  • Data: 2009-11-26 08:15:20
    Temat: Re: D80 i Samyang 85mm f/1.4
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Natomiast dziwi mnie wydźwięk wątku, który bym streścił tak "85mm w
    > Samyangu jest be (bo niedostosowane do sytuacji), 85mm w Nikonie będzie
    > OK". Nie jesteśmy w portkach pytającego, ale być może W OGÓLE trzeba mu
    > odradzić stałe 85mm. Jednak przedszkole ma ściany (chyba że jakieś
    > zielone) i nie zawsze da się odpowiednio odejść (w zielonym też można
    > wleźć cofając sie w coś 'ekologicznego').
    > Może trzeba mu doradzić coś z jasnych zoomów do 70mm? Przy okazji
    > wszystkie kłótnie (pomiar, af) załatwione.

    Chciałem tylko nawisac w poprzedniej wypowiedzi, że:
    - szkło optycznie jest faktycznie zarębiste..
    - mam 85 1,8 Canona i optycznie jest "gorsze" od samayanga
    - zaabawa ze światłem 1,4 jest super i nie trzeba go przymykać
    - jak sie wyostrzy jest bardzo dobrze... ale cięzko jest wyostrzyć recznie
    coś co się rusza... przy Go rzędu 8-10 cm
    pozdr.
    GR