-
1. Data: 2010-05-06 19:32:19
Temat: Czym uszczelnić brok?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Wymieniam w silniku brok - jest to stalowa pokrywka do zatkania 50mm
otworu w aluminiowym bloku silnika.
Połączenie musi być szczelne (zatykane są kanały z płynem chłodzącym,
czyli temperatura, ciśnienie i agresywne Borygo).
Brok wkłada się na wcisk w otwór, następnie młotkiem wbija wybrzuszenie
w nim co powoduje że nieco zwiększa swoją średnicę i klinuje się w otworze.
Niemniej intuicja mi podpowiada że bez jakiegoś uszczelnienia to nie
będzie szczelne.
Czy silikon taki jak do robienia uszczelnień miski (odporny na paliwo,
alkohol i temp 350C) będzie dobry? Czy może lepiej jakiś klej do metalu?
Warto żeby było to rozbieralne w razie konieczności kolejnej wymiany.
-
2. Data: 2010-05-06 19:46:42
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
On Thu, 6 May 2010, Tomasz Pyra wrote:
> Niemniej intuicja mi podpowiada że bez jakiegoś uszczelnienia to nie będzie
> szczelne.
Za "komuny" wbijałem broki na farbę olejną i nigdy nic nie przeciekało :)
Najważniejsze jest bardzo dokładne oczyszczenie powierzchni styku broka z
otworem, jak będzie dobrze przylegał to powinno być szczelne nawet bez
żadnych "dodatków".
Pozdrawiam :)
W. -
3. Data: 2010-05-06 20:15:10
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4be2fd1e$0$17101$65785112@news.neostrada.pl...
> Wymieniam w silniku brok - jest to stalowa pokrywka do zatkania 50mm
> otworu w aluminiowym bloku silnika.
> Połączenie musi być szczelne (zatykane są kanały z płynem chłodzącym,
> czyli temperatura, ciśnienie i agresywne Borygo).
Swego czasu w Oplu Rekordzie 2.3TD brok wklejano mi na paste pod nazwa
"plynny metal". Ale to dawno bylo (ok. 1990 roku).
--
Axel
-
4. Data: 2010-05-06 20:27:44
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-05-06 19:46, Wojciech Borczyk pisze:
> On Thu, 6 May 2010, Tomasz Pyra wrote:
>
>> Niemniej intuicja mi podpowiada że bez jakiegoś uszczelnienia to nie
>> będzie szczelne.
>
> Za "komuny" wbijałem broki na farbę olejną i nigdy nic nie przeciekało :)
> Najważniejsze jest bardzo dokładne oczyszczenie powierzchni styku broka
> z otworem, jak będzie dobrze przylegał to powinno być szczelne nawet bez
> żadnych "dodatków".
LOL - potwierdzam :) Do dziś pamiętam historię z brokiem (pojazd marki
Warszawa, silnik S21 :) Zima, minus 20 to było na pewno, nagle rośnie
temperatura. No nic, kontrola płynu - zniknął :). Ja się zająłem
samochodem (w końcu to mój), a pasażerowie poszli szukać przerębla
i butelek. Lejemy tak i lejemy do chłodnicy, a tu nie przybywa,
zobaczyłem za to, że zaczęło się lać od dołu (odmą - w końcu była
otwarta). Nic to, zostało parę kilometrów, zaryzykowałem, dojechałem
do domu (nawet do garażu), reszta poszła na piechotę dalej - daleko
nie mieli. Rano w garażu masakra - przez odmę wyciekła taka fajna mazia
- olej zmieszany z borygo i wodą. Nic to, 'krótkie' poszukiwania,
gdzieś wcięło brok z głowicy - płyn/woda z układu chłodzenia poszedł
do miski olejowej, a my dodaliśmy ze 20 litrów, znaczy się pod korek ;)
Ściągnąłem głowicę, zawiozłem do warsztatu by fachowo brok nabili.
Oni go minią, włożyli, stuknęli i powiedzieli, że nie trzeba było
rozbierać ;). Dobra, co tam, głowica na silnik, szybki montaż
i zalewanie - co mnie tknęło, że nie założyłem pokrywy zaworów?
Ano na oko drgnął mi brok. Po uruchomieniu silnika po chwili
zaczęło spod niego przeciekać Borygo, po czym się uniósł. Szlag mnie
jasny trafił na warsztat i w akcie desperacji (ciężko brok zabić
z włożonym wałkiem od rozrządu) zacząłem szukać czegoś, co mi
pozwoli podejść i 'strzelić z młota'. Trafił się trzpień od
pedału rowerowego - pod kątem ustawiłem na luźnym broku, strzeliłem
z młota i trzymał do końca życia tej głowicy (a może i samochodu?).
Dawno było, ale jak widać drobiazgi człowiek pamięta, jak mu ktoś
(tu warsztat) ciśnienie podniesie :)
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
5. Data: 2010-05-07 00:53:55
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-05-06 20:15, Axel wrote:
> Swego czasu w Oplu Rekordzie 2.3TD brok wklejano mi na paste pod nazwa
> "plynny metal". Ale to dawno bylo (ok. 1990 roku).
klej raczej...
-
6. Data: 2010-05-07 01:29:03
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: "J_K_K" <J...@i...fm>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4be2fd1e$0$17101$65785112@news.neostrada.pl...
> jest to stalowa pokrywka do zatkania 50mm otworu w aluminiowym bloku
> silnika.
A już miałem napisać, że Broka uszczelnia się
najlepiej kapselkiem ;-)
Pzdr
JKK
-
7. Data: 2010-05-07 01:33:34
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: Olek <a...@d...pl>
On 2010-05-07 01:29, J_K_K wrote:
> A już miałem napisać, że Broka uszczelnia się
> najlepiej kapselkiem ;-)
raczej rozszczelnia, otwieraczem :)
-
8. Data: 2010-05-08 02:55:49
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4be2fd1e$0$17101$65785112@news.neostrada.pl...
> Czy silikon taki jak do robienia uszczelnień miski (odporny na paliwo,
> alkohol i temp 350C) będzie dobry? Czy może lepiej jakiś klej do metalu?
> Warto żeby było to rozbieralne w razie konieczności kolejnej wymiany.
silikon to chujnia. Do takich rzeczy jest hermetic.
--
Jackare
-
9. Data: 2010-05-08 08:50:54
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 8 May 2010 02:55:49 +0200, Jackare wrote:
>silikon to chujnia. Do takich rzeczy jest hermetic.
Hermetic to chujnia.
Hermetica sie uzywalo jak silikonow nie bylo.
J.
-
10. Data: 2010-05-08 10:20:27
Temat: Re: Czym uszczelnić brok?
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:0d2au5tjjngik5k9fa7th376249gushqth@4ax.com...
> On Sat, 8 May 2010 02:55:49 +0200, Jackare wrote:
>>silikon to chujnia. Do takich rzeczy jest hermetic.
>
> Hermetic to chujnia.
> Hermetica sie uzywalo jak silikonow nie bylo.
>
i nadal sie uzywa m.in. wlasnie do takich zastosowan.
--
Jackare