-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czym uszczelnić brok?
Date: Thu, 06 May 2010 20:27:44 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 39
Message-ID: <hrv1o9$frh$1@inews.gazeta.pl>
References: <4be2fd1e$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1273170505 16241 82.210.140.98 (6 May 2010 18:28:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 May 2010 18:28:25 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <a...@m...astro.amu.edu.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277966
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-05-06 19:46, Wojciech Borczyk pisze:
> On Thu, 6 May 2010, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Niemniej intuicja mi podpowiada że bez jakiegoś uszczelnienia to nie
>> będzie szczelne.
>
> Za "komuny" wbijałem broki na farbę olejną i nigdy nic nie przeciekało :)
> Najważniejsze jest bardzo dokładne oczyszczenie powierzchni styku broka
> z otworem, jak będzie dobrze przylegał to powinno być szczelne nawet bez
> żadnych "dodatków".
LOL - potwierdzam :) Do dziś pamiętam historię z brokiem (pojazd marki
Warszawa, silnik S21 :) Zima, minus 20 to było na pewno, nagle rośnie
temperatura. No nic, kontrola płynu - zniknął :). Ja się zająłem
samochodem (w końcu to mój), a pasażerowie poszli szukać przerębla
i butelek. Lejemy tak i lejemy do chłodnicy, a tu nie przybywa,
zobaczyłem za to, że zaczęło się lać od dołu (odmą - w końcu była
otwarta). Nic to, zostało parę kilometrów, zaryzykowałem, dojechałem
do domu (nawet do garażu), reszta poszła na piechotę dalej - daleko
nie mieli. Rano w garażu masakra - przez odmę wyciekła taka fajna mazia
- olej zmieszany z borygo i wodą. Nic to, 'krótkie' poszukiwania,
gdzieś wcięło brok z głowicy - płyn/woda z układu chłodzenia poszedł
do miski olejowej, a my dodaliśmy ze 20 litrów, znaczy się pod korek ;)
Ściągnąłem głowicę, zawiozłem do warsztatu by fachowo brok nabili.
Oni go minią, włożyli, stuknęli i powiedzieli, że nie trzeba było
rozbierać ;). Dobra, co tam, głowica na silnik, szybki montaż
i zalewanie - co mnie tknęło, że nie założyłem pokrywy zaworów?
Ano na oko drgnął mi brok. Po uruchomieniu silnika po chwili
zaczęło spod niego przeciekać Borygo, po czym się uniósł. Szlag mnie
jasny trafił na warsztat i w akcie desperacji (ciężko brok zabić
z włożonym wałkiem od rozrządu) zacząłem szukać czegoś, co mi
pozwoli podejść i 'strzelić z młota'. Trafił się trzpień od
pedału rowerowego - pod kątem ustawiłem na luźnym broku, strzeliłem
z młota i trzymał do końca życia tej głowicy (a może i samochodu?).
Dawno było, ale jak widać drobiazgi człowiek pamięta, jak mu ktoś
(tu warsztat) ciśnienie podniesie :)
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.10 00:53 Olek
- 07.05.10 01:29 J_K_K
- 07.05.10 01:33 Olek
- 08.05.10 02:55 Jackare
- 08.05.10 08:50 J.F.
- 08.05.10 10:20 Jackare
- 08.05.10 11:22 jerzu
- 08.05.10 16:14 Tomasz Pyra
- 10.05.10 22:28 Tomasz Pyra
- 11.05.10 01:20 kogutek
- 13.05.10 23:36 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod