eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › [DC] Wypadek na Puławskiej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 11. Data: 2011-02-23 08:15:40
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-22 22:29, to pisze:
    > begin Kazimierz Uromski
    >
    >> I tu racja i tu - z jednej strony nowe samochody u wielu kierowców
    >> generują zbyt duże poczucie bezpieczeństwa. Z drugiej zaś niezależnie od
    >> tego, czy to 25-letni rozpadający się poldolot czy nowy bezpieczny
    >> samochód o nie największej mocy - głównym problemem jest kierowca, który
    >> umie lub nie umie prowadzić bezpiecznie swojego samochodu.
    >
    > Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w efekcie
    > obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale jest
    > całkowicie błędna.

    Podważyłeś w tym momencie wynik szwedzkich badania prowadzonych przez
    dziesięciolecia.

    > W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo
    > osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż
    > wtedy.

    Zdaje się przegapiłeś co zrobiono w zakresie bezpieczeństwa, medycyny
    itd. przez te lata.



  • 12. Data: 2011-02-23 08:33:35
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>


    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:ik120i$blo$1@mx1.internetia.pl...
    > policję która najchętniej
    > karze mandatami zamiast edukować i pomagać (a szkoda), a

    Ma zakładać szkólki? Czy jak?
    Dostałem dwa mandaty za prędkość i z 10 pouczeń
    jeżdżę mimo pouczeń, trochę szybciej niż pozwalają znaki.
    A za czerwone dostałem pouczenie i nie jeżdżę.

    Więc jak edukować ma policja???

    Artur(m)


  • 13. Data: 2011-02-23 08:37:20
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>


    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    news:4d642aa8$0$2490$65785112@news.neostrada.pl...

    >
    > Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w efekcie
    > obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale jest
    > całkowicie błędna. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle samo
    > osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej niż
    > wtedy.

    Chętnie zobaczyłbym podparcie tej tezy jakimiś badaniami


  • 14. Data: 2011-02-23 09:42:12
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur\(m\)

    >> Teza o tym, jakoby lepsze auta zachęcały do brawurowej jazdy i w
    >> efekcie obniżały bezpieczeństwo jazdy brzmi może inteligentnie, ale
    >> jest całkowicie błędna. W tej chwili na drogach ginie mniej więcej tyle
    >> samo osób co w latach 70-tych, pomimo, że aut jest wielokrotnie więcej
    >> niż wtedy.
    >
    > Chętnie zobaczyłbym podparcie tej tezy

    To nie jest teza tylko fakt, poszukaj sobie statystyk.

    > jakimiś badaniami

    ROTFL.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 15. Data: 2011-02-23 10:04:08
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Szewczak

    > A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat
    > ma pojazd to ciezko jego stan wiazac.

    Nie rozmawiamy o wyjątkach, tylko o regule.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 16. Data: 2011-02-23 10:39:26
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>



    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4d64cd88$0$2501$6...@n...neostrada
    .pl...
    > begin Adam Szewczak
    >
    >> A mozna i jezdzic 2 letnim ktory sie ledwo drogi trzyma, z tym ile lat
    >> ma pojazd to ciezko jego stan wiazac.
    >
    > Nie rozmawiamy o wyjątkach, tylko o regule.
    >
    > --

    A co jest regula ?

    Bo np dla mnie regula jest samochod ktory ma 5 lat i wszystko wybite bo byl
    serwisowany przez pierwsze 2 lata na gwarancji.

    PZDr
    Adam


  • 17. Data: 2011-02-23 11:03:50
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam Szewczak

    > A co jest regula ?

    Odpowiedź na to pytanie znajdziesz dwa posty wcześniej.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 18. Data: 2011-02-23 16:59:55
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-02-22 19:19, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
    >> Witam,
    >>
    >> http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-
    slupie,76466.html
    >> I znowu znienacka wyskoczył słup...
    >
    > http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/284828,570509.ht
    ml

    > Ci mieli więcej szczęścia - rozpirzyli się na słupie pod szpitalem.
    > Słup (latarnia) jaki widać nie trolejbusowy i do tego środek terenu
    > zabudowanego.
    >

    I znowu na pewno to wina prędkości bo to BMW a wiec na 100% to wina
    prędkości.
    Wiadomo ze każde BMW zapierdala. Chciałbym zwrócić uwagę na to że to
    auto uderzyło dachem w ten słup. Mieli masę szczęścia.


    > Jeszcze z niedzieli:
    > http://www.itvpiaseczno.pl/wypadki,1,1.3,1001
    > WYPADKI - Tragiczny wypadek za Głoskowem

    Tutaj jechał parner wiec to nie wina prędkości ale za to brak
    umiejętności i znów dwa trupy... Pech...

