  • 81. Data: 2020-03-03 19:17:49
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello andal,

    [...]

    > moj punkt: pojazdy elektryczne zanim znajda sie w ruchu powoduja te co2 i
    > ten azot

    W szkołę cegłami rzucałeś? Azot stanowi 78% powietrza którym
    oddychasz. Wdychasz go i wydychasz. Każdy proces spalania w powietrzu
    atmosferycznym powoduje, że azot pobierany z powietrzem pojawia się w
    spalinach.

    > przez to ze musza byc powolane do zycia, produkcja tych blach,
    > drutow miedzianych, karoserii itd itp

    Jasne, bo produkcja samochodów spalinowych przebiega bez CO2. Nie mają
    blach, karoserii, żeliwa na blok, aluminium na głowice. Produkcja
    paliw i olejów też przecież nie wymaga energii i nie zanieczyszcza -
    sama błogość.

    > czy gdzies jest jakies zestawienie/balans ile trzeba zanieczyscic teraz
    > zeby byc czysciejszym pozniej?

    Szukaj. W sieci znajdziesz dowolne informacje. Dopasujesz sobie sam,
    co będzie pasowało do tezy, którą chcesz udowodnić.

    Uprzedzając: akumulatory podlegają recyklingowi a zanim do niego
    dojdzie, to mogą - po niezbędnych wymianach uszkodzonych ogniw -
    posłużyć przez lata jako magazyny energii. Poczytaj o Tesla PowerWall.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2020-03-03 19:51:03
    Od: 1470<4...@i...invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

> [...]

    > oddychasz. Wdychasz go i wydychasz. Każdy proces spalania w powietrzu
    > atmosferycznym powoduje, że azot pobierany z powietrzem pojawia się w

    W postaci Nox, czyli szkodliwej dla ludzi.
    Tego w szkole też uczyli, chętnych...

    --
    'Tom N'

  • 83. Data: 2020-03-03 20:25:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-03 o 16:28, Cavallino pisze:

    > Nikt nie mówił, ze to oferta dla każdego mieszkańca, szczególnie
    > blokowiska.

    Znaczy to jest zła oferta bo dla nadzianych mieszkańców z garażami.

    W ten sposób nie powalczymy z globalnym ociepleniem czy smogiem.

    Powalczymy za to samochodem tańszym który pali max 3 litry/100 km a nie
    7 czy 10 w mieście ma jakiś tam normalny zasięg i jest tani w
    eksploatacji i naprawach ;-)

    Wtedy lidzie takie będą kupować ;-)

  • 84. Data: 2020-03-03 22:50:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-03-2020 o 17:42, andal pisze:

    > moj punkt: pojazdy elektryczne zanim znajda sie w ruchu powoduja te co2 i
    > ten azot przez to ze musza byc powolane do zycia, produkcja tych blach,
    > drutow miedzianych, karoserii itd itp

    Pojazdy spalinowe również.
    Więc to pomijalne - tak naprawdę liczy się bieżące zużycie.
    A to jest na ogromną niekorzyść spaliniaków.

  • 85. Data: 2020-03-03 22:51:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-03-2020 o 20:25, z pisze:

    > Znaczy to jest zła oferta bo dla nadzianych mieszkańców z garażami.

    Nie - za to z dostępem do gniazdka.
    Większość społeczeństwa tak mieszka.
    Nawet w Polsce.

  • 86. Data: 2020-03-03 23:49:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello 1470,

    > RoMan Mandziejewicz w

    > W postaci Nox, czyli szkodliwej dla ludzi.

    Jak również NxOy jak np. NO2 AKA N2O4 (jedna forma przechodzi w drugą
    samorzutnie). O tlenkach azotu wspominałem wcześniej.

    > Tego w szkole też uczyli, chętnych...

    Czytanie całego wątku ze zrozumieniem też uczyli?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 87. Data: 2020-03-04 00:19:59
    Od: andal <a...@a...org>

    On Tue, 03 Mar 2020 19:17:49 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > dojdzie, to mogą - po niezbędnych wymianach uszkodzonych ogniw -
    > posłużyć przez lata jako magazyny energii. Poczytaj o Tesla PowerWall.

    tezy zadnej nie stawialem

    prawdy nie jest latwo dociec

    ale "ile trzeba stracic zeby mozna bylo zarobic" ?

  • 88. Data: 2020-03-04 01:55:14
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-02 22:27, s...@g...com wrote:

    > No ma jezdzic. Ale u nas jazda droga (znaczy sie nie tak najstraszniej ale ludzie
    narzekaja). Wiec kazda zlotowka co sie da urwac czy to na naprawach czy paliwie czy
    podatku sie liczy.

    > A o twizy pytaja bo se mysla ze to male, da sie parkowac laduje sie z gniazdka wiec
    pewnie tanie. A tu zonk, bo niby niedrogie ale tanie tez nie.

    1. Z reguły nie wiedzą że to elektryk. To wychodzi w trakcie rozmowy.
    2. O cenę pyta może 1/2 pod koniec rozmowy
    3. O cenę pytają też dzieci :-)

    Nie sądzę by im chodziło dokładnie o to, że tanie. Myślę, że głownie
    chodzi o to, że chcieliby je mieć.

  • 89. Data: 2020-03-04 07:50:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-03-2020 o 00:19, andal pisze:

    > tezy zadnej nie stawialem
    >
    > prawdy nie jest latwo dociec
    >
    > ale "ile trzeba stracic zeby mozna bylo zarobic" ?

    Tracisz głównie czas i wolność - bo musisz je poswięcić na łądowanie w
    trasie i takie jej planowanie, żeby zasięg pozwolił dojechać od
    ładowarki do ładowarki.
    Na nowym aucie elektrycznym, porównywalnym ze spalinowym, przez pierwsze
    kilka lat jesteś w plecy - przykładowo na Nissanie Leaf, dopiero po 2
    latach wychodzisz na zero, biorąc pod uwagę różnicę wartości w stosunku
    do podobnie wyposażonego kompakta, o podobnej mocy, ale rozsądnej cenie.

    Ale - obecnie, jeśli tym kompaktem będzie np. nowy Golf, to od razu masz
    taką samą cenę, więc od razu jesteś do przodu. ;-)

  • 90. Data: 2020-03-04 09:01:07

    Jak mieszkałem na wsi to jak biały człowiek miałem gniazdko.
    A jak awansowałem na MIESZCZUCHA to już nie mam takich luksusów ;-)

    Co to znaczy WIĘKSZOŚĆ?