  • Data: 2003-02-08 22:07:05
    Temat: Re: wykrakalem?
    Od: Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> wrote in
    news:b2327h$jve$1@absolut.sgh.waw.pl:

    > Jeśli powie co innego to będzie to kuriozum. Wirtualna Polska
    > wyraźnie wyłącza odpowiedzialność w regulaminie serwisu
    > o którym mowa:

    oczywiscie nie jestem prawnikiem, i dlatego to co napisze, moze byc zupelna
    bzdura, ale:

    - jesli szatniarz oglosi, ze nie ponosi odpowiedzialnosci za ubranie, to nie
    jest to zgodne z prawem, i gdy ubranie zostanie w szatni okradzione, jednak
    odpowiedzialnosc ponosi

    - jezeli wydawca napisze, ze nie mozna kopiowac wiadomosci, ktore
    zamieszcza, to nie jest to zgodne z prawem, poniewaz prawo zezwala na
    kopiowanie krotkich wiadomosci

    pewnie mozna znalezc wiele podobnych przykladow...

    i teraz wyrazilbym poglad, ze to, co portal napisze w regulaminie, nie musi
    byc przez sad uznane za wiazace, poniewaz najpierw sam regulamin musi byc
    zgodny z prawem. a zatem sad moze bedzie sie zastanawial, czy z umieszczenia
    w regulaminie jakiegos zapisu w ogole wynikaja jakiekolwiek skutki prawne.

    byc moze przeginam tu troche, ale celowo: czy portal nie bylby w porzadku
    dopiero wtedy, gdyby przed zamieszczeniem informacji uzytkownika uzyskal
    pisemna deklaracje podpisana przez uzytkownika, w ktorej uzytkownik
    przyjmuje na siebie odpowiedzialnosc za umieszczane tresci? (hint: banki
    stosuja podobne procedury, i jakos maja setki tysiecy klientow; co by
    szkodzilo portalom, gdyby postepowaly podobnie? :-))

    Maciek