  • Data: 2011-10-14 14:21:13
    Temat: Re: Dennis Ritchie nie ?yje
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 14, 2:06 pm, " " <f...@g...pl> wrote:

    > To że dane można kopiować za darmo w dowolnej ilosci egzemplarzy
    > wynika z natury rzeczy i to mz ta natura rzeczy o wszystkim decyduje.

    Z natury rzeczy wynika też, że na ogół mężczyzna jest w stanie
    obezwładnić i zgwałcić kobietę, albo że ktoś z karabinem może zabić
    kogoś bez karabinu, jeśli ma taką ochotę, ale czy naprawdę z tego
    chcesz wyciągać wniosek, że powinno być to legalne?

    > Podobnie za darmo mozna sie drapac po glowie i glupio byloby
    > delegalizowac to bojac sie ze przemysl drapaczek sie sypnie - a mw
    > tak to wyglada, lub ew wsadzac jezusa do wiezienia bo rozmnazajac
    > chleb i karmiac glodnych moze zrujnowac piekarnie (piekarnie beda
    > zrujnowane ale chleba bedzie cala masa).

    No więc właśnie analogii nie ma, bo jakby każdemu było wolno kopiować,
    ale nikt nie tworzył, to nie byłoby czego kopiować. Nie widzisz może
    problemu, bo te dzieła, które są, już są i nie znikną przez zniesienie
    zakazu kopiowania, ale jednak one w przeważającej mierze istnieją
    tylko dlatego, że ktoś uważał, że na nich zarobi w kontekście tego, że
    kopiować bez zezwolenia właściciela praw nie wolno i właściel praw
    może żadać pieniędzy za takie zezwolenie.

    > Normalnoscia byloby 'nakarmic
    > ludzkosc' tj udostepnic wszystkim wszystko skoro mozna to zrobic,
    > milisrda bibliotek nie wydrukujesz bo to koszty ale cyfrowo mozna
    > je udostepnic. Autorzy i tak by sie mz dorobili np muzycy na
    > koncertach

    Niektórzy by się dorobili na koncertach, ale wtedy z kolei mieliby
    słabą motywację, żeby wypuszczać profesjonalnie zrobione nagrania. Ja
    na ten przykład na koncerty nie chodze i raczej byłbym w takim
    układzie stratny.

    > albo na wersjach 'fizycznych' dziela (jak ktos chce
    > wydrukowac ksiazke),

    Wtedy mało kto by kupował drukowane egzemplarze, ludzie by drukowali w
    domu albo czytali na e-readerach.

    > albo na calej strefie pozadomowej, i tak dalej,
    > chodzi wlasnie o toby nie przedstawiac normalnych ludzi jako
    > przestepcow za to ze wciskaja klawisz F5 w total comanderze.
    > (a robi sie z nich 'przestepcow' wylacznie dla kasy)

    To tak jak normalnych ludzi, którzy normalnie wchodzą sobie przez okno
    do domu i normalnie wyjmują biżuterię z szuflady. Też się robi z nich
    'przestępców' wyłącznie dla kasy.