  • 71. Data: 2020-03-03 14:22:15
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Moim zdaniem auta w pełni elektryczne nie mają żadnej przyszłości tak jak się to
    stało z telewizją 3D. Był wielki bum i się skończyło. Mało kto już produkuje
    telewizory 3D.

    > Tak samo będzie z tymi elektrykami, bo żadna firma nie będzie dokładać do interesu,
    tylko produkuje po to, żeby zarabiać, a nikt tych popierdółek kupować nie chce.

    > Niestety auta elektryczne znikną z rynku o ile nie zostanie wymyślony lepszy i
    tańszy sposób magazynowania czy wytwarzania energii elektrycznej np. z ogniw
    paliwowych.

    > Pewna nadzieja jeszcze jest w napędach wodorowych jak się uda wymyślić dobry i
    bezpieczny sposób na magazynowanie wodoru, a póki co magazynowanie wodoru w sposób
    bezpieczny jest zbyt kosztowne, a butle są zbyt ciężkie.

    > Jak do tej pory najlepszymi i najoszczędniejszymi napędami są hybrydy, choć też nie
    wszystkie marki.

    W pełni się zgadzam.
    To co piszesz to dla mnie oczywistość, dla ciebie pewnie też.
    Oczywistość, która się nie zmieniła od ze stu lat chyba i szybko, albo nigdy się nie
    zmieni.
    Od 30 lat słyszę, że zaraz będzie super piździec nowa super bateria.
    Piździec baterii jak nie było, tak nie ma.
    Zaraz ktoś napisze że jest postęp w bateriach. Niech se pisze.
    Faktów nie zmieni.
    Rządzący i bogaci robią teraz propagandę na elektryki dla podwładnych.
    Wmawiają, że to dobre już parę lat. Wiadomo, że kłamstwo wielokrotnie
    powtarzane zostaje uznane za fakt. No i niektórzy mieszkańcy naszego kraju,
    nie tylko zaczeli rozróżniać EV, BEV, HEV, ale zaczynają potakiwać,
    że rzeczywiście to takie dobre dla nich jest.

  • 72. Data: 2020-03-03 15:34:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-03-02 o 19:00, kk pisze:
    > No ale takie coś pierdzi, śmierdzi i nie ma sensu ekologicznego.

    Jak to nie ekologiczne? Pali 2,5-3 l ON i przewiezie 2 osoby + zakupy w
    deszcz ;-)

  • 73. Data: 2020-03-03 16:28:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-03-2020 o 20:21, nadir pisze:

    > Noo, szczególnie jak mieszkasz w jakimś blokowisku.
    > Poza tym przy 20-30 kilometrach zasięgu możesz nie dojechać do miejsca
    > gdzie idziesz spać.

    Nikt nie mówił, ze to oferta dla każdego mieszkańca, szczególnie blokowiska.

    > Ale liczba cylindrów tak średnio przekłada się na głośność.

    Słyszałem jak pracują takie małe diesle i jednak się przekłada.

  • 74. Data: 2020-03-03 16:32:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-03-2020 o 20:58, andal pisze:

    > a jaka jest roznica miedzy smrodem/spalinami z samochodu od tego z
    > elektrowni weglowej?

    Tak, że jak idziesz ulicą, to Ci elektrownia położona 300 km dalej nie
    śmierdzi.
    Już nie wspominając o tym, że są zielone taryfy, w których możesz CAŁOŚĆ
    energii kupić ze źródeł odnawialnych.
    Albo samemu sobie ją zrobić.

  • 75. Data: 2020-03-03 16:34:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-03-2020 o 11:00, cyklista pisze:

    > Jaki masz problem we wrzucaniu elektryków w koszty? Nawet masz lepiej
    > niż samochody (to znaczy wszystko co nie jest zaliczane do samochodów
    > czy motorów) bo idzie całe w koszty, cały vat odliczasz

    A to niby jakim cudem?

  • 76. Data: 2020-03-03 16:34:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-03-2020 o 15:34, z pisze:

    > Jak to nie ekologiczne? Pali 2,5-3 l ON i przewiezie 2 osoby + zakupy w
    > deszcz ;-)

    Śmierdząc i pierdząc, głośniej niż każdy inny samochód.

  • 77. Data: 2020-03-03 16:53:15
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-03-01 o 11:38, z pisze:
    > A dajcie spokój. ;-)
    >
    > Używanego Axama

    Czego?

  • 78. Data: 2020-03-03 17:32:13
    Od: andal <a...@a...org>

    On Mon, 02 Mar 2020 17:58:06 -0800, Zenek Kapelinder wrote:

    > Za źródła robi wiedza powszechna. Ta sama ze jest Słońce albo że woda w
    > oceanach jest słona. Dla tych co byli chorzy jak na fizyce w szkole było
    > o sprawności silników jest w Wikipedii wzór.

    powszechnie to jest wiadomo ze fanzolisz na kazdy temat

  • 79. Data: 2020-03-03 17:42:32
    Od: andal <a...@a...org>

    On Tue, 03 Mar 2020 10:02:09 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > wysokość (dla rozproszenia opadu pyłów). W nowoczesnych elektrowniach
    > spaliny są wyprowadzane przez chłodnie kominowe i nie mogą zawierać
    > jakichkolwiek zanieczyszczeń, bo zanieczyściłoby to wodę obiegową.
    > Cząstki stałe są filtrowane całkowicie, związki siarki służą do
    > produkcji płyt gipsowo kartonowych, obecnie wyłapuje się nawet tlenki
    > azotu. Pozostaje dwutlenek węgla, para wodna i azot. Zanieczyszczenia są
    > śladowe.
    >
    > Polska produkuje mało energii z OZE ale taką energię importujemy. W
    > efekcie jeszcze bardziej poprawia się bilans zanieczyszczeń.

    dziekuje wszystkim ktorzy rzeczowo odpowiedzieli

    ale... merdia ciagle trabia o co2

    o azocie rzadko wspominajac

    moj punkt: pojazdy elektryczne zanim znajda sie w ruchu powoduja te co2 i
    ten azot przez to ze musza byc powolane do zycia, produkcja tych blach,
    drutow miedzianych, karoserii itd itp

    czy gdzies jest jakies zestawienie/balans ile trzeba zanieczyscic teraz
    zeby byc czysciejszym pozniej?

  • 80. Data: 2020-03-03 18:11:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.03.2020 o 15:34, z pisze:

    > Jak to nie ekologiczne? Pali 2,5-3 l ON i przewiezie 2 osoby + zakupy w
    > deszcz ;-)

    Żeby być bardziej eko można podobno w tych gówienkach spalać olej jadalny?