  • Data: 2020-03-07 16:11:47
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.03.2020 o 15:39, J.F. pisze:

    > Albo gniazdko 16A,

    NIe, nie, nie. Sam liczyłeś ile kW zostało. 6A na łba. Tu już nie
    zrobisz współczynnika 0,086, bo ładować w nocy będą chcieli _wszyscy_
    czyli będzie dążył do jedności.

    > naladujesz na 100km, a sasiedzi na 20, bo tyle od
    > wczoraj przejechali.

    Znów nie - musiałbyś mieć ładowarki co między sobą gadają, a takich na
    chwilę obecną nie ma. Inaczej wszystkie będą ładować na raz.

    > Zauwaz, ze kuchenek tez nie moga naraz wlaczyc, bo wywala
    > zabezpieczenia.

    Z tym, że jednak nie każdy co noc odpala kuchenkę na cztery fajerki i 6
    godzin. Gdyby tak było (a tak bedzie w przypadku elektryków) to by wywalało.

    > Ale wcale nie musi przepadac - wydoje akumulator w weekend,
    > w nocy naladuje na 40km, do pracy wystarczy,

    Nie ma powyżej. Jest na 30 km dziennie (6A/8h) i nie ma, że możesz brać
    na zapas. Możesz wziąc i nie jeżdzić następnego dnia, ale wtedy nie masz
    kanisterka do którego mógłbyś zalać przydział na następny dzien;)

    > Dlaczego - uwazam, ze sie nadaja.

    Dlatego, że 6A/8h w nocy nie nadaje się do zasilania samochodu a melexa.
    Nikogo takie rozwiązanie nie zadowala.

    > Ja moze nie, ale inni o tym nie wiedza.

    Znaczy chcesz ich okłamać i doprowadzić do niekorzytnego rozporządzania
    mieniem wspólnym, wykorzystując ich brak wiedzy? No wybornie;)

    > Ale moze podpowiem wspolnocie/sobie, ze trzeba osobne zabezpieczenie
    > na tym obwodzie,a moze nawet jakis automat.

    Tak 6A na 8 godzin nocnych:P Tylko wtedy to się nadaje co najwyżej do
    hybrydy plugin, a nie elektryka.

    > Ale z ladowaniem lepiej poczekac do 23 :-)

    6A - i nie więcej bo wywali:P

    > Przeciez jak rozbuduje wspolnota, to obciazy wszystkich ... ktorzy
    > chca lub maja gniazdko w garazu :-)

    No ale twierdzisz, że na razie wystarczy gniazdko zamontować. Pierwszych
    pięciu nie musi rozbudowywać przyłącza. Dlaczego uważasz, że pozostali
    mają głosować, za tym, żeby pierwsi mieli za darmochę ich kosztem?

    > No chyba, ze ten co juz ma, bedzie teraz glosowal przeciw nastepnym
    > zgodom :-)

    Bedzie głosował przeciw, jeśli on ma za to płacić;) No i co z tymi co
    będą chcieli już po tych następnych pięciu itd?

    > Ale to mu sie opony potnie i sie skonczy :-)

    Można i tak...

    --
    Shrek