    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: D80 i Samyang 85mm f/1.4
    Date: Wed, 25 Nov 2009 21:16:39 +0100

    gr pisze:

    > mam ten obiektyw w Canonie, więc nie będe pisał, jak dziala z nikonem ale:
    > - przy jasności 1,4 GO jest tak mała, że obiekty w ruchu (dzieci) bez napędu
    > AF to wogóle nieporozumienie
    Wiesz co, szkła 1.4 czy 135/2.0 to były jak ja (a i pewnie ty) w
    pieluchy sikaliśmy. Mam w torbie Nikkora 50/1.4 z 1965 roku. U mnie ma
    nazwę "Good Morning Vietnam". Sugerujesz, że to były w 100% obiektywy do
    spokojnych sytuacji? Rozumiem co mówisz, łatwe to nie jest i wymaga
    dobrego treningu, dobrego wizjera, nawet taktyki, ale w pełni możliwe.
    Koszt popsutych zdjęć w cyfrze wynosi w zasadzie zero więc walić.
    > - ten obiektyw nie nadaje się do zdjęć z odległości powyżej 8-9 metrów
    > - to jest idealne szkło do zdjęc portretowych czy studyjnych, ale obiektów
    > raczej statycznych, robionych
    > w studio w odległościach od 1 do 3 -4 metrów. W takich warunkach daje
    > naprawdę bardzo dobre efekty.

    Rozumiem wypowiedź w tym zakresie, w jakim odnosi się do tematyki zdjęć.
    Nie rozumiem "zakazu" powyżej kilku metrów. Spotkałem się z jednym : m42
    które nie ostrzą nieskończoności na Nikonach.
    Rada zdobycia AF o tej samej ogniskowej zmienia tematykę zdjęć? Czy
    tylko wygodę?

    Jakiś sens rada ma, ale w sytuacji pytającego (b.podobnej do mojej)
    można przeskoczyć na wyższe body (to są zaledwie setki złotych przy
    odrobinie szczęścia) i mieć pomiar i automatykę ekspozycji. Dla mnie
    jedyna wada D80 (i szumy >640)