    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: D3x na DPR
    Date: Sat, 28 Feb 2009 18:23:34 +0100
    <gnm2th$qpk$1@node1.news.atman.pl> <17far4qhea4st$.dlg@chelmno.fr.pl>
    <gnml15$dev$2@news.onet.pl> <gnme0l$ssl$1@node1.news.atman.pl>
    <gnnpia$7tc$1@inews.gazeta.pl> <gnte3u$v3f$1@node1.news.atman.pl>
    <gntnhv$afd$1@inews.gazeta.pl> <gnti47$vk0$1@node1.news.atman.pl>
    <gnuhbj$i8m$1@inews.gazeta.pl> <gnv6cq$n2t$1@news.onet.pl>
    <go0t0g$6s$1@inews.gazeta.pl> <go2vkb$50o$1@news.onet.pl>
    <go3kce$rkc$1@inews.gazeta.pl> <go3kuv$t6b$2@inews.gazeta.pl>
    <go5pfj$ena$2@inews.gazeta.pl> <go5t91$2jb$2@inews.gazeta.pl>
    <go5umj$960$1@inews.gazeta.pl> <go5vg1$btf$1@inews.gazeta.pl>
    <go64qr$6d7$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0902261609400.3464@quad>
    <go6dno$e77$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0902270003510.3044@quad>
    <go8fr0$59o$2@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0902271748140.2352@quad>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Ale nie przebiega.
    > Pisałem - przebiega "tam gdzie zwykle". Nie dając gwarancji
    > za każdy aparat, bo Alfy nie widziałem (choć bardzo bym się
    > zdziwił, jakby było inaczej niż Minolta stosowała w KM A200).

    Przyjrzyj się:
    http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra900/page24.
    asp
    Raz na różne aparaty, drugi raz na to jak zależy to od wywołania.

    Masz gdzieś takie porównanie dla dwóch osobnych komórek z fuji? Na
    dpreview w teście było AFAIR już dla pary.

    > Zarówno w JPG jak i "standardowo" wywoływanym RAW.
    > Doskonale widać po wzięciu RAWa do programu który nie umie
    > obsługiwać małych pikseli :) - sprawdź (na jakimś RAWie
    > z S3/S5 i ufRAW albo czymś podobnym).

    Nie mam ufraw i nie mam na czym sprawdzić teraz bo mi Mateusz oczywiście
    rawów nie dał.

    > Trzeba świadomie włączyć korektę na prześwietlenie, aby wobec
    > "normalnego" zdjęcia (włącznie ze wskazaniami światłomierza
    > i tak dalej) wykorzystać ten zapas, który pochodzi od małych
    > pikseli - najwyraźniej "konstrukcyjnie" został (ów zapas
    > od małych pikseli) przewidziany jako "zapas na światła".

    Ok, niech by tak było, ale wtedy logiczne jest przesunąć granicę dla
    cienii. Tak czy inaczej nie wiem co Mateusz usilnie chce udowodnić?
    Zdaje się, że miał mieć fuji s5, więc teraz może szuka sobie
    usprawiedliwienia dla swojego wyboru?

    > Usiłuję Ci wyłożyć że akurat *to* Twoje przyczepienie się
    > Mateusza, od którego zaczęła się niniejsza gałąź podwątku,
    > jest... nie na miejcu.

    Czepiam się głównie dlatego, że porównanie skrajnej sytuacji
    odszczepione od reszty parametrów nie ma większego sensu. Załóżmy, że np
    sigma zrobi aparat, który będzie dawał możliwości ciągnięcia z cienii
    nawet więcej niż fuji, ale co z tego jak aparat będzie miał za to 2Mpix,
    a z świateł nie będziesz w stanie zrobić czegokolwiek. I co Ci da takie
    porównanie? Mateusz tutaj skacze z radości znajdująć aparat, który jest
    coś lepszy w jakimś zakresie od alfy i będzie piał z zachwytu, że byle
    Sigma potrafi, tyle, że pozostałe elementy będą zupełnie nie tego.
    Stąd to porównanie jest pozbawione wielkiego sensu.

    (...)
    > Nie dzieje się to automagicznie. Automagika ;) trybów A/S
    > trzyma "średnią" (a światłomierz wskazuje) i tyle.

    Wszystkie światłomierze świata są idealnie wykalibrowane i nieomylne? :)
    Dobre założenie - Janek M. byłby szczęśliwy pod niebiosa, bo nieraz
    narzekał właśnie na to :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \