  • 1. Data: 2013-03-14 21:45:10
    Temat: DOBRA przejściówka usb - ata+sata ?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Często muszę w terenie dostać się do dysku, gdzie np cały komputer
    zdechł, zgrać obraz dysku, przywrócić obraz dysku itp, gdzie dysk siedzi
    w maszynie, na której nic nie zrobię, nie uruchomię swojego softu, więc
    łatwiej dysk podpiąć do laptopa i zrobić to przez USB. Demontować dysku
    fizycznie nie chce, więc najlepiej sprawują mi się takie wynalazki:
    http://www.konecable.com/ZenCart/images/usb-sata-ide
    .jpg
    http://przejsciowka.pl/photos/adapter-usb-sata-ata-k
    abel-dysk-hdd-2-5-3-5-sata-2632549092.jpg
    a nawet samo ide (bez sata)
    http://www.wpclipart.com/computer/hardware/cables/id
    e_usb_cable.png

    Tylko mam pewien problem moralny - mam tych przejściówek już karton.
    Zasilacze z kompletu - mają żywotność muszki owocówki. Same przejściówki
    - której bym nie kupował - mechanicznie się rozpadają po miesiącu
    wożenia w aucie w torbie z laptopem. Reklamować tego mi się już nie
    chce, a i sprzedawcy też mają mnie dość ;)
    Próbowałem od chińszczyzny chińskiej z dx, allegro, chińszczyzny
    markowanej znaczkami 4world, assman, gembird, nawet zalman i modecom...

    Szukam więc czegoś solidnego. Z zasilaczem który nie zdechnie po 24h
    pracy bez przerwy, z kabelkiem usb "mniej chińskim" itp. Czy ktoś się
    spotkał, gdzieś widział?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2013-03-14 23:48:38
    Temat: Re: DOBRA przejściówka usb - ata+sata ?
    Od: Olaf Frikiof Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Mar 2013 21:45:10 +0100
    doszła do mnie wiadomość <khtdc0$b61$1@mx1.internetia.pl>
    od BartekK <s...@d...org> :
> [...]
    >
    >Szukam więc czegoś solidnego. Z zasilaczem który nie zdechnie po 24h
    >pracy bez przerwy, z kabelkiem usb "mniej chińskim" itp. Czy ktoś się

    Oczywiście.
    Chodzi mi o Icy Dock MB881U3-1SA:
    http://www.icydock.pl/index.php/produkt/view/id/MB88
    1U3-1SA/class/produkt_opis
    http://www.youtube.com/watch?v=pd041qLK0lE

    Stacja obsługuje dwa dyski jednocześnie(podobno nawet trzy, ale mi się
    nie udało). Stacja wykonana bardzo solidnie, ma USB3, więc jest dość
    szybka(kopiowanie dysk-dysk sata->ata na stacji w granicach 35-40
    MB/s, kopiowanie stacja-komputer 80-100 MB/s). Może jutro odpalę i
    zrobię jakiś benchmark, a wyniki wyślę tu, na grupę.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.

  • 3. Data: 2013-03-15 09:40:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-14 23:48, Olaf Frikiof Skiorvensen pisze:

> [...]
    > MB/s, kopiowanie stacja-komputer 80-100 MB/s). Może jutro odpalę i
    > zrobię jakiś benchmark, a wyniki wyślę tu, na grupę.
    Jeśli chodzi o taki "dock" to na biurku używam gembird-a na usb3.0
    HD32-u3s-1 - i jest ok, ale to co przedstawiłeś w terenie mi nie
    przejdzie - jest zbyt duże, do wnętrza komputera/maszynki nie wcisnę, a
    demontaż dysku to przeważnie katorga. Niby tylko kilka-kilkanaście
    śrubek, by wyciągnąć blachę, do której jest dysk przykręcony, ale
    jeszcze do tej blachy są często przypinane trytykami kabelki... a
    wszystko w stanie "ledwo działa, więc nie ruszać"
    przykładowa fotka
    http://img.atmimg.com/images/ncr-atm-parts/445-07230
    46p2.jpg - dysk
    przykręcany od dołu...
    albo to
    http://i00.i.aliimg.com/photo/v1/591797374/atm_part_
    atm_machine_NCR_5887_card.jpg
    - wykręć zasilacz (który ma superkrótkie kable, więc najpierw wszystkie
    wypnij, by wykręcić dysk)

