  • 1. Data: 2013-03-21 18:36:20
    Temat: Gdzie - wentylato miniaturowy ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Potrzebne mi miniaturowe wentylatory - w TME najmniejsze dostępne to
    25x25x10 mm, a mnie wystarczyłby taki coś koło 10x10 czy 15x15.

    Chodzi o to, żeby dmuchać powietrzem na czujnik wilgotności (żeby
    wymusić ruch powietrza w obudowie - włączać raz na kilka minut), na
    zasilanie 3-5V.

    Ktoś widział może ?

  • 2. Data: 2013-03-21 18:43:02
    Temat: Re: Gdzie - wentylato miniaturowy ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    no coś takiego np.
    http://pl.farnell.com/sunon/uf3f3-500/wentylator-15x
    15x3mm-3-v-pr-staly/dp/1842865

    ale cena mocno za wysoka. Może coś taniej ?

  • 3. Data: 2013-03-21 18:55:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > no coś takiego np.
    > http://pl.farnell.com/sunon/uf3f3-500/wentylator-15x
    15x3mm-3-v-pr-staly/dp/1842865

    > ale cena mocno za wysoka. Może coś taniej ?

    W USA podobny trochę taniej:

    http://www.newark.com/multicomp/mc34115/axial-fan-15
    mm-3vdc/dp/25R6547

    Obawiam się, że z tym "wystarczy taki 15x15", to będzie jak z tym ruskim
    żołnierzem, co zrabował zegar z wieży ratusza, zaniósł do zegarmistrza
    w miasteczku, kazał przerobić na sześć zegarków na rękę, a części jakie
    zostaną, niech będą w rozliczeniu za robotę. Taki mały, to tani raczej
    nie będzie.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-03-21 19:02:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > w miasteczku, kazał przerobić na sześć zegarków na rękę, a części jakie
    > zostaną, niech będą w rozliczeniu za robotę. Taki mały, to tani raczej

    no chyba tak...
    No trudno, to będę się męczył z tym z TME.

  • 5. Data: 2013-03-21 20:06:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 21 marca 2013 18:36:20 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
    > Chodzi o to, ?eby dmucha? powietrzem na czujnik wilgotno?ci (?eby
    > wymusi? ruch powietrza w obudowie - w??cza? raz na kilka minut), na
    > zasilanie 3-5V.

    otwarta pionowa rurka z czujnikiem wilgoci w środku i grzejnikiem w górnej czesci -
    przepływ powietrza wymuszony konwekcyjnie :-) I brak ruchomych czesci :-)))

    b.

  • 6. Data: 2013-03-21 20:23:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 20:06, Budyń pisze:

    > otwarta pionowa rurka z czujnikiem wilgoci w środku i grzejnikiem w górnej czesci -
    przepływ powietrza wymuszony konwekcyjnie :-) I brak ruchomych czesci :-)))

    niestety ogrzewanie odpada (oszczędność energii), a zbyt otwarte
    elementy niewskazane (wandalizm).
    Więc chcę dać siateczkę w obudowie + wymuszony ruch raz na jakiś czas.

  • 7. Data: 2013-03-21 20:37:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > niestety ogrzewanie odpada (oszczędność energii), a zbyt otwarte
    > elementy niewskazane (wandalizm).
    > Więc chcę dać siateczkę w obudowie + wymuszony ruch raz na jakiś czas.

    A problemem zasadniczym jest co, brak miejsca? Jeden z mniejszych
    silników, to wibrator od telefonu. Można mu nakleic jakieś śmigiełko
    albo inne byleco. Do zamieszania powietrza co jakiś czas powino
    wystarczyć.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2013-03-21 23:21:35
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > silników, to wibrator od telefonu. Można mu nakleic jakieś śmigiełko
    > albo inne byleco. Do zamieszania powietrza co jakiś czas powino

    nie ma problemu, po prostu nie chcę niepotrzebnie powiększać dynksa.
    Też myślałem o jakimś takim silniczku, ale nie chce mi się z tym
    grzebać, bo potrzebne będzie kilkadziesiąt szt. więc, coby było łatwe w
    aplikacji wolę.

    Tak, że ten z TME pewnie podejdzie, cena ok, no to już.