eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgateRe: Dieselgate
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dieselgate
    Date: Fri, 4 Jan 2019 23:07:14 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 52
    Message-ID: <q0olei$q05$2@node1.news.atman.pl>
    References: <a...@g...com>
    <q0i7gd$dra$1@node2.news.atman.pl> <10sv3hkk32npd$.dlg@myjk.org>
    <q0iq6g$vu3$1@dont-email.me> <1jn0u9r1mzkjl$.dlg@myjk.org>
    <q0ivon$5do$1@dont-email.me> <1ka24i7o0n7pi$.dlg@myjk.org>
    <q0l5bf$jtt$2@dont-email.me> <v299x4leu829$.dlg@myjk.org>
    <q0m0n2$9ep$1@dont-email.me> <10ngq5vjmv0fo$.dlg@myjk.org>
    <q0o7km$dsa$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: c129-71.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1546639634 26629 85.221.129.71 (4 Jan 2019 22:07:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Jan 2019 22:07:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.4.0
    In-Reply-To: <q0o7km$dsa$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 190104-2, 04.01.2019), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647494
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04-01-2019 o 19:11, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 04.01.2019 o 07:39, Myjk pisze:
    >> Thu, 3 Jan 2019 22:00:56 +0000, ddddddddddddd
    >>
    >>>> Tylko w PHEV nie wsadzą benzyny z turbawką
    >>> jednak wsadzą:
    >>
    >> Wg mnie bez sensu wsadzać to do PHEV. To jest generalnie auto
    >> miejskie, no,
    >> powiedzmy przelotowe (z V max. do 120km/h, w sensie wtedy pokazuje swoje
    >> zalety), ale w każdym razie nie autostradowym.
    >
    > to w ogóle bez sensu, EV to może być miejskie auto, ale PHEV to auto na
    > trasę, które z założenia powinno palić znośne ilości paliwa w trasie i
    > mało w mieście.
    > Po co ci Outlander do miasta?! dla mnie bezsens
    > Mimo że większość jeżdżę krótkie trasy, to dla własnej wygody chcę auto
    > wygodne w trasie, w przeciwnym wypadku szukałbym czegoś małego z automatem
    >
    >>
    >>> skoro turbobenzyna pali mniej niż wolnossąca, to dlaczego nie?
    >>
    >> Ponieważ jak wyżej. Do tego turbina jest bardziej obsługowa niż
    >> wolnyssak,
    >> szczególnie będzie problematyczne przy takich częstych interwałach pracy
    >> ICE jak są w PHEV.
    >
    > może i tak, ale IMO powinna wytrzymać tyle co w turbo benzynie czy turbo
    > dieslu
    >
    >>
    >>> (na forum
    >>> powyższego modelu piszą o spalaniu rzędu 7.5/100 z trasy 1000 czy 1200km
    >>> przy ok. 130-140km/h, to jest alternatywa dla diesla (bo w mieście
    >>> będzie taniej niż porównywalny diesel)
    >>
    >> W mieście z pewnością nie będzie, bo wtedy w ogóle się zalet turbiny nie
    >> wykorzysta.
    >
    > w mieście większość przejedzie na elektryku, a tylko w razie potrzeby
    > przyspieszenia załączy benzyniaka więc oszczędniejszy będzie
    >
    >> Wolnossak sobie już taniej radzi niż diesel.
    >
    > mam wolnossaka 1.6 o nieznanej mi mocy i pali to ponad 10, diesel o
    > podobnej budowie 7.

    Ale już na trasie i w przypadku SUV-a - benzyniak potrafi spalić mniej
    niż diesel.
    Np. taki benzynowy QQ 1.6 turbo palił średnio 7,5 l na ekspresówce przy
    130-140, a ani Duster ani Sportage z turbodieslami nie mieściły się w
    takich granicach przy takich prędkościach, albo z trudem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: