  • Data: 2009-11-25 17:27:49
    Temat: Re: D80 i Samyang 85mm f/1.4
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin pisze:
> [...]
    > Przeczytałem sporo dobrych opini nt tego obiektywu i teraz powaznie waham sie
    > czy nie bylby to sensowny zakup do mojego D80.
    > Standardowo korzystam z kitowego 18-135, mam tez 70-300 i 50 1.8 - czyli taki
    > podstawowy zestaw.
    > Nowy obiektyw chcialbym uzyc do portretow, zdjec dzieci z odleglosci, ale tez
    > w gorszych warunkach oswietleniowych (np. wystepy w przedszkolu).
    > Czy to dobry wybor do tego typu zastosowan?
    > I jak w koncu bedzie ze wspolpraca tego obiektywu z D80? Rozumiem, ze ostrosc
    > ustawiam recznie, co moze byc klopotliwe przy f 1.4

    Ciągle to słyszę o 1.4 ...
    Przeciez wolę ustawić na 1.4 i przysłonić do roboczej np. 2.8 niz
    nastawiać na 2.8... średnica krążka, GO, te rzeczy ... Może trzeba mi
    się było wychować na 1.8 ?
    Jakoś "pokolenie" 3.5-5.6 inaczej to postrzega ...

    ? i ruchliwych dzieciach
    > (mala glebia ostrosci i duza dynamika obiketow w dodatku w nieprzewidywalnych
    > kierunkach). Ale czy aparat będzie potwierdzał ostrość (i jak)
    Kropką - tak. Z tak jasnym szkłem, tu może ci mocno migać.
    Ja wolę na włosy, brwi, tkaninę, struny itd. Są opinie o D80 że kiepsko
    ale dobrze mi idzie. Mam zwykłą matówkę - niektórzy chwalą akcesoryjną,
    pomyśl o tym.

    , oraz czy
    > będzie potrafił mierzyć światło?
    Nie. Najbliższy model jaki może to D200.
    Coś z ekspozycji zgadnąć na początek i korekta na histogram i/lub kupić
    światłomierz.
    Lampy TTL tez nie, tylko tradycyjne z automatyka własną.
    Sprawdzenie GO przyciskiem w rogu koło obiektywu - tez nie (tylko
    elektronizowane szkła).