eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnikaRe: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
  • Data: 2023-03-27 15:33:01
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 26 Mar 2023 13:39:39 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello K,
    > Wednesday, March 22, 2023, 9:21:37 PM, you wrote:
    >>>>>> w sprawie niemozliwych do
    >>>>>> spelnienia norm Euro
    >>>>> Buahahah. Tak, tak, niemożliwych,
    >>>>> bo nie pozwalają już truć ludzi
    >>>>> jak to się działo od 120 lat.
    >>>> Ale o co chodzi, normy wymyslane przez urzednikow byly mozliwe do
    >>>> spelnienia przez producentow czy nie? Obcinasz zdanie w polowie
    >>>> generujac sobie nowa rzeczywistosc w glowie i nie bardzo wiadomo o co
    >>>> chodzi.
    >>> Przy silnikach o zapłonie iskrowym nie ma problemu. Problem stanowią
    >>> diesle. Praca na zubożonej mieszance generuje tlenki azotu.
    >>> Zaawansowane filtrowanie podwyższa CO2/km. Powszechne wycinanie
    >>> filtrów pogarsza problemy.
    >> Ale ja tego nie neguje. Pewnie i za pomoca kolejnego filtra, adblue,
    >> recyrkulacji mozna zejsc do jakiegos wymyslonego przez urzednika poziomu
    >> tylko, ze to sie nie bedzie nikomu oprocz producenta oplacalo. Tak wiec,
    >> gwozdziem do trumny spalinowych bylo slepe akceptowanie przez
    >> producentow kolejnych norm euro, ktorych praktycznie nie mozna bylo
    >> spelnic.
    >
    > Ale trzeba je spełniać. To dla naszego zdrowia! Naprawdę nie
    > przeszkadza Ci, jak idziesz przez miasto o w twarz buchają chmury
    > czarnych spalin ze starych diesli? Przecież to morderstwo na raty!

    Ale nie dmuchaja.
    To sie skonczylo dawno temu, teraz jakies "czyste diesle", euro
    costam, katalizator, DPF - a i tak chcą ich zakazac.
    No i chyba, ze nie chcą, bo bedzie "diesel free zone", a naprawde -
    do Euro 3, a Euro 4 bylo obowiazkowe od 2005.

    No owszem - czasem widuje kopcącego diesla, czasem mój kopci, bo
    wypala DPF...

    >> Teraz Niemcy sie obudzili, bo z elektrykami nie jest tak
    >> kolorowo jak to ich psychofani rysuja. Szefostwo Mazdy tez widzi problem.
    >
    > Psychofani? Ja tam z tęsknotą czekam na jakiś mały, tani elektryczny
    > samochód na zakupy. Na duży też się nie obrażę - mi tam przerwa po 300
    > km jazdy nie przeszkadza. Nie jeżdżę elektrykami, bo mnie na nie nie
    > stać. I tyle. To nie oznacza, że jestem psychofanem spaliniaków. Ot,
    > czysta ekonomia mnie dopadła.

    A jeszcze mysle jak tu dojechac do Austrii czy Chorwacji w jeden dzien
    :-)

    Ale jeszcze pare lat ... i moze mi sie odechce :-(


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: