  • Data: 2009-02-05 08:59:21
    Temat: Re: Demony predkosci
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim

    > O rany, kotki to tylko ekstremalny przykład.
    > W ogóle potrzebne mi coś małego, ale szybkiego.
    > G1 jest już *tylko* dwa razy gorsze od tanich lustrzanek, ale troszkę za
    > duże.

    O rany, chodzi o to, że w przeciwieństwie do dwóch pierwszych, Canon G10
    ma bardzo dużą GO :)
    Porównywałem na kalkulatorze GO - z 3 metrów przy tej samej przysłonie i
    ekwiwalencie ogniskowych w G10 otrzymujesz 3x większą GO niż w Nikonie
    D60 (generalnie w APS-C).

    Dla minimalnej ogniskowej i f/2.8:

    In front of subject 1.6 m (0%)
    Behind subject 2499.7 m (100%) - właściwie to nieskończoność. W każdym
    razie tak pokazuje po wstawieniu odległości 3,24m.

    Hyperfocal distance 3.23 m
    Circle of confusion 0.006 mm

    Dla maksymalnej ogniskowej i f/4.8:
    In front of subject 35.1 m
    Behind subject Infinite

    Hyperfocal distance 70.1 m
    Circle of confusion 0.006 mm

    I jeszcze raz dla maksymalnej ogniskowej ale f/8 i odległości ostrzenia 10m:
    Subject distance 10 m

    Depth of field
    Near limit 8.07 m
    Far limit 13.1 m