  • 161. Data: 2020-03-05 06:12:25
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 23:01, nadir pisze:

    > Momentu jest aż nadto, ale na zerwanie przyczepności, samochód nie
    > ruszy. Zresztą elektrykiem też można buksować.

    Czyli jeśli momentu jest aż nadto to nie brak momentu jest problemem
    spalinek.

    > Koła buksują tylko na niższych biegach, spróbuj ruszyć lub zabuksować na
    > 4-5 biegu.

    Ale po co?

    > Jak kontrola trakcji? Myślisz, że lokomotywy elektryczne czy tramwaje
    > mają kontrolę trakcji? No może teraz mają, ale 60 lat temu nie miały.

    A co mają lokomotywy 60 lat temu do tego?

    > Silnik elektryczny oprócz tego, że może uzyskać maksymalną moc/moment od
    > zerowych obrotów, to przy odpowiedniej konstrukcji da się go przeciążyć.

    Jeszcze raz - skoro w spalince kołoa buksują, to znaczy że moment jest -
    nawet za dużo.

    > Silnika spalinowego nie da się przeciążyć, a różnego rodzaju przełożenia
    > są właśnie po to żeby zwiększyć moment, którego brakuje przy niskich
    > obrotach.

    Wiem po co jest skrzynia biegów.

    --
    Shrek

  • 162. Data: 2020-03-05 06:13:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2020 19:16:57 +0100, Cavallino napisał(a):
> [...]
    gvertrag_volkswagen_golf_e_golf_nur_fuer_berliner_ge
    schaeftskunden_sonderzahlung_umweltbonus_welmopraemi
    e_limousine_grau/985229?utm_source=TT-99001&utm_medi
    um=tt-affiliate&utm_campaign=28547

    > Z tego co zrozumiałem, jest dotacja do elektryków, a nawet dwie - jedna
    > krajowa, druga lokalna w Berlinie.
    > Pewnie kasują to jako opłatę wstępną.
    >
    > I u nas powinno być dokładnie tak samo, a pierdzielone osły z rządu
    > żydzą z dopłatami mimo obowiązującego prawa, które nakazuje im je wypłacać.
    > Które zresztą sami uchwalili.

    Sa wazniejsze wydatki. 500+, 13-ta emerytura, TVPiS, 100 obwodnic.
    No i rekawiczki dla lekarzy :-)

    Poza tym czemu mamy VW dotowac? rzad czeka na ten polski elekryczny
    :-)

    J.

  • 163. Data: 2020-03-05 06:17:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2020 19:14:50 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ja nie mam, ale znam ludzi którzy robili tego typu badania i zarzekają
    > się, że takie wyszły wyniki.

    No coz - na Dolnym Slasku mieszka 3 mln ludzi, a we Wroclawiu 600 tys.
    Klodzko, Walbrzych, Jelenia Gora, Legnica ... tak po 100k.

    Ale ... gdzie te elektryczne samochody przydatne ?

    J.

  • 164. Data: 2020-03-05 06:46:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Gdybym do elektrycznej >hulajnogi miał w komplecie >takiego małego Citroena to
    >pokrył bym zapotrzebowanie >na przemieszczanie się w >prawie stu procentach.

    Gdzie byś go ładował?

  • 165. Data: 2020-03-05 07:05:13
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 23:56, RadoslawF pisze:

    > Niekoniecznie.
    > Jest tam zameldowana.
    > A faktycznie mieszka tam gdzie pracuje czy studiuje.
    > Czyli w mieście w blokach.

    To pewnie pomijalne nie będzie.
    Podobnie z resztą praca za granicą - znam wioski, z których większość
    pracujących pracuje w Niemczech (wioski 4h od granicy niemieckiej), a
    ci, którzy pracują na miejscu... nowego auta nigdy nie kupią

    Lukasz

  • 166. Data: 2020-03-05 08:19:17
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 4, 2020 at 11:02:39 PM UTC+1, nadir wrote:

    > Silnik elektryczny oprócz tego, że może uzyskać maksymalną moc/moment od
    > zerowych obrotów,

    troche to sprzeczne z fizyka ;)
    moc=obroty*moment, wiec w okolicach zerowych obrotow moc jest bliska zeru

