  • 1. Data: 2008-01-09 18:33:21
    Temat: DSL tp vs. Neostrada (priorytezacja ruchu IP)
    Od: "Kuba" <n...@s...net>

    Dręczy mnie od pewnego czasu pytanie dotyczące priorytezacji usług ADSL w
    sieci TP. Konkretnie interesuje mnie, czy TP nadaje usługom DSL tp inny
    priorytet/klasę ruchu niż masowej neostradzie w swojej sieci ATM i SDH? Może
    ktoś z Was ma również wiedzę, czy DSLAM dla dsl tp jest toższamy sprzętowo z
    DSLAM dla neostrady? Różnice marketingowe obu produktów od strony użytkowej
    znam. Chciałbym uzyskać wiedzę na temat technologicznej strony realizacji
    obu usług.

    Liczę na to, że są tu ludzie, znający strukturę usług TP, a może tam nawet
    pracują.

    Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2008-01-09 20:46:23
    Temat: Re: DSL tp vs. Neostrada (priorytezacja ruchu IP)
    Od: jacki <j...@w...idealan.pl>

    Kuba pisze:
    > Liczę na to, że są tu ludzie, znający strukturę usług TP, a może tam
    nawet
    > pracują.

    Jakoś tak mi się wydaje, że nawet jakby byli to się nikt nie przyzna a
    tym bardziej nie napisze tutaj o żadnych priorytetach. No wybacz, ale
    nikt z TP publicznie nie będzie opowiadał o swojej strukturze... (i nikt
    z innych firm o swoich strukturach)

    Andrzej Jackiewicz

  • 3. Data: 2008-01-09 23:08:28
    Od: meer <s...@n...thanks>

    Kuba napisał(a):
    > Dręczy mnie od pewnego czasu pytanie dotyczące priorytezacji usług ADSL w
    > sieci TP. Konkretnie interesuje mnie, czy TP nadaje usługom DSL tp inny
    > priorytet/klasę ruchu niż masowej neostradzie w swojej sieci ATM i SDH?

    Skoro (np. u mnie) gołym okiem widać różnicę między neo a dsl, to chyba
    musi być coś na rzeczy...

    --
    meer

  • 4. Data: 2008-01-09 23:18:46
    Od: "Maciej Jan Broniarz" <g...@g...net>

    10-01-08, meer <s...@n...thanks> napisał(a):

    > Skoro (np. u mnie) gołym okiem widać różnicę między neo a dsl, to chyba
    > musi być coś na rzeczy...

    Zdecydowanie jest. W tej samej "wsi" na tej samej centralce, jednym
    domu jest dsl w innym neo. ROznice widac golym okiem, aczkolwiek przy
    rzeczach typu ssh czy cokolwiek interaktywnego.

    mjb

    --
    [ -----< Maciej Jan Broniarz || g...@g...net >------ ]
    | Siamo qui \ sotto la stessa luce \ sotto la sua croce \ |

  • 5. Data: 2008-01-09 23:52:11
    Od: meer <s...@n...thanks>

    Maciej Jan Broniarz napisał(a):
    > Zdecydowanie jest. W tej samej "wsi" na tej samej centralce, jednym
    > domu jest dsl w innym neo. ROznice widac golym okiem, aczkolwiek przy
    > rzeczach typu ssh czy cokolwiek interaktywnego.

    Ja też mówię to głównie w oparciu o doświadczenia z SSH. Właściwie mam
    tu bardzo wąskie łącze (1mbit), dlatego w prędkości różnica żadna, ale
    już opóźnienia różnią się zdecydowanie - DSL jest stabilne jak skała, a
    neo lubiło sobie poskakać (częste krótkie skoki czasów, ale nierzadko i
    przez cały weekend pingi po 200-300ms gdziekolwiek).

    --
    meer

  • 6. Data: 2008-01-10 07:41:06
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > obu usług.
    >
    > Liczę na to, że są tu ludzie, znający strukturę usług TP, a może tam nawet

    ogólnie w świecie popularne są 2 metody połączeń między DSLAM i BRAS
    - l2tp (pi razy oko ppp po ip, zaleta - można gigowy ethernet wykorzystać)
    - atm - drogie interfejsy, transmisja po sdh, raczej max przepustowość
    interfejsu to STM-4

    TP stosuje te 2gą metode.

    DSLAM jest ten sam zarówno dla Neostrady jak i iDSLa.

