  • 61. Data: 2020-03-02 20:55:28
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-02 20:05, s...@g...com wrote:

    > Tu z grubsza ok.

    > A tu nie.
    >
    > Dwie sprawy przynajmniej:
    > 1. W polsce zeby auto na firme miec trza suva z kratka czy bez. Jeden kit. twizy w
    koszta nie wrzucisz. lifa tez nie.
    > Juz nie wspominam o rozliczeniu pradu do takiego jak jakis ludek tym do klienta
    jezdzi albo bulki rozwozi w malej firmie.

    Nic mi o tym nie wiadomo. Wydaje mi się, że zakup to zakup, można
    odliczyć tylko może nie na tych samych zasadach. Nawet czytam tutaj, że
    kratka robiła tylko z samochodu osobowego ciężarowy. Ale mogę się mylić
    bo trochę w d...e teraz to mam.

    > 2. w europie jeszcze nie ale w usa producenci specjalnie tak ksztaltuja oferte aby
    wypierac male auta z rynku.
    > Gdzie oferta kombi w usa? Niby jest, ale z dupy*, lepiej kupic suva.
    >
    > I w efekcie miejsca gdzie mozna zrobic wiele dla ekologii sa zignorowane przez tych
    co maja jaka kolwiek pozycje do zmiany sytuacji.

    > Wiec nie bardzo to tak jest ze ludziki chca limuzyny czy suv-y.
    > Oni grzecznie pra w kierunku wskazywanym przez rzad albo koncerny.

    A moim zdaniem jest tak, że auto musi jeździć i dlatego z elektrykami
    nie jest łatwo bo trzeba je często ładować i pi..ć się z nimi zamiast po
    prostu jeździć. I mówię Ci, codziennie spotykam kogoś kto pyta o Twizy.
    To nie znaczy, że od razu kupi, ale chyba widzisz potencjał.

    > *2 to nie tylko w usa sie dzieje ze kombiaki drogie, wcale nie wiele wieksze od
    hatchbackow, albo wogole ich nie ma. Nawet tojota robi te kombiaki male. Kiedysiejsze
    mondeo mialo bagaznik ogromny. Dzis nawet ono jest male. Juz nie wspomne o jakichs
    tojotach czy innych subaru co niby sa kombi ale bagaznik jest taki ze szkoda gadac...

    > Chcesz rewolucji elektrycznej u nas?
    > Pozwol wrzucac w koszty lify, volty czy inne twizy albo wrecz e-biki (kurierzy
    miejscy). Sie zrobi ruch taki jak z fotowoltaika...

    Doprawdy nie wiem jak możnaby nie wrzucić w koszty takiego czy innego
    wyposażenia. Wyobrażam sobie, że można inaczej amortyzować i VAT
    odliczać, co niewątpliwie może skłaniać ku innym zakupom, ale .. ja w
    ogóle nie pisałem o biznesie tylko zwykłych ludzikach. Zobacz zresztą
    pierwszy zacytowany akapit, od czego się rozpoczęł ten wątek dyskusji.

  • 62. Data: 2020-03-02 20:58:42
    Od: andal <a...@a...org>

    On Mon, 02 Mar 2020 19:00:38 +0100, kk wrote:

> [...]
    > znaczenia, że gros ludzików chce limuzynę bo limuzyna nie jest i nigdy
    > nie będzie do miasta. Właśnie inny target.

    a jaka jest roznica miedzy smrodem/spalinami z samochodu od tego z
    elektrowni weglowej?

  • 63. Data: 2020-03-02 21:00:10
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-02 20:58, andal wrote:
> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > a jaka jest roznica miedzy smrodem/spalinami z samochodu od tego z
    > elektrowni weglowej?

    Taka jak pisałem. Wziąłbyś i trochę zastanowił się co kto pisze.

  • 64. Data: 2020-03-02 22:27:42
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 13:55:38 UTC-6 użytkownik kk napisał:

> [...]
    > odliczyć tylko może nie na tych samych zasadach. Nawet czytam tutaj, że
    > kratka robiła tylko z samochodu osobowego ciężarowy. Ale mogę się mylić

    Tez na biezaco nie jestem ale jakos popytu na osobowki nie widze.
    Znaczy sie jakies tam sa ale jak sie patrzy na poleasingowe/poflotowe to tam malych
    juz raczej nie widac.

> [...]
    > prostu jeździć. I mówię Ci, codziennie spotykam kogoś kto pyta o Twizy.
    > To nie znaczy, że od razu kupi, ale chyba widzisz potencjał.

    No ma jezdzic. Ale u nas jazda droga (znaczy sie nie tak najstraszniej ale ludzie
    narzekaja). Wiec kazda zlotowka co sie da urwac czy to na naprawach czy paliwie czy
    podatku sie liczy.

    A o twizy pytaja bo se mysla ze to male, da sie parkowac laduje sie z gniazdka wiec
    pewnie tanie. A tu zonk, bo niby niedrogie ale tanie tez nie.

> [...]
    > ogóle nie pisałem o biznesie tylko zwykłych ludzikach. Zobacz zresztą
    > pierwszy zacytowany akapit, od czego się rozpoczęł ten wątek dyskusji.

