    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czyżbym wykrakal?
    Date: Sat, 7 Mar 2020 11:43:54 +0100
    <r3r4t1$ls$5$Cav@news.chmurka.net>
    <5e611edd$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3rcv4$558$3$Cav@news.chmurka.net>
    <5e613c59$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3ru1l$e1i$2$Cav@news.chmurka.net>
    <3...@4...net>
    <r3tohk$bgj$4$Cav@news.chmurka.net>
    <5e627973$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3u2ih$gua$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5e62a960$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <r3udut$n4l$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1rmkhqp454kha$.1cuydiono3nr4$.dlg@40tude.net>

    W dniu 07-03-2020 o 11:29, J.F. pisze:

    > Chyba do zasniecia na pare godzin ...

    Co kto lubi - jak Ci nie spieszy, to można i tak.

    > W dlugiej trasie sam kupie.

    Czyli elektryk zdąży sie naładować zanim skończysz.

    > No i troche od baterii.

    Nie bardzo - jak auto ma szybkie złącze (Chademo lub CCS) to prędkość
    ładowania nie stanowi większego problemu.

    Już więcej od paliwożerności - niemieckie truchła mimo że ładują się
    szybko, to jeszcze szybciej się rozładowują, więc stosunek zasięgu do
    czasu ładowania mają kiepski.

    Nie odrobili lekcji - myśleli że doświadczenie ze spaliniaków da się
    prosto przenieść do elektryków - ale to się nie sprawdza.
    Nie można dmuchać masy w nieskończoność i myśleć że wszystko załatwi
    większa bateria, ale tak nie jest.

    > Modelarze co prawda potrafili ladowac w 15 minut, tylko bateryjki
    > czasem wybuchaly :-)

    > tzn 2*500km mialem na mysli

    Też nie, bo końcówki baterii ładują się b. wolno.
    Szybko jest między 10 a 80% - i tak trzeba ładować.

    > Tylko uscislijmy - Tesla w 10 minut laduje sie na 133km dalszej jazdy
    > .... z predkoscia 90km/h ? :-)

    Nie - Tesla to trochę inna bajka, w sensie że lepiej trawi większe
    prędkości.

    > Trzy postoje na 1000km trasie bym zniosl, w tym jeden 20-30 min bez
    > oporow - bo posilek. Ale tu jeszcze trzeba dwa inne dlugie ...

    Albo więcej krótkich.
    Akurat kobity do wc zdążysz wygnać, zanim wrócą, do już się
    wystarczająco doładujesz.

    Albo do Lidla na zakupy, wtedy czasu masz aż nadto.