja odbieram z Niemiec i
    > czech DVB-T juz od wielu lat i sie nie chwale .

    Odbieraj sobie nawet z Japonii, kogo to obchodzi?

  • 4. Data: 2011-04-27 07:50:15
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 26 Apr 2011 23:57:01 +0200, Zakarm <t...@s...com>
    wrote:

    >O qrwa ale szok normalnie technologiczny, ja odbieram z Niemiec i czech
    > DVB-T juz od wielu lat i sie nie chwale .

    no bo nie masz czym - niemiecka dvb-t nadaje w przestarzalym systemie
    mpeg-2 a w Polsce mamy mpeg-4. Wiec dla ciebie jest to szok! I tak
    powinno byc.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2011-04-27 17:49:02
    Temat: Re: MUX3 w ?odzi juz dzia?a
    Od: jadryś <a...@o...pl>

    W dniu 2011-04-27 09:50, a...@p...pl pisze:

    > no bo nie masz czym - niemiecka dvb-t nadaje w przestarzalym systemie
    > mpeg-2 a w Polsce mamy mpeg-4. Wiec dla ciebie jest to szok! I tak
    > powinno byc.

    Niemcy pewnie maja zamiar też przejść na MPEG-4. Kilka dni temu złapałem
    dwa niemieckie kanały dvb-t nadające w MPEG-4. Były to programy - RTL,
    RTL2 VOX TB-Berlin, Eurosport i jeszcze parę innych. Był to chyba
    przekaz testowy, bo widoczne były tylko parę godzin.

  • 6. Data: 2011-04-27 18:22:26
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    czesc

    i co, dalej sie nie lubicie ???

    dzieki za linka do ciekawej ksiazki:
    http://groups.google.com/group/pl.rec.radio.amatorsk
    ie/msg/01c53d4af51b6370

    [ODBIORNIKI RADIOWE - ANALOGOWE I CYFROWE]
    [Opracowal mgr inz. Andrzej Pocwiardowski]
    http://www.zsl.gda.pl/egzaminy/odb_radiowe_analog_cy
    frowe.pdf

    pomyslec, jakie to kiedys wszystko proste bylo

    jp ;-)

  • 7. Data: 2011-04-27 18:39:54
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    W dniu 2011-04-27 19:49, jadryś pisze:

> [...]
    > RTL2 VOX TB-Berlin, Eurosport i jeszcze parę innych. Był to chyba
    > przekaz testowy, bo widoczne były tylko parę godzin.

    Porownaj sobie niemiecki MPEG2 z ta przeskalowana sieczkom ktora u nas
    leci w MPEG4

  • 8. Data: 2011-04-27 18:39:56
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    jadryś:

    | Niemcy pewnie maja zamiar też przejść na MPEG-4.

    no, ale to raczej na pewno docelowo bedzie DVB-T2

    jp

    -=-=-=-=-
    http://www.dvb.org/technology/fact_sheets/DVB-Projec
    t_Factsheet.pdf

    DVB Fact Sheet - January 2011:
    =============================

    Next Steps for DVB-T2:
    (Nastepny krok wdrazania DVB-T2):

    Trials(7) (Proby):

    Denmark
    Germany
    Kazakhstan
    Spain
    Switzerland
    Thailand
    Ukraine

  • 9. Data: 2011-04-27 18:53:18
    Temat: Re: MUX3 w Lodzi juz dziala
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Zakarm:

    | Porownaj sobie niemiecki MPEG2 z ta przeskalowana
    | sieczkom ktora u nas leci w MPEG4

    wiesz, bo te wszystkie nowoczesne wynalazki: mpeg-4, DVB T-2,
    DVB-S2, 256QAM, FEC = 9/10, zwykle sluza do oszczednego nadawania,
    a nie podnoszenia jakosci obrazu

    jp

  • 10. Data: 2011-04-28 06:30:48
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > wiesz, bo te wszystkie nowoczesne wynalazki: mpeg-4, DVB T-2,
    > DVB-S2, 256QAM, FEC = 9/10, zwykle sluza do oszczednego nadawania,
    > a nie podnoszenia jakosci obrazu

    Ja bym postawił tezę, że jakość obrazu zależy od rozdzielczości i
    stopnia kompresji, i w jakimś stopniu od tunera. Natomiast FEC i QAM
    wpływa na to, ile MHz z przydzielonego pasma częstotliwości ten obraz
    zabierze :-)