  • 21. Data: 2013-03-26 21:17:57
    Temat: Re: Deszyfrator strumienionwy do bootloadera
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 26.03.2013 20:09, Sebastian Biały pisze:

    > O ile dobrze pamiętam AES jest dość cieżki. Nie wiem czy się z nim
    > zmieszcze w kilkuset bajtach.

    Zależy na jaki uC i jaka długość klucza (128, 192, 256). Atmel chwali
    się, że jego bootloader AES mieści się w 2kB.

  • 22. Data: 2013-03-27 00:25:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 26 Mar 2013 21:17:57 +0100, Zbych <z...@o...pl> wrote:
    > Zależy na jaki uC i jaka długość klucza (128, 192, 256). Atmel
    chwali
    > się, że jego bootloader AES mieści się w 2kB.

    Co jeszcze w tym 2kb kodzie jest oprócz aesa? Domyslam się że obsluga
    usb?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2013-03-27 00:50:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.03.2013 00:25, Marek wrote:
    > chwali
    >
    > Co jeszcze w tym 2kb kodzie jest oprócz aesa? Domyslam się że obsluga usb?

    Dla kodu stąd:
    http://www.literatecode.com/aes256

    $ avr-gcc -mmcu=atmega8 -c -Os aes256.c
    $ avr-size aes256.o
    text data bss dec hex filename
    1956 0 0 1956 7a4 aes256.o

    Bootloader z programową obsługą usb i emulacją USBasp to też niecałe 2
    kilo. Myślę, że jakby użyć aes128 i sprzętowy serial to w 2k się da
    zmieścić.

    Michoo

  • 24. Data: 2013-03-27 07:55:15
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 27.03.2013 00:25, Marek pisze:
    > chwali
    >
    > Co jeszcze w tym 2kb kodzie jest oprócz aesa? Domyslam się że obsluga usb?

    A czemu nie wejdziesz na stronę atmela i sam nie sprawdzisz?

  • 25. Data: 2013-03-27 20:18:55
    Od: AK <a...@g...com>

    > Głównie AVR oraz celuje w ARM7 ale z powodu absurdalnych cen SAM7
    > właśnie rozglądam się za czymś innym z tej okolicy (LPC?) więc żadnych
    > konkretów. Choć w SAM7 support sprzetowy do bootloadera był zerowy ...
    Jeśli chodzi o AVR, to kiedyś była na stronie Atmela nota aplikacyjna
    odnośnie implementacji bootloadera z 3DES.

    Odnośnie ARM-ów to obecnie dużo lepszym wyborem będzie coś z rodziny
    Cortex M3 lub M4 - w zasadzie do wyboru, do koloru - ST, NXP, Freescale,
    TI, i jeszcze parę innych innych firm.
    Mnóstwo narzędzi, przykładów, sporo z tych procesorów ma sprzętowe
    wspomaganie do szyfrowania.

    Pozdr
    AK

  • 26. Data: 2013-03-27 21:39:20
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Marek pisze:
    > pogrzebać?
    >
    > Raczej chodzi o ochronę przed skopiowaniem rozwiązania jako całości.
    > Płytkę może sobie skopiować (patrz wątek o rewersie) ale softu
    > zabezpieczonego w ten sposób juz nie "wgra" do "czystego" mcu z kopii
    > układu.

    A nie da się wydłubać loadera z kluczem szyfrującym?

    bajcik

  • 27. Data: 2013-03-27 22:14:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.03.2013 21:39, b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:

    > A nie da się wydłubać loadera z kluczem szyfrującym?

    Da się, ale koszt będzie prawdopodobnie w okolicy
    kilkunastu-kilkudziesięciu-kilkuset k$.

    Michoo

  • 28. Data: 2013-03-27 23:37:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-27 20:18, AK wrote:
    > Odnośnie ARM-ów to obecnie dużo lepszym wyborem będzie coś z rodziny
    > Cortex M3 lub M4

    Niczego nie wykluczam. Na razie uzywam AVR ze względu na sensowna
    szybkość I/O. Ale jest coraz ciaśniej z ramem i nadchodzi moment zmiany
    na wieksze.

  • 29. Data: 2013-03-30 13:51:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 27 Mar 2013 22:14:11 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Da się, ale koszt będzie prawdopodobnie w okolicy
    > kilkunastu-kilkudziesięciu-kilkuset k$.

    No wlasnie nie oplaca się bo, jak ktoś tu wcześniej napisal, programy
    na mcu sa tak proste, ze wystarczy zlecić napisanie od nowa byle
    lokalnemu rzezbiarzowi ;-]

    --
    Marek