  • 1. Data: 2011-04-29 23:01:08
    Temat: Dla kogo są MUX'y...?
    Od: m...@-...p.lodz.pl.invalid

    Witam,
    mam kolegę, ktory jest głównie fanem TVP (odbiera tylko analog z
    "powietrza"). Nie mógł się doczekać kiedy wreszcie ruszy MUX w jego
    mieście. MUX w końcu ruszył, kolega kombinuje teraz z wystawianiem odpowiedniej
    anteny, żeby dobry sygnał złapać...
    Ogólnie bardzo optymistycznie podchodzi do MUXów a ja się zastanawiam
    dla kogo (pod względem ofertowym) jest naziemna tv cyfrowa? Przecież z
    platformami (pod względem liczby/oferty kanałów) konkurować nie może.
    Czy faktycznie jest taka spora grupa odbiorców, która:
    - nie ma kablówki (może by chciała ale brak operatora w ich zasięgu)
    - platformy sat. nie chce mieć bo wystarczy im tylko to co z "urzędu" dostaną bez
    opłat
    (abonamentu nie licząc)
    Czy ta grupa jest na tyle spora, że dla niej trzeba utrzymywać ciągle naziemna tv?
    Czy nie prościej pod względem infrastruktury by było dać TVP jako FTA przez
    sat i już? Z pkt. widzenia odbiorcy lepiej mieć "talerz" i dostęp do szerszej
    oferty programowej niz antene dvb i kilka kanałów...

    Dokąd MUX'y będa zmierzać, będą li tylko zastępstwem analogowej
    (publicznej) tv (na zasadzie "śą bo muszą być"), czy też w niej się pojawią kanały
    tematyczne (Discovery itp.)?

    pozdrawiam,
    --
    mb

  • 2. Data: 2011-04-30 05:24:37
    Temat: Re: Dla kogo są MUX'y...?
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    m...@-...p.lodz.pl.invalid pisze:

    > Ogólnie bardzo optymistycznie podchodzi do MUXów a ja się zastanawiam
    > dla kogo (pod względem ofertowym) jest naziemna tv cyfrowa? Przecież z
    > platformami (pod względem liczby/oferty kanałów) konkurować nie może.

    Moja Mama-emerytka z utęsknieniem czeka na DVB, bo interesują Ją
    wyłącznie ogólnotematyczne publiczne i prywatne. Ma kablówkę,
    ale pazerna polityka operatora powoduje, że Polsat jest w średnim pakiecie,
    TVN w najdroższym, więc de facto musi przepłacać chcąc mieć dostęp
    do tych programów. Jeśli nic się nie zmieni - czyli te dwa programy
    nie zostaną przesunięte do najtańszego pakietu podstawowego, gdzie obecnie
    jest kilka pr. TV publicznej - założę jej naziemną.

    --
    Bogdan

  • 3. Data: 2011-04-30 08:48:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > (publicznej) tv (na zasadzie "śą bo muszą być"), czy też w niej się
    > pojawią kanały tematyczne (Discovery itp.)?

    imho też uważam ze utrzymywanie naziemnej TV jest bezsensowne, kosztowne i
    bezsensowne.

  • 4. Data: 2011-04-30 10:55:40
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > imho też uważam ze utrzymywanie naziemnej TV jest bezsensowne, kosztowne i
    > bezsensowne.

    Twój list jest, jak widać powyżej, podwójnie bezsensowny.
    Wyobrażasz sobie, że każdy emeryt, szczególnie na wiejskiej chałupie, założy
    sobie talerz satelitarny?
    Większości ludzi, nie tylko emerytom, wystarczy te kilka ogólnodostępnych
    programów, nawet nie mają świadomości, że coś więcej istnieje.

  • 5. Data: 2011-04-30 14:17:58
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik BoDro napisał:
    > ale pazerna polityka operatora powoduje, że Polsat jest w średnim pakiecie,
    > TVN w najdroższym, więc de facto musi przepłacać chcąc mieć dostęp

    A to nie jest tak, że operator powinien w podstawowym pakiecie
    dostarczać to, co jest do odebrania "z powietrza" (naziemnie)?

  • 6. Data: 2011-04-30 15:03:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wmak wrote:

> [...]
    > Większości ludzi, nie tylko emerytom, wystarczy te kilka
    > ogólnodostępnych programów, nawet nie mają świadomości, że coś więcej

    ile kosztuje najmniejszy talerz + tuner?

    utrzymujemy cały ten stuf aby staruszkowie mogli oglądać za darmo telewizję
    publiczną?

    bez jaj.

  • 7. Data: 2011-04-30 20:28:37
    Od: "D@niel" <n...@g...pl>

    Dnia 30-Apr-11 17:03:24, Marek Dyjor napisawszy:

    > ile kosztuje najmniejszy talerz + tuner?
    >
    > utrzymujemy cały ten stuf aby staruszkowie mogli oglądać za darmo telewizję
    > publiczną?
    >
    > bez jaj.
    Nie wszędzie można zainstalowac talerz (w miastach), ponadto TV
    naziemną można odbierać bez precyzyjnego ustawiania anteny (a więc np.
    w pojazdach, w warunkach turystycznych itp.) Ale zgodzę się że aby
    miało to większy sens to powinien być mozliwy odbiór nie 12 czy 14
    programów ale raczej 40-50 (połowa mogłaby być płatna). Co zresztą
    DVB-T umożliwia, wystarczy w tym celu 6,7 czy max.8 kanałów dotychczas
    zajmowanych przez analogową telewizję. Tylko nie wiem czy u nas "da
    się" tak...

    --
    Pozdrawiam - D@niel

  • 8. Data: 2011-04-30 21:27:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    D@niel wrote:
> [...]
    > DVB-T umożliwia, wystarczy w tym celu 6,7 czy max.8 kanałów dotychczas
    > zajmowanych przez analogową telewizję. Tylko nie wiem czy u nas "da

    ja sie pytam o koszty. ILE kosztuje utrzymywanie sici naziemncyh nadajników.

  • 9. Data: 2011-04-30 22:35:59
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Apr 2011 16:17:58 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> wrote:

    >A to nie jest tak, że operator powinien w podstawowym pakiecie
    >dostarczać to, co jest do odebrania "z powietrza" (naziemnie)?

    A jak na tym terenie Polsatu czy TVN odebrać się nie da? Chyba są w
    tym kraju takie miejsca.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2011-05-01 13:59:45
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik jerzu napisał:
    > A jak na tym terenie Polsatu czy TVN odebrać się nie da? Chyba są w
    > tym kraju takie miejsca.

    Są, ale nie wiem czy akurat o takim miejscu mowa.