    No normalnie, masz biznes, jezdzisz to odliczasz.
    Na zachodzie tak mozna bo ogolnie mozna wiecej (co nie oznacza ze mozna bez problemu
    jazde na wakacje w koszty wrzucic).

    A jak biznes lyknie to potem zwykly kowalski takiego 3-4 latka przejmie juz po
    leasingu.

    No i taki 16 latek se kupi elektryka, choc moze nie takiego co jedzie tylko 45km/h.

    Ale zobacz, gdyby poczta miala twizopodobne pojazdy, miala preferencje w ich kosztach
    to i 16-latek by potem mogl to kupic.
    Podobnie jacys kurierzy czy inne uberitsy.

    Tyle ze do tego musialy by byc tanie czesci, bo taki kurier sie pozbedzie jezdzidla
    jak juz zacznie byc widac koszty na horyzoncie.

    Tak czy siak, popularnosc mogla by byc ale nie bedzie bo duzym nie zalezy.

  • 65. Data: 2020-03-02 23:07:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taka jest różnica że elektrownia, nawet węglowa, na jednostkę mocy wytwarza mniej
    spalin. Sprawność użytkowa współczesnych elektrowni węglowych to ok 43%. To prawie
    dwa razy więcej niż silnika benzynowego pracującego w optymalnych warunkach i o 1/3
    więcej od silnika diesla pracującego w optymalnych warunkach. W ruchu miejskim
    sprawność silników spalinowych jest jednocyfrowa. Do tego skuteczność wyłapywania
    cząstek stałych w elektrowniach jest minimum o rząd wielkości lepsza niż w silniku
    spalinowym z bajerami w układzie wydechowym.

  • 66. Data: 2020-03-03 01:16:26
    Od: andal <a...@a...org>

    On Mon, 02 Mar 2020 14:07:29 -0800, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > stałych w elektrowniach jest minimum o rząd wielkości lepsza niż w
    > silniku spalinowym z bajerami w układzie wydechowym.

    podaj zrodla

  • 67. Data: 2020-03-03 02:58:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za źródła robi wiedza powszechna. Ta sama ze jest Słońce albo że woda w oceanach jest
    słona. Dla tych co byli chorzy jak na fizyce w szkole było o sprawności silników jest
    w Wikipedii wzór.

  • 68. Data: 2020-03-03 06:24:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.03.2020 o 20:58, andal pisze:

    > a jaka jest roznica miedzy smrodem/spalinami z samochodu od tego z
    > elektrowni weglowej?

    Akurat z elektrowni jest naprawdę nieźle oczyszczony. Choć w sumie z
    nowych silników też. Po drugie - elektrownei mają wysokie kominy, żeby
    to dobrze "rozcieńczyć" niska emisja nie.

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2020-03-03 10:02:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello andal,

    Monday, March 2, 2020, 8:58:42 PM, you wrote:

    [...]

    > a jaka jest roznica miedzy smrodem/spalinami z samochodu od tego z
    > elektrowni weglowej?

    Bardzo duża, szczególnie w przypadku nowoczesnej elektrowni:
    1. Samochód nie pojedzie na węglu.
    2. Sprawność silnika spalinowego, nawet diesla, jest znacząco niższa
    niż sprawność elektrowni węglowej. Silnik spalinowy w samochodzie
    bardzo rzadko pracuje w zakresie maksymalnej sprawności. Elektrownia
    praktycznie zawsze.
    3. Spalanie w elektrowni węglowej jest kontrolowane z dokładnością
    niedostępną dla silnika spalinowego pracującego w bardzo zmiennych
    warunkach.
    4. Filtrowanie spalin w elektrowni węglowej jest obecnie tak skuteczne,
    że nie wymagają one już osobnych kominów do wyprowadzania spalin na
    dużą wysokość (dla rozproszenia opadu pyłów). W nowoczesnych
    elektrowniach spaliny są wyprowadzane przez chłodnie kominowe i nie
    mogą zawierać jakichkolwiek zanieczyszczeń, bo zanieczyściłoby to wodę
    obiegową.
    Cząstki stałe są filtrowane całkowicie, związki siarki służą do
    produkcji płyt gipsowo kartonowych, obecnie wyłapuje się nawet tlenki
    azotu. Pozostaje dwutlenek węgla, para wodna i azot. Zanieczyszczenia
    są śladowe.

    Polska produkuje mało energii z OZE ale taką energię importujemy. W
    efekcie jeszcze bardziej poprawia się bilans zanieczyszczeń.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 70. Data: 2020-03-03 11:00:50
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    s...@g...com pisze:

    > Chcesz rewolucji elektrycznej u nas?
    > Pozwol wrzucac w koszty lify, volty czy inne twizy albo wrecz e-biki (kurierzy
    miejscy). Sie zrobi ruch taki jak z fotowoltaika...

    Jaki masz problem we wrzucaniu elektryków w koszty? Nawet masz lepiej
    niż samochody (to znaczy wszystko co nie jest zaliczane do samochodów
    czy motorów) bo idzie całe w koszty, cały vat odliczasz i nie ma
    problemu z rejestracją na firmę kilometrówkami itd..

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus