    From: Olaf Frikiof Skiorvensen <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: DOBRA przejściówka usb - ata+sata ?
    Date: Thu, 14 Mar 2013 23:48:38 +0100

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Mar 2013 21:45:10 +0100
    doszła do mnie wiadomość <khtdc0$b61$1@mx1.internetia.pl>
    od BartekK <s...@d...org> :
    >Często muszę w terenie dostać się do dysku, gdzie np cały komputer
    >zdechł, zgrać obraz dysku, przywrócić obraz dysku itp, gdzie dysk siedzi
    >w maszynie, na której nic nie zrobię, nie uruchomię swojego softu, więc
    >łatwiej dysk podpiąć do laptopa i zrobić to przez USB. Demontować dysku
    >fizycznie nie chce, więc najlepiej sprawują mi się takie wynalazki:
    >http://www.konecable.com/ZenCart/images/usb-sata-id
    e.jpg
    >http://przejsciowka.pl/photos/adapter-usb-sata-ata-
    kabel-dysk-hdd-2-5-3-5-sata-2632549092.jpg
    >a nawet samo ide (bez sata)
    >http://www.wpclipart.com/computer/hardware/cables/i
    de_usb_cable.png

> [...]
    >Zasilacze z kompletu - mają żywotność muszki owocówki. Same przejściówki
    >- której bym nie kupował - mechanicznie się rozpadają po miesiącu
    >wożenia w aucie w torbie z laptopem. Reklamować tego mi się już nie
    >chce, a i sprzedawcy też mają mnie dość ;)
    >Próbowałem od chińszczyzny chińskiej z dx, allegro, chińszczyzny
    >markowanej znaczkami 4world, assman, gembird, nawet zalman i modecom...
    >
    >Szukam więc czegoś solidnego. Z zasilaczem który nie zdechnie po 24h
    >pracy bez przerwy, z kabelkiem usb "mniej chińskim" itp. Czy ktoś się

    Oczywiście.
    Chodzi mi o Icy Dock MB881U3-1SA:
    http://www.icydock.pl/index.php/produkt/view/id/MB88
    1U3-1SA/class/produkt_opis
    http://www.youtube.com/watch?v=pd041qLK0lE

    Stacja obsługuje dwa dyski jednocześnie(podobno nawet trzy, ale mi się
    nie udało). Stacja wykonana bardzo solidnie, ma USB3, więc jest dość
    szybka(kopiowanie dysk-dysk sata->ata na stacji w granicach 35-40
    MB/s, kopiowanie stacja-komputer 80-100 MB/s). Może jutro odpalę i
    zrobię jakiś benchmark, a wyniki wyślę tu, na grupę.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.