  • 122. Data: 2014-05-15 00:00:35
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tck t...@t...Wytnij.net.pl ...

    > alez wlasnie byl bardzo dobrze opisany;)

    To zalezy co sie rozumie przez pojecie dobrze.
    Czy dobrze to znaczy tak, zeby wygladało na korupcje i zeby zajmowała się
    tym prokuratura a oczywistym wyborem było jedno konkretne auto? :)

  • 121. Data: 2014-05-15 00:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Co to ma do rzeczy ?

    To ze wpisanie klimy do warunków ani nikogo nie dyskwalifikuje ani nikomu
    nie daje przewagi.

    > Masz w zwykłej taksówce klimę ?

    Najczesciej.

  • 123. Data: 2014-05-15 00:11:18
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-05-14 23:04, Budzik pisze:
    > Użytkownik Qlfon r...@l...pl ...

    > Oczywiscie ze dyskwalifikuje.
    > Warunki przetargu maja być mozliwie ogólne. W tym przypadku nie były.
    > Wazne sa założenia a nie to co literalnie napisano.

    Ehh, późno już a ja dziś mam ponad 700 km po ścianie wschodniej
    zrobione. Ale kończąc - właśnie to jest ważne co zostało napisane. Tak
    działają przetargi - czytasz SIWZ i np. warunki techniczne i szukasz luk
    w zapisach logicznych - przykład - Zamawiający wymaga zakresu regulacji
    np. wysokości drabiny 1-2 m. Ty masz taką drabinę z regulacja od 0,8 do
    1,5m - spełniasz czy nie spełniasz? Logika tu niestety zawodzi bo część
    zamawiających uzna że skoro pokrywasz zakres to spełniasz a część powie,
    że masz "za dużo" i to jest nie to co chcieli...
    W założeniach PZP jest dobrym pomysłem niestety tylko w założeniach.
    Warunki były ogólne w zakresie tego kto może być wykonawcą tego
    zamówienia. Przedmiot nie może być opisany zbyt ogólnie.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 124. Data: 2014-05-15 00:12:19
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2014-05-14 23:53, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości grup

    > Przestań bzdurzyć.
    > Ewidentny wałek, a Ty ze swoimi bredniami, jesteś tyle samo wart co te
    > przekrętasy z ZUS.

    OK, to poczekajmy czy ktoś komuś postawi zarzuty, OK? I wtedy wyjdzie
    czy to wałek czy nie wałek. I proszę zejdź ze mnie z personalnymi
    wycieczkami.

    --
    Qlfon, Lublin

  • 125. Data: 2014-05-15 02:09:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...
    >Cały czas próbuje dojść dlaczego tak bardzo okrojono możliwe
    >samochody do
    >wyboru.
    >Czy była to jakas sprawa korupcyjna (wpiszmy taka długość zeby
    >wiekszosc
    >sie nie załapała) czy moze jednak zwykła niekompetencja (wezmy w
    >miare
    >przypadkową liczbę nie zastanawiajac sie jak bardzo zawezi to
    >oferte).

    Kto wie, ale pamietaj ze chcemy kupic wygodne dyrektorskie auto, a nie
    najtansze :-)

    Przypadkowa podejrzewam ta liczba nie byla i ktos dobrze wiedzial ile
    liczy superb.
    Ale przeciez nie wycial innych aut - nadal moze byc inne, byleby nie
    mniejsze i tansze.

    >No chyba ze jest jakas przesłanka merytoryczna dlaczego auto nie
    >mogłoby
    >być 5 cm krótsze ale tego chyba nikt racjonalnie nie próbuje
    >wytłumaczyc?

    Tak ogolnie to, bo dlugosc calkowita ma luzny zwiazek z wymiarami w
    srodku,
    ale:
    a) odszukaj przetarg, czy nie bylo innych wymogow,
    b) pojedz do salonu np toyoty, zasiadz za kolkiem avensisa, ustaw
    sobie fotel wygodnie, jesli liczysz mniej niz 180cm wzrostu to odsun o
    5 cm i przesiadz sie do tylu.
    usiadz sobie wygodnie, a potem pojedz do salonu skody i powtorz
    eksperyment.

    >Ale dlaczego malucha?
    >Długośc mozna było dobrać w taki sposób aby łapało sie do przetargu
    >wiele
    >porządnych samochodów.

    >I chcesz powiedziec ze te warunku zapewnia tylko skoda?
    >Ze mercedes bedzie za słaby?

    Ale przeciez nigdzie nie napisalem ze to ma byc skoda. Tylko ze ma byc
    50 cm miejsca na nogi.
    A ty sie z tym nie zgadzasz.

    Owszem, mozna by pojsc do salonow, zmierzyc ... moze i jest 10 aut,
    ktore maja 49 cm. I sa tansze.
    Ale potem sie znajdzie pare takich co maja 48, 47 ... i co - maluch ?

    J.

  • 126. Data: 2014-05-15 02:52:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości
    W dniu 13.05.2014 18:48, J.F. pisze:

    >Proszę Cię, mam teraz Superb jako zastępcze. Za te pieniądze nigdy
    >nie
    >kupiłbym tego auta. Taczki, a nie samochód.

    Z tylu ceed jedzie sie wygodniej ?

    J.

  • 127. Data: 2014-05-15 08:46:54
    Od: olaboga <o...@c...pl>

    W dniu 2014-05-14 15:08, tck pisze:

> [...]
    > klasa c ponad 120tys a superb 72.700, nie chce mi sie konkretnej
    > konfiguracji klepac i nie wiem jak by to w wynajmie wyszlo

    Tylko nie zauważyłeś że warunki przetargu wykluczają najtańsza wersje
    SUPERBa, C5 prawie wszytko mające kupisz za max 95tys. Porównywalna
    skoda powyżej 100tys.

  • 128. Data: 2014-05-15 09:45:06
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 15.05.2014 00:12, Qlfon pisze:
    > OK, to poczekajmy czy ktoś komuś postawi zarzuty, OK?

    TO demagogia. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że nikt zarzutów nie
    dostanie, bo to Polska właśnie. Nie zmienia to jednak faktu, że czytając
    warunki tego przetargu człowiek odnosi wrażenie, że pisany był on pod
    konkretne auto.

    --
    anacron
    aba/

  • 129. Data: 2014-05-15 09:47:28
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 15.05.2014 02:52, J.F pisze:

    > Z tylu ceed jedzie sie wygodniej ?

    A Ty wiesz, że nigdy nie jechałem Cee'd siedząc na tylnym siedzeniu? :)

    --
    anacron
    aba/

  • 130. Data: 2014-05-15 10:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Cennikowo?
    > A doliczyłeś zwyczajowe rabaty Citroena idące w kilkanaście tys z
    > miejsca? No i jakoś nie widziałem, aby te Superby co kupowali były po
    > 80 tys.

    Bo przetarg był de facto nie na samochód tylko na uzytkowanie samochodu
    przez 4 lata.
    Czyli 80.000 na samochód, 40.000 na obsługe i po 4 latach auto wraca do
    własciciela i ten moze je dalej sprzedac pewnie za 60-70 tysiecy w takiej
    wersji.
    Ciekawe ze to sie opłaca...