  • 11. Data: 2013-03-25 07:52:29
    Temat: Re: Deszyfrator strumienionwy do bootloadera
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Co aktualnie nadaje się do deszyfracji w locie firmware? Deszyfracja
    > przez bootloader, klucz symetryczny (poza bootloaderem nie istnieje,
    > bootloader chroniony hardwareowo).

    AES. Bloki są po 16 bajtów, ale przy firmwarze nie powinno to
    przeszkadzać. Dodatkowy plus sprzętowa akceleracja w nowszych ARMach.

  • 12. Data: 2013-03-25 23:34:35
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Michoo pisze:

    > Żeby można było dostarczać klientowi update w którym nie będzie mógł
    > grzebać.

    Toż to binarka, więc musiałoby mu zależeć.
    Z drugiej strony - skoro za to zapłacił to dlaczego ma sobie nie pogrzebać?

    bajcik

  • 13. Data: 2013-03-26 00:57:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Mar 2013 22:34:35 +0000 (UTC),
    b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:
    > Z drugiej strony - skoro za to zapłacił to dlaczego ma sobie nie
    pogrzebać?

    Raczej chodzi o ochronę przed skopiowaniem rozwiązania jako całości.
    Płytkę może sobie skopiować (patrz wątek o rewersie) ale softu
    zabezpieczonego w ten sposób juz nie "wgra" do "czystego" mcu z kopii
    układu.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2013-03-26 09:38:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości

    > Toż to binarka, więc musiałoby mu zależeć.
    > Z drugiej strony - skoro za to zapłacił to dlaczego ma sobie nie
    > pogrzebać?

    Skąd Ty się urwałeś ?
    Zapłacił za jedno urządzenie, a nie za licencję na jego produkcję.
    Gdy zakładaliśmy firmę w 1988 roku kwestia zabezpieczenia się przed
    kradzieżą pracy włożonej w oprogramowanie produktu był już jak najbardziej
    aktualnym problemem.
    P.G.

  • 15. Data: 2013-03-26 10:04:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    hm

    > Dziekuje wygląda ok.

    Po przeczytaniu książki: N.Ferguson, B.Schneier "Kryptografia w praktyce"
    (oryginał napisany w 2003 roku) uznałem, że już wtedy stosowanie szyfrów o
    bloku lub kluczu zaledwie 64 bitowym należało uznać za niewystarczające.

    Nie znam się na tyle aby ocenić Tiny Encryption Algorithm.
    Podstawowa sprawa: trzeba pamiętać, że zabezpieczasz się nie przed
    przypadkowym zaglądnięciem do kodu tylko przed kimś, kto robi to celowo.
    Stąd zasada z tej książki: Jeśli masz stosować za słabe zabezpieczenie to
    równie dobrze możesz nie stosować żadnego.
    Kiedyś był jakiś konkurs na łamanie DESa i zwycięzcy siłowy atak zajął o ile
    się nie mylę kilka dni (był to jakiś hacker, który zatrudnił do tego coś
    koło 10000 PC-tów, na całym świecie, które miał zhackowane).
    Siłowy atak na kod jest łatwy, bo dość łatwo jest określić wymogi
    sprawdzające czy plain text jest prawdziwy.
    AES jest dobrze opisany i w oryginalnym opisie są wektory testowe do
    sprawdzenia, czy nie zrobiłeś błędu w swoim programie. No i kody źródłowe da
    się znaleźć.
    Przy którymś z algorytmów w opisie NIST były oczywiste błędy w wektorach
    testowych (różne dane dawały według nich ten sam wynik).
    Jakiś inny algorytm (CMAC, czy HMAC) udało :-) mi się przypadkowo zapisać z
    takim błędem, że wszystkie wektory testowe przechodziły bez błędu.
    Ze 4 lata temu napisałem o obu tych sprawach do NIST i poprawili jedno i
    dodali dodatkowe wektory w drugim.
    P.G.

  • 16. Data: 2013-03-26 17:12:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-26 10:04, Piotr Gałka wrote:
    > Podstawowa sprawa: trzeba pamiętać, że zabezpieczasz się nie przed
    > przypadkowym zaglądnięciem do kodu tylko przed kimś, kto robi to celowo.

    To mało prawdopodobne aby ktoś to robił celowo jesli będzie mial do
    pokonania kryptografię. Rzecz nie w tym aby mieć ekstremalnie niełamalny
    algorytm tylko żeby *troszeńke* zabezpieczyć sie przed klonowaniem przez
    chińczyka. A musze robić upgrade firmware zdalnie. I tyle. Nie
    przypuszczam zeby ktokolwiek wydał choć $10 na złamanie tego bo się nie
    opłaca. Więc pewnie każdy algorytm będzie ok.

  • 17. Data: 2013-03-26 17:13:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-25 23:34, b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:
    > Z drugiej strony - skoro za to zapłacił to dlaczego ma sobie nie pogrzebać?

    Skoro juz sobie pogrzebał to kto będzie winien jak komuś maszyna łeb
    urwie? I jak to udowodnić?

  • 18. Data: 2013-03-26 20:05:09
    Od: AK <a...@g...com>

    > Co aktualnie nadaje się do deszyfracji w locie firmware? Deszyfracja
    > przez bootloader, klucz symetryczny (poza bootloaderem nie istnieje,
    > bootloader chroniony hardwareowo).

    Jaki procesor ?

    Pozdr
    AK

  • 19. Data: 2013-03-26 20:09:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-26 20:05, AK wrote:
    > Jaki procesor ?

    Głównie AVR oraz celuje w ARM7 ale z powodu absurdalnych cen SAM7
    właśnie rozglądam się za czymś innym z tej okolicy (LPC?) więc żadnych
    konkretów. Choć w SAM7 support sprzetowy do bootloadera był zerowy ...

  • 20. Data: 2013-03-26 20:09:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-25 07:52, Zbych wrote:
    > AES. Bloki są po 16 bajtów, ale przy firmwarze nie powinno to
    > przeszkadzać. Dodatkowy plus sprzętowa akceleracja w nowszych ARMach.

    O ile dobrze pamiętam AES jest dość cieżki. Nie wiem czy się z nim
    zmieszcze w kilkuset bajtach.