  • 41. Data: 2010-08-27 19:28:26
    Temat: Re: Debil roku
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-27 18:41, Robert Rędziak pisze:

    > Przede wszystkim, jakby się złamał przy hamowaniu to byłby
    > odwrócony gdzieś tak o 180 stopni w stosunku do tego, co na
    > zdjęciu.

    Bądźmy uczciwi - za mało wiemy, by cokolwiek racjonalnego napisać na
    temat tego wypadku. Taki skład nie ma szans na zawrócenie na
    "autostradzie", co zresztą widać po uszkodzonych barierach itd.
    Jeżeli kierowca faktycznie uznał, że tam zawróci, to musiał być
    niespełna rozumu (nawet po pijaku ludzie zachowują się rozsądniej).
    Zakładając, że faktycznie chciał zawrócić i był trzeźwy, to naprawdę
    musiało nim kierować coś innego, niż zwykła głupota.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 42. Data: 2010-08-27 20:13:10
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 27 Aug 2010 19:28:26 +0200, Artur Maśląg
    <f...@p...com> wrote:

    > Bądźmy uczciwi - za mało wiemy, by cokolwiek racjonalnego napisać na
    > temat tego wypadku. Taki skład nie ma szans na zawrócenie na
    > "autostradzie", co zresztą widać po uszkodzonych barierach itd.

    To tym bardziej nie widzę możliwości zawinięcia się składu w ten
    sposób.

> [...]
    > Zakładając, że faktycznie chciał zawrócić i był trzeźwy, to naprawdę
    > musiało nim kierować coś innego, niż zwykła głupota.

    ,,Eeee, zmieszczę się'' (zwłaszcza że zestawem można się
    naprawdę zgrabnie złamać i wiele też mu nie brakowało). Tym
    bardziej, że na kabinie nie widać uszkodzeń -- gdyby go zaczęło
    miotać, prawdopodobnie przejechałby po barierze i byłoby to
    widać po zderzaku.

    r.
    _____________

  • 43. Data: 2010-08-27 20:18:00
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > No to juz znasz.
    > Przyznaje - pewnego dnia dwa razy zajechali mi droge na granicy
    > niebezpieczenstwa.

    Ja generalnie ich olewam, ale akcje taką jak dwa tiry jadące obok siebie (bo
    się wyprzedzali na dwupasmówce) i ucieczkę na zatoczkę autobusową PKSu (cud,
    że tam była) zeby nie było czołówki to będę pamiętał do końca życia.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 44. Data: 2010-08-27 20:29:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-27 20:13, Robert Rędziak pisze:

    > To tym bardziej nie widzę możliwości zawinięcia się składu w ten
    > sposób.

    Szanse niewielkie - wiem trochę na ten temat i do tego nie widzę tam
    śladów 'łamania' składu. Dodatkowo nie ja pisałem o 'zawijaniu'.
    Dla mnie ta sytuacja wygląda zupełnie irracjonalnie i nie zamierzam
    jej tłumaczyć w sposób dowolny. Niech biegli z policją sobie dochodzą.

    > ,,Eeee, zmieszczę się'' (zwłaszcza że zestawem można się
    > naprawdę zgrabnie złamać i wiele też mu nie brakowało).

    Żartujesz - sporo mu tam brakowało i hałas, który się pojawił przy
    taranowaniu naczepą bariery go nie wybudził z tego letargu?
    Zdajesz sobie sprawę, jaki to był hałas?

    > Tym
    > bardziej, że na kabinie nie widać uszkodzeń -- gdyby go zaczęło
    > miotać, prawdopodobnie przejechałby po barierze i byłoby to
    > widać po zderzaku.

    Ciężko stwierdzić - to zdarzenie jest dla mnie tak absurdalne, że
    naprawdę nie chcę do tego dopasowywać czegokolwiek racjonalnego...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 45. Data: 2010-08-27 21:39:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin krzysiek82

    > zaczyna się od niewinnego łamania zasad potem coraz poważniej poważniej
    > i trup.

    To tak jakby napisać, ze zaczyna się od rzucenia papierka na chodnik, a
    kończy na zadźganiu sąsiada. Brak związku.

    > Dlatego nie trawię tego narodu bo jego motto brzmi "zasady są po
    > to żeby je łamać" Dla debili którzy tak twierdzą efekt w linku powyżej.

    Znowu Ci gorzej?

    --
    ignorance is bliss

  • 46. Data: 2010-08-27 22:38:01
    Od: yos <k...@g...com>

    On 27 Sie, 20:13, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:
    > On Fri, 27 Aug 2010 19:28:26 +0200, Artur Maśląg
    >
    >  To tym bardziej nie widzę możliwości zawinięcia się składu w ten
    >  sposób.

    Nie żartujcie, nie w takich miejscach się zawracało. Taki zestaw w
    rękach wprawnego kierowcy zawróci jak wózek widłowy - niemal w
    miejscu. Uszkodzone barierki i dziwna pozycja naczepy na zdjęciach
    wynika stąd, że po uderzeniu naczepę przestawiła siła zderzenia.
    Zresztą - gdyby to był poślizg - to taki zestaw lecący bokiem zostawia
    trochę gumy na asfalcie, a tego na zdjęciach nie ma.

    --
    yos

  • 47. Data: 2010-08-27 23:30:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 16:43:41 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

    (...)

    A taka naczepa to nie ma obowiazkowo miec elementow odblaskowych? Odblaski
    widac z wiekszej odleglosci.

    A swoje droga predkosc trzeba dostosowac do warunkow i jechac tyle, zeby
    zdazyc wyhamowac. Skoro 2 sekundy to malo, to jedz tyle, zeby oswietlany
    odcinek pokonywac w 3 albo 4 s. Dla swiatel mijania zalecane jest chyba 70
    metrow, czyli pi*drzwi 60-75 km/h.

    --
    pozdrawiam,
    Maciek

  • 48. Data: 2010-08-27 23:33:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

> [...]
    > mnie ta sytuacja wygląda zupełnie irracjonalnie i nie zamierzam jej
    > tłumaczyć w sposób dowolny. Niech biegli z policją sobie dochodzą.

    Swoją drogą trochę dziwnie wygląda ten Nissan. Kabina prawie
    nienaruszona, a przednie siedzenia jakby wyrwane z mocowań, pasażer
    zginął, reszta rannych. Nie zdziwiłbym się gdyby okazało się, że ci z
    tyłu jechali bez pasów.

    --
    ignorance is bliss

  • 49. Data: 2010-08-27 23:41:23
    Od: "art_noise" <a...@w...pl>

    Zauważyliście że policjant bezczelnie okrada poszkodowanego?
    http://www.24opole.pl/wiadomosci,4893,13452,n,Kierow
    ca_ciezarowki_zawracal_na_autostradzie,fotka.html

    Jest to częste zjawisko wśród służb. W sumie mało zarabiają więc jakoś muszą
    "dorobić"
    Strażacy też tak dorabiają, zobaczcie autentyczny film!
    http://www.youtube.com/watch?v=nkVK0PVGolw
    0:36.

    To daje do myślenia!

  • 50. Data: 2010-08-27 23:43:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 23:30:06 +0200, Maciek wrote:
> [...]
    >odcinek pokonywac w 3 albo 4 s. Dla swiatel mijania zalecane jest chyba 70

    Niemcy maja taki przepis wyraznie ... ale nie dotyczy autostrad :-)

    A w Polsce SN sie pare razy wypowiadal ze kierowca nie musi w nocy
    jechac tak wolno zeby nie rozjechac pijaka spiacego na jezdni :-)

    J.