  • 21. Data: 2010-09-28 14:22:18
    Temat: Re: Czyżby zastuj w nowych technologiach matryc
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote

    > Ale mówimy o K5. Pokaż mi takie ISO 6400 na innej matrycy.
    >
    > Tak wygląda pomniejszone i odszumione ISO 204800:
    >
    > http://www.bertin.ca/tmp/K-5/_IGP5763-51200_SM.jpg

    Z analizą i wyrokami wolę poczekać na wystandaryzowane studyjne
    sample wykonane w identycznych warunkach jak dla innych puszek. Nawet
    jeśli będzie jakiś postęp w stosunku do D90/5000/K-x, to cudów nie oczekuję.

    Nie tak trudno sztucznie wyprodukować udane "hi-ISO": wysokie
    naświetlanie, atomowe światło, wybrać jeszcze najlepszą sztukę z
    kilkuset próbowanych (płytka GO, mało charakterystycznych szczegółów),
    odszumić, podkręcić i fota jak malowanie (nomen omen :)

    Warto też poczekać na testy matrycy - różnice w nazewnictwie
    czułości, mimo istniejących norm faktycznie potrafią przekraczać 100%.

    (Nb.: ktoś tu niedawno wspominał o zamianie wyścigu na piksele np.
    na wyścig na dynamikę. A kto zabroni wtedy producentowi wpisać milion
    pińset, trzy dziwińćset? A ile nam mówią fałszywie "liczone" MTBF-y albo
    "moc głośników"? Tę samą wartość miała też kiedyś liczba przewodnia
    fleszy, zwłaszcza w epoce bardzo rozciągliwej b&w foto).

    Oczywiście - bardzo bym sobie życzył ogromnego, epokowego przełomu w
    dziedzinie matryc. Ale póki co, nic go nie zapowiada - przez te
    wszystkie lata, patrząc tylko na najbardziej udane, szczytowe
    osiągnięcia, poprawa pewnie nie przekroczyła 1/2EV (optymistycznie rzecz
    ujmując!). I dlatego, niestety, rozmiar się liczy - dwa razy większa
    matryca i od ręki 2EV lepiej - bez czekania na cuda!
    Dlatego też najnowsza cropowa puszka, to wciąż tylko cropowa
    puszka - poza rosnącą ergonomią cudów spodziewać się nie należy.

    Szkoda tylko, że od dwóch lat praktycznie mamy zastój w ofercie FF
    (widać wciąż klientów można zbyć byle czym: kilka jeszcze niezgranych
    "chłitów markiekingowych" i już rzucają się na wymienianie sprzętu); a
    obecne FF - nieporęczne, ciężkie grzmoty, przepikselowane (z wyjątkiem
    "reporterskich" Nikonów), z pożałowaniem flesza za $9.99 (czyli
    turystycznie do każdego głupiego wyjścia trzeba się obładowywać jak do
    sesji, a i w studio dałoby się go wykorzystać; nb.: gdyby producenci
    odwrócili tył na przód typowe umieszczenie fleszy, to nawet wbudowanym
    dałoby się palić w sufit, choć oczywiście przy takich stratach na
    świetle jego moc musiałaby być odpowiednio większa od typowych błyskotek).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 22. Data: 2010-09-28 14:32:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Vituniu wrote:

    > Hm... a to jest ISO 51200 nie forsowane i nie odszumiane:
    > http://www.pentaxforums.com/forums/1197352-post15.ht
    ml
    > i co teraz? :)

    Nie wiem... Co?

  • 23. Data: 2010-09-28 17:34:30
    Od: Sławek Drogosz <s...@w...pl>

    "zastój" - oczywiście - przyjmuję z pokorą krytykę mojej ortografii.
    Powinienem sprawdzić pisownię - zwłaszcza, że wyraz w temacie wątku - i
    wymienia się na "o" - mnie zmyliła ta końcówka -uj, -uje - ale to mnie nie
    usprawiedliwia ;-).

  • 24. Data: 2010-09-29 09:08:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-28 16:22:18 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Tę samą wartość miała też kiedyś liczba przewodnia
    > fleszy, zwłaszcza w epoce bardzo rozciągliwej b&w foto).

    Dawno chyba nie porównywałeś fleszy różnych producentów. Pierdzielnik
    jest gigantyczny, każdy podaje LP inaczej, burdello z formatami matryc
    i ogniskowymi liczonymi w mm jeszcze to potęgują.

    de Fresz

  • 25. Data: 2010-09-29 19:45:22
    Temat: Re: CzyĹźby zastuj w nowych technologiach matryc
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

    > Dawno chyba nie porównywałeś fleszy różnych producentów. Pierdzielnik
    > jest gigantyczny, każdy podaje LP inaczej, burdello z formatami matryc
    > i ogniskowymi liczonymi w mm jeszcze to potęgują.

