  • Data: 2009-11-26 04:32:05
    Temat: Re: D80 i Samyang 85mm f/1.4
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cichybartko pisze:

    > No tak do tego matówka była większa i jaśniejsza (jeśli się nie mylę to
    > teraz lustro jest przepuszczalne i część światła jest tracona przez
    > czujnik AF). A przede wszystkim kiedyś były kliny oraz mikroraster. Na
    > takim cropowym D80 już tak cudownie nie jest.
    Może nie cudownie ale całkiem znośnie, to m.in.prawdziwy pryzmat a nie
    sklejanka z lusterek (te są ciemne). Mam, używam z manualami, lepiej
    ustawiam swoim starym chamskim sposobem niż na kropkę.

    > Można kombinować z wymianą
    > matówki ale czy jest sens dla jednego szkła skoro Samyang kosztuje 900zł
    > a za 1500zł można mieć firmowe szkło z AF, który tak jest chwalony w
    > systemie Nikona.

    > No widzisz ktoś może te setki dołożyć właśnie do szkła AF. Moim zdaniem
    > dużo bardziej odczuwalna wygoda niż przeskoczenie z D80 na D200.
    Mógłbys mieć rację ... (patrz poniżej)
    Zasugerowalem się swoją własną linią, czyli jakąś większą od 1 liczbą
    manualnych szkieł.

    Natomiast dziwi mnie wydźwięk wątku, który bym streścił tak "85mm w
    Samyangu jest be (bo niedostosowane do sytuacji), 85mm w Nikonie będzie
    OK". Nie jesteśmy w portkach pytającego, ale być może W OGÓLE trzeba mu
    odradzić stałe 85mm. Jednak przedszkole ma ściany (chyba że jakieś
    zielone) i nie zawsze da się odpowiednio odejść (w zielonym też można
    wleźć cofając sie w coś 'ekologicznego').
    Może trzeba mu doradzić coś z jasnych zoomów do 70mm? Przy okazji
    wszystkie kłótnie (pomiar, af) załatwione.