    I teraz są 2 możliwości:
    - TP ma 2 linki i na jednym kładzie iDSLe a na 2gim Neostrady.
    Neostrad jest dużo i się nie mieszczą, iDSLi jest mniej i jeszcze jako tako
    się mieszczą.
    - TP robi klasyczną priorytetyzacje jaką można zastosować w sieci ATM.
    Czyli - kanały zestwione dla IDSL mają jakąś gwarancje pasma (nie wiem czy
    równą max przepustowości ostatniego odcinka na miedzi)
    a Neostrada leci bez żadnej gwarancji - jak gdzieś jest wolne miejsce to
    pójdzie, jak nie to celki lecą w trybuny.

    Właściwie tyle.

    Marcin

  • 7. Data: 2008-01-10 14:49:39
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> wrote in message

> [...]
    > a Neostrada leci bez żadnej gwarancji - jak gdzieś jest wolne miejsce to
    > pójdzie, jak nie to celki lecą w trybuny.

    Na pewno nie robia 2 linkow, o ile pamietam to nie uzywali tez roznych klas
    ruchu
    dla ATM.

    Wydaje mi sie ze jesli jest cos wogole robione to na juniperach.

  • 8. Data: 2008-02-08 09:43:25
    Od: Zbigniew Lisiecki <z...@e...org>

    Marcin Kuczera wrote:

> [...]
    > a Neostrada leci bez żadnej gwarancji - jak gdzieś jest wolne miejsce to
    > pójdzie, jak nie to celki lecą w trybuny.

    Witaj Marcin,
    TP SA odmówiła mi w Warszawie zamiany jednomegowej neostrady na jednomegowy
    DSL podając jako przyczynę brak możliwości technicznych. Na tym samym
    numerze telefonicznym do zeszłej jesieni kilka lat podłączony był już
    jednomegowy DSL, lecz jak teraz przypuszczam dawna umowa podpisana została
    w czasach, kiedy nikt nie zwracał tak bacznej uwagi na jakość.
    Dokładniej DSL powstał z zamiany z SDI.
    Zwróciłem się o ponowne sprawdzenie możliwości technicznych, jednak
    wynik był po raz drugi taki sam - tylko DSL500 !
    Zastanawiam się, czy na jakość może mieć wpływ okablowanie w moim budynku,
    lub samo połączenie w mieszkaniu - płaski kabel telefoniczny z RJ45 prowadzi
    za spliterem z jednego mieszkania do drugiego. Router pokazuje następujące
    tłumienia:

    DSL Modulation Mode: MultiMode
    DSL Path Mode: Fast
    Downstream Rate: 1312 kbps
    Upstream Rate: 320 kbps
    Downstream Margin: 16 db
    Upstream Margin: 14 db
    Downstream Line Attenuation: 24 db
    Upstream Line Attenuation: 12 db
    Downstream Transmit Power: 11 db
    Upstream Transmit Power: 18 db
    Cisco Logo
    PVC Connection
    Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
    Multiplexing: VC
    Qos: UBR
    Pcr Rate: 0
    Scr Rate: 0
    Autodetect: Disable
    VPI: 0
    VCI: 35
    Enable: Yes
    PVC Status: Up

    Zwróciłem się także do Netii, podpisując umowę, o przejęciu od TPSA
    całej linii, także telefonii. Nadal nie wiem jednak na ile Netia jedzie
    w tym przypadku na funkcjonalności dzierżawionej od TPSA.
    Przeniesienie trwa miesiące !
    Jak myślisz, czy mogę jeszcze coś zrobić, żeby uzyskać jednomegowe łacze
    ze stałym IP ?

    dzięki z góry za odpowiedź
    Zbyszek
    --
    http://zbyszek.evot.org

  • 9. Data: 2008-02-08 18:18:49
    Od: "Kuba" <n...@s...net>

> [...]
    > Przeniesienie trwa miesiące !
    > Jak myślisz, czy mogę jeszcze coś zrobić, żeby uzyskać jednomegowe łacze

    Jeżeli potrzebujesz statyczną adresację IP, a &TP mówi o braku możliwości
    dla DSL tp, to wybieraj alternatywę po BSA (GTS Energis, Netia).

    BSA to w gruncie rzeczy neostrada, ale może miec statyczną adresację IP.

    Zmiana wcale nie trwa miesiące. Aktualnie około tygodnia do dwóch.

    Pozdr,
    K.