    Date: Mon, 23 Mar 2015 13:58:02 +0100
    From: twistedme <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DPF

    W dniu 2015-03-23 o 11:15, p...@g...com pisze:
    > Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu opakowanie oryginalne :)). Po tym
    pojechałem w trasę 400 km, (teraz wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie
    zapaliła się też kontrolka wymiany oleju. Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo
    znajomy zmieniając olej nic nie resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej.

    > --bezsensowny ruch z tym Motulem, oplowski/GM dexos 2 jest chyba najtanszym 5w30 no
    chyba ze znajomy ma pare beczek na zbyciu :-)

    > Kilka dni temu znowu kontrolka jakości oleju się zapaliła, mimo, że poziom oleju
    wciąż taki sam (teraz już sprawdzam prawie codziennie).

    > --czyli juz wiadomo ze nie byl to przypadek, tak czeste wypalanie moze rozrzedzic
    olej co skutkuje wlasnie takimi objawami

    > Podjechałem do najbliższego warsztatu i akurat zaczęła się procedura wypalania.
    Mechanik podłączył do kompa i stan zapchania filtra 6%, ostatnia regeneracja 50km
    temu. A filtr się wypala!!!

    > -- czyli juz wiadomo ze wypalanie nie zostalo zainicjowane bezposrednio przez ECU a
    wywolal je czujnik DPF (Captiva/Antara z silnikiem Z20DTx jest wyjatkiem)
    > link:
    > http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/194174-fi
    ltr-czastek-stalych-dpf-fap/

    > --Mówił też, że jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia dpf (druga moja teoria), to
    nie wypalałby się w ogóle.

    > usterka czujnika dpf IMHO zalicza sie do usterek silnika i MUSI byc wyswietlona
    uzytkownikowi ale co moge sobie wyobrazic to nieszczelnosc przewodu, ktore powoduje
    nieprawidlowe dzialanie czujnika

    > --Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość
    > sugeruje jest wycięcie filtra?
    >
    > lecznie poprzez amputacje ? no tak to jest jakas koncepcja :-)
    >
    > --Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty 3x większe, to może rzeczywiście... Z
    której strony to ugryźć?

    > 1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
    > 2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
    > 3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie
    >
    > ps1
    > u mnie bylo latwo (Zafira B) ikonka z kluczykiem, skasowana ale powracajaca po
    100-200 km (dpf na szczescie wypalal sie normalnie ~1400 km) opcom pokazal
    nieszczelnosc przewodu elastycznego dpf, wiec warsztat z informacja czego szukac ->
    sukces

    > w warsztacie (ABC Szczecin) raz dwa znalezli trefne miejsce, przy okazji informujac
    z usmiechem ze ksiegowi GM pojechali po calosci przy zamawianiu tych przewodow i
    zapewne spotkamy sie ponownie ...

    > ps2
    > sprawdz akcje serwisowe captivy

    No dzięki wielkie, wreszcie jakiś konkret... Niestety mechanik przełożył
    mi wizytę na przyszły tydzień. Z innego forum dowiedziałem się, że warto
    sprawdzić takie parametry jak: wartość sadzy, wartość popiołu oraz
    sumaryczne zapełnienie DPF, przebieg i odstęp między ostatnimi 5
    regeneracjami.

    No więc wpisałem w google "diagnostyka komputerowa" i zadzwoniłem do 4
    warsztatów wyglądających najsensowniej, nie wiem dlaczego napotykam taki
    opór materii? Co ja robię źle? :)

    1. - z amerykańskimi mi się interfejs nie łączy
    - ale to auto prod. koreańskiej, GM, właściwie opel
    - mimo to się nie łączy.
    - dzięki, do widzenia

    2. - No niby możemy podłączyć. Można podjechać.
    Gadka się nie klei
    - Do widzenia.

    3. -Ale co dokładnie się dzieje?
    Opisuję sytuację.
    - No ale ja tu nie bardzo pomogę, to bardziej może mechanik, żeby
    sprawdzić, czy faktycznie ta turbina nie puszcza oleju.
    - dzięki, do widzenia

    4. - No tak, ale to panu nic nie da, ja mogę tylko stwierdzić, że
    uszkodzony, bo tam się to bezpośrednio nie łączy.
    - mam info, żeby sprawdzić wartość sadzy, wartość popiołu, oraz
    sumaryczne zapełnienie DPF.
    - no ale to nic nie da, ludzie wycinają, ale też nikt nie da gwarancji,
    ze będzie ok. Lać lepsze paliwo.
    - no lałem i tak samo, u mnie wypala się co 50km
    - ma pan diesela i musi pan się z tym męczyć.
    - do widzenia

    Ręce mi opadają, szczególnie, że nie jestem za mocny w temacie.