  • 11. Data: 2011-03-27 14:58:51
    Temat: Re: DPI
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    ...:::fi$her:::... pisze:

    > No to może mi ktoś podpowie jak
    > mam wydrukować zdjęcie 10 na 15 cm przy 300 dpi,
    > bo na serio coś ciężka mam z kumacją sterowania rozmiarem końcowego
    > piksela
    > za pomocą dpi,

    Robi się tak: przygotowuje się testowy obraz o rozmiarze
    np. 2000*3000 pikseli, na którym umieszcza się na środku kwadrat
    o boku 1600 pikseli. Zamawia się odbitkę z tego obrazu.
    Linijką mierzy się bok uzyskanego na odbitce kwadratu.
    Potem przelicza się wszystko tak, żeby wiadomo było ile pikseli
    ma mieć w takiej skali zdjęcie do dowodu. Takie zdjęcie umieszcza się
    w pustym prostokącie 2000*3000 pikseli i znowu zamawia odbitkę.

    P.

  • 12. Data: 2011-03-27 15:37:13
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-27 16:58:51 +0200, Piotrne <p...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > ma mieć w takiej skali zdjęcie do dowodu. Takie zdjęcie umieszcza się
    > w pustym prostokącie 2000*3000 pikseli i znowu zamawia odbitkę.

    O matko.

    Robi się tak. Jak się nie wie.
    Idzie do fotografa zamawia zdjęcie do dowodu i dobiera gotowe za 15 min.
    Amen.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-03-27 16:45:39
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:

    > Robi się tak. Jak się nie wie.
    > Idzie do fotografa zamawia zdjęcie do dowodu i dobiera gotowe za 15 min.

    Wydawało mi się, że autor wątku chciał sam zrobić zdjęcie.

    A o prawdziwe informacje o parametrach naświetlarki i naświetlania
    w laboratorium jest bardzo trudno. Mimo deklaracji 300 dpi okazuje się,
    że jest to 254 dpi. Albo 400 dpi. Albo laboratorium obiecuje 600 dpi,
    a naświetla 300 dpi. A tak w ogóle to wcześniej powiększa zdjęcia
    o 3% i obcina ramki. Tak więc są małe szanse "teoretycznego"
    wyznaczenia rozmiaru zdjęcia w pikselach, które miałoby na odbitce
    założony rozmiar fizyczny. Po prostu trzeba sprawdzić
    eksperymentalnie.

    P.

  • 14. Data: 2011-03-27 16:48:52
    Od: "...:::fi$her:::..." <d...@g...com>

    On 27 Mar, 17:37, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > O matko.
    >
    > Robi się tak. Jak się nie wie.
    > Idzie do fotografa zamawia zdjęcie do dowodu i dobiera gotowe za 15 min.
> [...]

    Dobra luz,
    mam nadzieje że zrozumiałamem i robie tak>
    jeżeli zdjęcie chce 10 na 15 cm w 300 dpi to :

    1)10/2.54 = 3.93..
    3.93 * 300 = 1181
    2)15/2.54 = 5,9
    5,9 * 300 = 1771
    tj 1181 * 1771 pikseli przy 300 dpi

    a te małe 3,5 na 4,5 cm analogicznie do powyższego
    i wkleić do w/w formatu.

    Serdeczne dzięki za zrozumienie i odchylenie rąbka tajemnicy ;)
    pozdrawiam
    Mirek

  • 15. Data: 2011-03-27 18:33:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-27 18:48:52 +0200, "...:::fi$her:::..." <d...@g...com> said:

    > 1)10/2.54 = 3.93..
    > 3.93 * 300 = 1181
    > 2)15/2.54 = 5,9
    > 5,9 * 300 = 1771
    > tj 1181 * 1771 pikseli przy 300 dpi

    Pamiętaj tylko, że 90% przypadków, zdjęcie 10x15 ma 4x6 cala ;)

  • 16. Data: 2011-03-27 19:36:02
    Od: "MarekF" <m...@n...pl>

    Użytkownik "...:::fi$her:::..." <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Nie wiem, gdzie to chcesz drukować, ale na drukarkę biurową wystarczy
    > spokojnie ze 200 dpi, czyli 800x1200 pikseli.
    No mi to by i wystarczyłai ta 72dpi tylko chodzi o przyjęcie fotki
    przez urząd bo do dzieciaka chcę też samemu zrobić
    do dowodu i mojej do legitymacji.
    A wydrukować to mam zamiar u fotografa albo w jakimś automacie,
    dzięki

    Mirek
    ---
    Do dowodu i tak skanuja. Niedawno robilem fotke do dowodu, wydrukowalem
    plujka, corka smignela lakierem do wlosow i ok.
    Marekf

  • 17. Data: 2011-03-27 20:03:18
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    ...:::fi$her:::... pisze:

    > 1)10/2.54 = 3.93..
    > 3.93 * 300 = 1181

    1) Zdjęcia zwykle mają 10.2 cm wysokości, a nie 10 cm.
    2) Jak pisałem, wiele laboratoriów powiększa nadesłane
    zdjęcie w skali około 1.03. Trzeba to uwzględnić
    (albo zrobić eksperyment...)

    P.

  • 18. Data: 2011-03-27 20:19:12
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    ...:::fi$her:::... pisze:

    > 1)10/2.54 = 3.93..
    > 3.93 * 300 = 1181

    1) Zdjęcia zwykle mają 10.2 cm wysokości, a nie 10 cm.
    2) Jak pisałem, wiele laboratoriów powiększa nadesłane
    zdjęcie w skali około 1.03. Czyli jeśli plik JPG
    ma wysokość 2000 pikseli, to wcale nie rozmieszczą się
    one na 10.2 centymetrach, tylko na 10.5 cm. A ponieważ
    papier ma 10.2 cm, to łącznie 3 milimetry się obetną.
    Trzeba to uwzględnić (albo zrobić eksperyment...)

    Kilka razy próbowałem dowiedzieć się w laboratorium,
    w którym zamawiam zdjęcia, jakiej wielkości (w pikselach)
    powinien być obraz JPG, żeby naświetlił się "1:1", tzn.
    jeden piksel obrazu na jeden piksel naświetlarki, bez
    żadnego skalowania. Niestety tak postawione pytanie
    okazało się za trudne... Nie dowiedziałem się,
    ale z niektórych uzyskanych odpowiedzi wynika, że może to być
    niemożliwe, ponieważ na początku WSZYSTKIE zdjęcia są powiększane
    "cyfrowo" i dopiero potem naświetlane. Zwracałem uwagę obsłudze
    laboratorium na znaczne obniżanie jakości obrazu przy takich
    operacjach skalowania ze współczynnikiem bliskim jedności,
    ale raczej bez efektu.

    Tu jest przykład takich problemów:

    http://republika.pl/piotrne/skalowanie2/

  • 19. Data: 2011-03-28 05:57:11
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-27 22:19, Piotrne pisze:
> [...]
    > laboratorium na znaczne obniżanie jakości obrazu przy takich
    > operacjach skalowania ze współczynnikiem bliskim jedności,

    A pytałeś o algorytm wyostrzania po skalowaniu ?

  • 20. Data: 2011-03-28 10:09:42
    Od: "KrzysztofB [smuter]" <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 22:19:12 +0200, Piotrne

> [...]
    >jeden piksel obrazu na jeden piksel naświetlarki, bez
    >żadnego skalowania. Niestety tak postawione pytanie

    tu coś podają, nie wiem na ile zgodne z prawdą i przydatne
    http://www.fotolabfuji.pl/index1.php?go=laboratorium
    .html

    KrzysztofB