    From: "Jakub K. Boguslaw" <m...@n...aster.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: DMCA w Polsce?
    Date: Wed, 5 Feb 2003 07:20:07 +0000 (UTC)

    Uz.ytkownik Przemyslaw Frasunek napisa?:

    > Ciekaw jestem, jak taka sytuacja ma sie do polskiego prawa i jakie sa
    > wasze propozycje podjecia ewentualnych dzialan? Zalaczam tresc
    > otrzymanego maila.

    W praktyce to wyglada tak: jesli dowiedziales sie, ze ktos za pomoca
    Twojej sieci lamie prawa autorskie (np. dostales takiego emaila jak
    nizej) to musisz "dolozyc wszelkich staran" aby ten preceder ukrocic.
    Inaczej mowiac, wysylasz pismo do klienta w ktorym informujesz go o
    fakcie otrzyania takiego emaila jak nizej i o tym, ze powinien
    zaprzestac dzialan lamiacych prawa autorskie. Koniec, kropka.
    Aha, zgloszenie lamania praw autorskich musisz otrzymac od reprezentanta
    wlasciciela tych praw dzialajacego na terenie RP. Inne w zasadzie mozesz
    skasowac :-)

    Chyba nie musze dodawac, ze Ciebie, jako ISP dzialajacego na terenie
    kraju nie interesuja takie drobiazgi jak zasadnosc skargi, jej
    autentycznosc itp. NIE jestes policja i nie masz odpowiednich
    uprawnien/kompetencji.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub K. Boguslaw <madej at aster.pl> | NSA