    >to przy odpowiedniej konstrukcji da się go przeciążyć.
    > Silnika spalinowego nie da się przeciążyć,

    w jakim celu? zmniejszenia trwalosci?

    to spalinowy tez sie da, np. podnoszac cisnienie doladowania, lub zwiekszajac ilosc
    tlenu np. dodajac podtlenek azotu (nitro)

    > a różnego rodzaju przełożenia
    > są właśnie po to żeby zwiększyć moment, którego brakuje przy niskich
    > obrotach.

    i np. dopasowac obroty silnika tak, zeby pracowal w sensownym zakresie

  • 167. Data: 2020-03-05 08:32:27
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Prędkość maksymalna 45km/h

    To jest dyskwalifikujące, a już na pewno u nas.
    Miałem kiedyś chiński skuter, który rozpędzał się do około 50 km/h i
    jeżdżenie tym po mieście, gdzie nie rzadko występują podniesienia
    prędkości do 70-80 km/h, a nawet na 50 większość jedzie koło 60 było
    strasznie niewygodnie i wręcz niebezpieczne - np. zmiana pasa na
    lewy,żeby skręcić w lewo nie zawsze się udawała. Dramat. Gdyby to była
    ciężarówka, autobus - to co innego, ale mały pojazd...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 168. Data: 2020-03-05 10:20:56
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-05 o 00:56, RadoslawF pisze:
> [...]
    zka-w-mieszkaniach-czy-w-domach/qf7q1k7

    > Niekoniecznie.
    > Jest tam zameldowana.
    > A faktycznie mieszka tam gdzie pracuje czy studiuje.
    > Czyli w mieście w blokach.
    >

    > Pozdrawiam

    Ale zwykle póki młody się nie wyprowadzi to jest liczony jako
    gospodarstwo domowe z rodzicami. Jeśli pojedzie do miasta to już osobno.
    Generalnie w domach chyba mieszka więcej ludzi.
    Nie ma się o co spierać - w artykule jest napisane, że jeśli chodzi o
    liczbę ludzi, to jest mniej więcej fifty-fifty. Tylko że młodego z bloku
    rzadko stać na nowe auto (bo używek elektrycznych to raczej nie ma, jest
    ich mało i w wysokich cenach). Zatem to i tak nie jest póki co klient
    fabryki elektryków.
    T.

  • 169. Data: 2020-03-05 12:09:21
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-05 o 10:20, T. pisze:

> [...]
    > rzadko stać na nowe auto (bo używek elektrycznych to raczej nie ma, jest
    > ich mało i w wysokich cenach). Zatem to i tak nie jest póki co klient

    W naszym kraju potencjalnym klientem fabryki elektryków będzie
    firma kupująca jeden egzemplarz na pokaz.
    A cała masa idiotów ma w dupie tę statystykę ale będzie się
    wykłócać o to ile ludzi i gdzie mieszka. Zapominają że elektryk
    nadaje się na samochód miejski i próbują wciskać że kupi go
    statystyczny wieśniak czy mieszkaniec domku w małym miasteczku.

    Pozdrawiam

  • 170. Data: 2020-03-05 12:43:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-05 o 12:09 +0100, RadoslawF napisał:
> [...]
    > nadaje się na samochód miejski i próbują wciskać że kupi go
    > statystyczny wieśniak czy mieszkaniec domku w małym miasteczku.

    To nie takie czarno-białe - tak naprawdę wszystko sprowadza się do
    ceny. Jeśli istniałby elektryk o gwarantowanym zasięgu 250 km, podobny w
    rozmiarach i 5-letnim koszcie do Dacii Logan to sam, jako statystyczny
    wieśniak, chętnie bym kupił. Choćby po to, by nie tracić czasu na
    tankowanie paliwa na stacji.

    Jednak stan na dziś jest taki, że elektryk to kosztowna zabawka dla
    hipstera. Ale to dziś - wszystko wskazuje na to, że jutro może być
    inaczej. Albo dlatego, że elektryki potanieją (taki np. Zoe jest już
    "tylko" 2x droższy od tego co byłbym skłonny zapłacić za samochód),
    albo dlatego że paliwo drastycznie podrożeje.

    Mateusz