    Przejściówka musi być w formie takiej "mydelniczki", lub wręcz z
    gniazdkiem na taśmę IDE (a nie wpinana wprost w dysk), ale to jestem w
    stanie sobie przelutować/przerobić

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-03-15 10:51:23
    Od: Olaf Frikiof Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 15 Mar 2013 09:40:12 +0100
    doszła do mnie wiadomość <khun8p$kt7$1@mx1.internetia.pl>
    od BartekK <s...@d...org> :

> [...]
    >
    >Przejściówka musi być w formie takiej "mydelniczki", lub wręcz z
    >gniazdkiem na taśmę IDE (a nie wpinana wprost w dysk), ale to jestem w

    Nie jest to zbyt wygodne, racja.
    Chciałem przeprowadzić parę testów, ale stacja była łaskawa się sp...
    Wysiadło dziadowskie złącze mini usb3 w urządzeniu(co za idiot
    projektował te złącza, zawsze uważałem, że całe to USB to wypierd
    szatana), jak się go lekko podegnie, to działa.
    Poza tym zasilacz ma 12V 2A, więc czasem może być mało.
    --
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

  • 5. Data: 2013-03-15 11:02:56
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-03-15 10:51, Olaf Frikiof Skiorvensen pisze:
    > Chciałem przeprowadzić parę testów, ale stacja była łaskawa się sp...
    > Wysiadło dziadowskie złącze mini usb3 w urządzeniu
    Otóż to... jakby mogli to by zrobili podłączanie przyczepy kempingowej
    na mikro-usb... wszystko się pierdzieli 10x szybciej niż mogłoby, gdyby
    to zrobić solidnie.
    W moich przejściówkach usb-ATA przeważnie właśnie kabelek usb łamie się
    gdzieś przy obudowie, albo przy samej płytce, albo złącze ATA odpada od
    płytki (razem ze ścieżkami, żeby było trudniej naprawić) - a po kilku
    naprawach nie ma już czego się obudowa trzymać i odpada. Trzeba by wziąć
    nówkę sztukę i zalać klejem do pełna, ale to pewnie znów zdechnie z
    powodu awarii czipa (bo też się zdarzają).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-03-15 23:59:36
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message

    gotowego raczej nie bedzie, rynek jest zalany tonami tandety wiec sie
    nie oplaca...

    > Same przejściówki - której bym nie kupował - mechanicznie się rozpadają po
    > miesiącu wożenia w aucie w torbie z laptopem. Reklamować tego mi się już nie
    > chce, a i sprzedawcy też mają mnie dość ;)

    znajdz jakas bez kabli (porzadny, miekki kabelek usb dokup osobno) otworz
    i wzmocnij okolice gniazdek jakims distalem czy czyms w tych okolicach,
    mozliwie wolno wiazacym zeby nic nie uszkodzic

    do tego przedluzka zeby dotrzec w dziwniejsze miejsca
    http://www.ebay.ie/itm/IDE-extension-cable-for-CD-RO
    M-40pin-1ft-30cm-/260704935165?pt=US_Drive_Cables_da
    pters&hash=item3cb3399cfd

> [...]
    > przerwy, z kabelkiem usb "mniej chińskim" itp. Czy ktoś się spotkał, gdzieś

    hp mial nagrywarki zewnetrzne zasilane z takich zasilaczy

    http://www.ebay.ie/dsc/i.html?LH_TitleDesc=1&_sacat=
    0&_from=R40&_nkw=SDD018&_sop=2

    http://www.ebay.ie/sch/Computers-Tablets-Networking-
    /58058/i.html?_from=R40&_nkw=C4504

    ja bym sie pobawil w dolutowanie odpowiedniej wtyczki, szanse sa ze wytrzyma
    nieco dluzej niz nowy niebrandowany chinczyk

  • 7. Data: 2013-03-17 18:06:12
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Nie jest to zbyt wygodne, racja.

    Pokusilbym sie nawet o stwierdzenie,
    ze bardziej tej obudowy zjebac nie mogli.