    No niestety.

    Ale kiedyś było chyba jeszcze gorzej - nie tylko producent nie miał
    nad sobą bata ogłoszenia na cały świat testów internetowych/głosów
    użytkowników, ale i potencjalny klient często nie miał skąd dowiedzieć
    się czegokolwiek więcej niż z ulotki producenta dołączonej do sprzętu w
    sklepie pod podejrzliwym spojrzeniem pani sprzedawczyni.
    Dziś to mają dobrze... ;-)

    pozdrawiam

    [mr.]

  • 26. Data: 2010-10-07 06:34:59
    Od: d...@z...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    >To nie jest dowód na "denno??" technologii tylko najwy?ej na naiwno??
    >tych którzy kupuj? 12Mpix wierz?c ?e tyle dostali.

    No wlasnie ;)

    Bo producenci pisza, ze aparat ma matryce 12 Mpix i tyle z
    tego uzytkownik ma w instrukcji ;)

    Kompakt z matryca 1/2.5" ma 12 Mpix
    lustrzanka z 4/3 tez 12 Mpix
    lustrzanka z APS-C tez 12 Mpix
    i FF tez 12 Mpix.

    Pozostaje pytanie bez odpowiedzi ILE REALNIE JEST
    W STANIE PRZENIESC TAKA MATRYCA w kazdym z tych aparatow
    i na ile w KONIA dany producent zrobil klienta oferujac mu
    te wspaniale 12 Mpix ;) Tylko pytanie CZEGO 12 Mpix !!!

    Mam na mysli w kazdym przypadku testowanego
    aparatu + najlepsze szklo tak manewrowac aby dopasowuwac ilosciowo testowane
    kwadraciki do tego stopnia gdzie mozna powiedziec z reka na sercu.

    TAAAK - teraz wiem na 100% ze mam informacje wzorowo sa przenoszone
    ze szkla-matryca-plik i moge powiedziec, ze realna rozdzielczosc
    calego ukladu jest taka a nie siaka.

    Podejrzewam, ze zawarte algorytmy, roznego-rodzaju filtry i inne
    bajery w celu eliminacji szumow, efektu mory jak i innych wad
    danej technogii pracy matrycy w dosc plynny sposob
    psuja nieregularnie jakosc obrazu dajac Nam cos w rodzaju
    matematycznych przeksztalcen i brakujacych wyliczen zagubionych
    w szczegole informacyjnym. Im wyzsze ISO a mniejsza fizycznie matryca
    tym matematyka i domniewywanie jakie dane typu LATAJ DZIURA
    i gdzie JE wstawic odgrywa wieksza role niz realna fizyka swiatla
    ktore wpadalo na matryce przez obiektyw ;)

    Dariusz W.

    Zamien w e-mail x na kropke

  • 27. Data: 2010-10-13 01:00:01
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 27 of Sep 2010 15:54, de Fresz wrote:

    > Pewnie się prowadzi, ale po co go już teraz wsadzać do produktów na
    > półkach, skoro CMOSy wciąż idą jak świeże bułeczki i przez conajmniej
    > ze 3 kolejne generacje wystarczy wsadzać do aparatów jeszcze więcej
    > ficzersów filmowych, aby lud to kupował? Tzw. wolny rynek już dawno
    > udowodnił, że wzrost jakości produktów wynikający z konkurencyjności,
    > to bajeczki dla grzecznych i dość naiwnych dzieci, liczy się maksimum
    > zysku przy minimum nakładów.

    Nigdy się nie liczyło "maksimum zysku przy minimum nakładu".
    Albo jedno, albo drugie. To jest abc ekonomii, które do tej
    pory się nie zmieniło.

    --
    nb

  • 28. Data: 2010-10-13 01:39:24
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 27 of Sep 2010 17:58, Robert_J wrote:

    > Największą barierą jest MZ osoba użytkownika ;-).

    Osoba użytkownika jest punktem odniesienia.
    Barierą jest sprzęt. Cokolwiek. Aparat, obiektyw,
    rower, gitara (i struny tej gitary), buty, wypijane
    trunki i naczynia z których się pije.

    > Z całym
    > szacunkiem dla Ciebie i innych tutaj, ale mam delikatne
    > wrażenie że dla Was aparat to pudełko z bajerami, a nie
    > narzędzie spełniające pasję ;-). Osobiście nie uważam żeby
    > ten postęp technologiczny (Mpix, szumy, ISO itd) szły w
    > parze z jakością artystyczną zdjęć. Owszem, są one być może
    > coraz lepsze technicznie (choć i tego nie jestem pewny), ale
    > tak naprawdę coraz mniej pokazują... Wiem, generalizuję, ale
    > wystarczy zajrzeć na byle portal foto :-).
    > To oczywiście tylko moja opinia, sam robię gnioty

    A próbowałeś zmienić sprzęt?

    --
    nb