  • 31. Data: 2012-02-10 22:33:53
    Temat: Re: Diesel nie odpala od -10
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 21:50:50 +0100, Plumpi napisał(a):

    > Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
    > Wszyscy od razu "wytrąciła się parafina, świece, kompresja", a to
    > zazwyczaj przyczyną jest pozostająca w filtrze paliwa odrobina wilgoci
    > (wody), która zamarza i blokuje przepływ oleju napędowego. Filtr paliwa
    > zwłąszcza w dieslach jest tak skonstruowany, że ma za zadanie
    > wychwytywać kropelki wody. Woda ta potrafi osiąść na powierzchni filtra
    > (wkładu) i jak zamarznie to odcina przepływ oleju. W niektórych
    > samochodach filtr paliwa jest dodatkowo podgrzewany.

    Zazwyczaj to robię przy wymianie oleju i staram się pilnować tych 10k km
    ale fakt, że było to jakoś na początku zeszłego roku, bo ostatnio tylko
    po mieście jeździł głównie.
    Skłaniam się ku Twojej tezie, bo przy odpalaniu ewidentnie słychać, że
    nie ma paliwa i rozrusznik jakby kręci na sucho, kręci i kręci - nie wiem
    czy dobrze to opisuję ale chyba wiadomo o co chodzi. Jak postał w ciepłym
    garażu to odpalił, więc ta teoria by się w miarę kupy trzymała.

    Xenocide

  • 32. Data: 2012-02-10 22:45:17
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Witam wszystkich
    >
    > Nissan Almera 2.0 diesel rok 1995 - aktualnie stał się niemiecki autem das
    > szrot ;)
    >
    > Zeszłej zimy odpalał ładnie nawet przy -15 czy ile tam było. Rok temu
    > kupiłem też nowy akumulator 74Ah.
    > W tym roku sprawa wygląda tak, że przy -1 do -8 wszystko było ok. Jednak
    > po nocy gdzie temp. spadała do -10 - rano dupa,
    dlatego ja mówię dieslom zdecydowane NIE ! Jedyny diesel jakiego miałem to
    był lublin z kontenerem ale on szczęściem odpalał w każdych warunkach.
    Jestem zdeklarowanym zwolennikiem benzyny i takim pozostanę. Odpalam w
    każdych warunkach i nie płacę kosmicznych pieniędzy za naprawy.
    Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzę rychłego końca zimy i
    przepraszam za niczego nie wnoszący post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i
    nie boję się zjebki :)))
    --
    Jackare

  • 33. Data: 2012-02-10 22:52:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 22:45:17 +0100, Jackare napisał(a):
> [...]
    > Pozdrawiam zatem wszystkich dieselownerów, życzę rychłego końca zimy i
    > przepraszam za niczego nie wnoszący post. Dwie duże whisky zrobiły swoje i

    Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
    wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
    problemu z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.

    No ale ceny paliw jakie sa kazdy widzi ... a te diesle wcale nie takie
    oszczedne ..

    J.

  • 34. Data: 2012-02-10 23:30:44
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Szkoda, bo pewnie nie dotrze ze rozne sa diesle. W swoim jednym
    > wykosztowalem sie na filtr paliwa i pare opasek zaciskowych i nie ma
    > problemu z zaplonem. Tylko akumulator nieco drozszy.

    dotrze dotrze, jednakowoż wybieram benzynę kupując samochód osobowy. Jak
    napisałem mój lublin odpalał w każdych warunkach ale to była technologia o
    dużej zawartości myśli kowalskiej :), więc im prymitywniej tym lepiej

  • 35. Data: 2012-02-10 23:48:54
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Cezary Daniluk <c...@n...com> napisał(a):

    > W dieslu sprawdza skład spalin. Życzę szczęścia ;P
    >
    > Pozdrawiam !
    Stosowanym od prawie zawsze badaniem umożliwiającym ocenę stanu diesla jest
    kontrola spalin pod kątem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
    atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.

  • 36. Data: 2012-02-10 23:52:03
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Agent <w...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sam jesteś zużyty

    Za tu Ty fabrycznie nowy. Zwłaszcza mózg. Sam DOS masz wpisany.

  • 37. Data: 2012-02-10 23:55:39
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > kogutkowa w kogutkach górnych...
    >
    > kogutek od dawna troluje na grupach budowlanych teraz przeprowadził nalot na
    > grupę samochodową.
    >
    > niedługo dowiecie sie że ABS to można sobie wyklepach ze szwagrem za stodołą
    > ze starego roweru i klimatyzatora.

    I tak jestem lepszy od Ciebie spamerze. Pamiętasz jak zachwalałeś starą pompę
    ciepła w cenie dwóch nowych?

  • 38. Data: 2012-02-11 00:11:09
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2012-02-10 23:48, kogutek pisze:

> [...]
    > kontrola spalin pod kątem zadymienia. taki co na jednym cylindrze ma 33
    > atmosfery a na innym 26 takiej próby nie przejdzie z wynikiem pozytywnym.

    Bzdura.
    W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony.
    Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich
    sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.

    --
    Karolek

  • 39. Data: 2012-02-11 00:39:34
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Karolek <d...@o...pl> napisał(a):

    > Bzdura.
    > W ogole pierdolisz w tym watku jak potluczony.
    > Kolega xbartx najpewniej ma problem ze swiecami zarowymi (lub ich
    > sterowaniem), albo szeroko pojetym ukladem paliwowym.

    W rzęchu co przy - 10 nie odpala i ma na jednym 26 a innym 33 nie jest
    wykluczone że ma problem ze świecami i szeroko pojętym układem paliwowym. Ale
    latem to silnik igiełka. Trochę tylko przykopci.

  • 40. Data: 2012-02-11 09:04:09
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Robert_J* w wiadomości news:jh3een$dti$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > A jesteś w stanie powiedzieć jaka stacja robiąc uczciwy przegląd sprawdza
    > ciśnienie sprężania?

    Jak możesz zadawać kogucikowi tak wredne pytanie? On przeglądów nie uznaje
    to i skąd ma wiedzieć co tam się bada?

    Pozdr