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 19. Data: 2011-02-23 17:08:35
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
    >> Witam,
    >>
    >> http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-
    slupie,76466.html
    >> I znowu znienacka wyskoczył słup...
    >
    > U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w
    > jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez
    > ograniczenia prędkości.
    >
    > A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne
    > atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i
    > skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na
    > dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.
    >

    Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia
    prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na
    szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich.
    Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą
    szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne
    zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

    Tymczasem przekroczenie ulicy przez pieszego na 2-3pasmowej jezdni gdzie
    odbywa się ruch i nie ma świateł to walka o życie. Dodatkowo dochodzi
    większa prędkość samochodów.

    Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi
    podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można
    wyeliminować.

    Pozdrawiam
    Rafał


  • 20. Data: 2011-02-25 19:21:19
    Temat: Re: [DC] Wypadek na Puławskiej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-02-23 17:08, The_EaGle pisze:
    > W dniu 2011-02-22 22:05, Tomasz Pyra pisze:
    >> W dniu 2011-02-22 16:33, DoQ pisze:
    >>> Witam,
    >>>
    >>> http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbila-sie-na-
    slupie,76466.html
    >>> I znowu znienacka wyskoczył słup...
    >>
    >> U wielu kierowców, jeżeli droga ma więcej niż jeden pas ruchu do jazdy w
    >> jedną stronę, oznacza to że jest to niemiecka autostrada bez
    >> ograniczenia prędkości.
    >>
    >> A to że są tam skrzyżowania, przejścia dla pieszych i tym podobne
    >> atrakcje to już jakoś niewielu zauważa - w dodatku te pasy i
    >> skrzyżowania na drogach wielopasowych są bardziej zdradliwe niż na
    >> dwukierunkowej z jednym pasem w każdą stronę.
    >>
    >
    > Dokładnie tak jest - tzn kierowca dostosowuje prędkość auta do wrażenia
    > prędkości. Dlatego wrażenie że jedziemy wolniej jest intensywniejsze na
    > szerokich drogach a wrażenie większej prędkości jest na drogach wąskich.

    Ja się z tym zgadzam.

    Tak tylko ubolewam tylko nad tym, że ludzie jeżdżą właśnie "wrażeniami",
    "przesądami", "wiarą" i "miejskimi legendami", zamiast jeździć
    korzystając bardziej z wyobraźni, wiedzy i umiejętności.

    > Dlatego kierowcy na szerokich wielopasmowych i pustych drogach jeżdżą
    > szybko a zwalniają kiedy jest wąsko. Chciałbym zauważyć że to powszechne
    > zjawisko występuje tak przed jak i za Odrą.

    Jakoś tam nie zauważyłem żeby w terenie zabudowanym, na drodze na której
    są co kawałek skrzyżowania i przejścia dla pieszych, kierowcy
    przełączali się w tryb "autostrada" tylko dlatego, że są dwa pasy i
    bariera energochłonna między jezdniami.
    A u nas jest to codzienność - i nie mówię tu konkretnie o Puławskiej, a
    o jakiejkolwiek takiej drodze.

    Dlatego tak dużo wypadków jest np. na gierkówce - bo są dwie jezdnie,
    czyli u kierowców włącza się tryb "autostrada", ale nie wyłącza się na
    przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach których tam pełno.
    I ograniczenia tam wcale nie są tam bez sensu.

    A niestety przeciętny kierowca sądzi że prędkość rozsądna to tak przy
    której on jest jeszcze w stanie trafiać w czarne, a stan nawierzchni
    pozwala nie urwać koła - zapominając jakoś o reszcie ruchu, zwłaszcza
    tego który przecina jego kierunek jazdy, a który to ruch na drogach
    wielopasowych lubi być zasłonięty do samego końca przez samochód na
    pasie obok.
    I dotyczy to zarówno jadących drogą z pierwszeństwem jak i tych którzy
    ją przecinają.

    > Natomiast czy są bardziej zdradliwe to zależy od tego jak zarządca drogi
    > podejdzie do bezpieczeństwa. Wiele tych zdradliwych efektów można
    > wyeliminować.

    Można, tyle że powinna to też eliminować wyobraźnia kierowcy.
    I nie na każdej drodze da się pieszych upychać w tunele, kładki itp.

    Często kilka pasów i jezdnie jednokierunkowe ma droga w samym centrum
    miasta, gdzie jest bardzo duży ruch i to różnego rodzaju (piesi, rowery,
    samochody). Mimo to samochody pędzą często dużo szybciej niż na drodze
    jednojezdniowej za miastem, wyprzedzanie przed przejściem czy
    skrzyżowaniem, a nawet omijanie przepuszczających pieszych to rzecz
    nagminna.


strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: