eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzyżbym wykrakal? › Re: Czyżbym wykrakal?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.albasani.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!ne
    ws.uzoreto.com!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Czyżbym wykrakal?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7...@g...com>
    <5e5b90b9$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3g90l$ldo$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5e5baeee$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3hchl$5mb$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5e5d5ca9$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3lt3f$8j3$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5e5eaf30$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3mjhk$ju7$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5e5f6044$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3nn9t$7u3$1$Cav@news.chmurka.net>
    <2006297530$20200304132539@squadack.com>
    <r3o795$g4h$1$Cav@news.chmurka.net>
    <3...@g...com>
    <5e5fbd12$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <20200304163024.36354146@mateusz>
    <5e5fcc66$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5fd3ea$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5fd73a$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5fdb77$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5ff851$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e60254c$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 5 Mar 2020 06:12:25 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5e60254c$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <5e608a39$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1583385145 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 83.142.196.21:64304
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2673095
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.03.2020 o 23:01, nadir pisze:

    >> No właśnie żadna. Ale skoro koła buksują, to znaczy że momentu jest aż
    >> nadto.
    >
    > Momentu jest aż nadto, ale na zerwanie przyczepności, samochód nie
    > ruszy. Zresztą elektrykiem też można buksować.

    Czyli jeśli momentu jest aż nadto to nie brak momentu jest problemem
    spalinek.

    >> Jeszcze raz - skoro koła buksują (a tak jest jak wyłączysz kontrolę
    >> trakcji) to nie brak momentu jest problemem.
    >
    > Koła buksują tylko na niższych biegach, spróbuj ruszyć lub zabuksować na
    > 4-5 biegu.

    Ale po co?

    >> Więc sądzę, że nie mityczny moment od zera jest przyczyną dla którego
    >> elektryki się tak doskonale zbierają a doskonała i o rząd wieksości
    >> szybsza i dokładniejsza kontrola trakcji.
    >
    > Jak kontrola trakcji? Myślisz, że lokomotywy elektryczne czy tramwaje
    > mają kontrolę trakcji? No może teraz mają, ale 60 lat temu nie miały.

    A co mają lokomotywy 60 lat temu do tego?

    > Silnik elektryczny oprócz tego, że może uzyskać maksymalną moc/moment od
    > zerowych obrotów, to przy odpowiedniej konstrukcji da się go przeciążyć.

    Jeszcze raz - skoro w spalince kołoa buksują, to znaczy że moment jest -
    nawet za dużo.

    > Silnika spalinowego nie da się przeciążyć, a różnego rodzaju przełożenia
    > są właśnie po to żeby zwiększyć moment, którego brakuje przy niskich
    > obrotach.

    Wiem po co jest skrzynia biegów.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: